סוכנות הדירוג S&P מורידה את דירוג החוב של יוון לטריטוריית 'זבל'
זה היה רק עניין של זמן. סוכנות הדירוג S&P יוצאת הערב בהודעה בה היא מורידה את דירוג החוב של יוון בדרגה אחת ומזהירה מפני סגירתו של חלון ההזדמניות של הממשלה החדשה להגעה להסכם מול הנושים של יוון.
הסוכנות הורידה את דירוג החוב של יוון לדירוג של "-B" עם תחזית דירוג שלילית וזאת לאחר שהייתה עד כה בדירוג "B".
"הורדת הדירוג משקפת את דעתנו כי אילוצי נזילות מכבידים על הבנקים ביוון ועל הכלכלה היוונית כאשר חלון ההזדמנויות עבור הממשלה החדשה להגעת להסכם על תוכנית מימון מול הנושים של יוון הולך ומצטמצם." כך נימקו את ההחלטה בסוכנות הדירוג
עוד הוסיפו בסוכנות כי "למרות שהממשלה היוונית החדשה שנבחרה נמצאת בשלטון פחות משבועיים, אנו מאמינים כי מאגרי המזומן שלה מוגבלים ויחד עם זאת פדיון החובות שלה לנושים מתקרב, מה שמגביל את יכולת משא ומתן של הממשלה."
- 6.שלומי 09/02/2015 03:21הגב לתגובה זוהאם אנחנו לא נמצאים במצב בועתי ?????
- 5.אבי 07/02/2015 08:23הגב לתגובה זואני אסביר לכם מזה ליכודניקים..., ליכודניקים זה קוקסינלים שבוחרים מראש ולאחר בדיקה מקיפה ויסודית מי יהיה לדעתם ראש ממשלה ליכודניק הכי קוקסינל בשעת מלחמה ואז בוחרים בו ואז בשעת מלחמה אומרים כמו פופאים בדאווין להכנס בראבאם ובאמאמא שלהם ואז הראש ממשלה הליכודניק הקוקסינל שאותו בחרו בקפידה וקפדנות לא נותן לליכודניקים להלחם ולנצח ואז יש להם משהו מוכן מראש לבוא לנשים שלהם ולחברות שלהם ולכל בחורה אחרת ולהגיד איזה ראש ממשלה מניאק פחדן קוקסינל זה הוא שלא נתן לנו להכנס ולנצח ובלה בלה בלה וכל הדאווין ובעצם הליכודניקים הקוקסינלים עושים את אותו תרגיל כל פעם מחדש. יעני שמים את הפתק בקלפי ואז הם רגועים שיהיה להם תירוץ להגיד אחרי זה זה לא אני זה הראש ממשלה הדפוק פחדן שבחרתי פעם הבאה לא מצביע לו וברור שהוא יצביע לו
- שכחתה את הכדורים (ל"ת)שמעון הצדיק 08/02/2015 03:50הגב לתגובה זו
- 4.קולע למטרה 07/02/2015 08:03הגב לתגובה זומדינה של מושחתים אלופי העולם בהיתחמקות ממיסים בטח שכח הקופה ריקה וכמה נכון לתת להם ציון דירוג זבל דקפה גם את אילו בבורסות שלא אשמים צריך פשוט לנפנף אותם מגוש היורו ושילמו את חובותיהם אף אחד לא צריך להיות פרייר שלהם
- 3.ראב 07/02/2015 08:02הגב לתגובה זואם יוון רוצה לצאת מהמצב בו היא היא נמצאת עליה לצאת מגוש האירו וזאת משום שהמצב הזה עובד עבור הגרמנים שחונקים את שאר הכלכלות ביבשת יש להניח שנרמניה תעשה כל שביכולתה למנוע מיוון לחזור לדרכמה כי רק כך תוכל יוון לצאת ממצבה המשך השארות בגוש האירו יהפוך את הממשלה החדשה למחוברים הישנים
- 2.הקומוניזים 07/02/2015 05:47הגב לתגובה זוהם מעוניינים שיוון תיכשל.עונשם משמיים יבוא
- 1.ביזפורטל חברים של שחקני המעוף (ל"ת)משה 06/02/2015 22:15הגב לתגובה זו
- הם משרתים את מי שבפוזיציה של שורט. (ל"ת)הם לא חברים 07/02/2015 05:48הגב לתגובה זו
- המקצוען 06/02/2015 23:24הגב לתגובה זוכמו זֲ #נה מהבלקן שחתכה על ארבע את כל סיני ברגל שמע ושמע טוב חבוב ושלא יהיה לך בכלל ספק שהשוק ובמיוחד זה האנג'לו סקסי שדחוס בצואה של יהודים ליברלים הולך להתמוסס ואני אומר לך זאות באחריות ולא סתם בתור איזה משקHע מן המניין אלא בתור מישהו מקצועי ביותר בתחום אבל קצת סבלנות חביבי סבלנות את האמא של כל שחקני המאמאעוף אני ייזמבר {ןתדע לך אני חם עליהם אש}
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
