המרוץ למיליון 4 רוני דואני יעל דואני
צילום: צילום מסך: רשת, ערוץ 2
רייטינג

הזינוק למיליון: עוד התחזקות לריאליטי של רשת; מהדורות שישי צנחו ב-5.5 נק'

'המרוץ למיליון' חזקה עם 35.6% מול 7.4% ל'מטה המרכזי'. 'פגוש את העיתונות' זינקה. יום ו': רצועת הבידור מתעתעת. יום ה': שיא למכבי ביורוליג
אלכסנדר כץ |

המרוץ למיליון (רשת, ערוץ 2) רשמה ערב טוב מאד מבחינתה עם שיא רייטינג למשבצת השידור שלה במוצ"ש, לא כולל פרק ההשקה המטורף בו קיבלה 38%. על פי נתוני צפייה ראשוניים בקרב משקי בית באוכלוסייה היהודית, כולל צפייה נדחית עד 2:00 בלילה, עולה כי התכנית קיבלה 35.6%. מנגד, המטה המרכזי (ערוץ 10) קיבלה 7.4%.

'הכל הולך - המיטב' (רשת, ערוץ 2) רשמה 19.8%, מאחורי הקלעים 'לא נשבר' (רשת, ערוץ 2) רשם 10.2%, שידור חוזר של 'בנות הזהב' (ערוץ 10) הניב 5.9%, ו'פסטיבל מספרי הסיפורים' (ערוץ 10) עם 2.6%.

ראש בראש בפרה-פריים: 'פגוש את העיתונות' (חדשות 2) זינקה מ-13.7% ל-16.7%, מול 'פשוט טעים' (ערוץ 10) שרשמה 3.6% ו'10' (ערוץ 10) עם 4.6%.

בגזרת החדשות: 'חדשות שבת' (חדשות 2) רשמה נתון גבוה של 26.2%, מול 'המגזין' (ערוץ 10) עם 9%, מהדורת 'חדשות השבת' (ערוץ 1) שקיבלה 5.4%, ו'רואים עולם' (ערוץ 1) עם 4%.

יום ו'

הכל הולך (רשת, ערוץ 2) ירדה מ-18.1% ל-16.1%, שי בשידור (ערוץ 10) התחזקה בעשירית הנקודה ל-8.7%, והיהודים באים (ערוץ 1) ירדה ב-10% ל-6%.

'סלבריישן' (רשת, ערוץ 2) קיבלה 10.5%, 'פסטיבל הפסנתר' (רשת, ערוץ 2) רשמה 3.7%, והסרט 'פקד מושחת' (ערוץ 10) עם 2.5%.

בגזרת החדשות: שבוע לאחר הסיקור המאסיבי של הפיגוע בהיפר-כשר בשישי בצהריים, והמהדורות שלשום נחלשו. 'אולפן שישי' (חדשות 2) ירדה מ-19.5% ל-16.6%, 'שישי' (ערוץ 10) איבדה יותר מ-2 נקודות ל-5.7%, וגם 'יומן' (ערוץ 1) נחלשה בחצי נקודה - ל-5.5%. בסך הכל ירדה הצפייה ב-3 הערוצים ב-5.5 נקודות.

יום ה'

המערכת (רשת, ערוץ 2) של מיקי חיימוביץ' הובילה את טבלת הרייטינג היומית עם 24.7%, אולם קיבלה פייט מהמתחרים. משחק היורוליג בין מכבי תל אביב לברצלונה (ערוץ 10) רשם שיא עונתי של 13.7% עם פיק של 18.7%.

מצב האומה (רשת, ערוץ 2) הסתפקה ב-13.8%, 'החדשות הלילה' (חדשות 2) עם נתון נאה של 10.9%, 'היום שהיה' (ערוץ 10) רשמה 6.3%, ו'צינור לילה' (ערוץ 10) בתכנית ה-1,000, קיבלה נתון גבוה של 6.2%.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

ראש בראש בפרה-פריים: 'כידון ובן סימון' (רשת, ערוץ 2) הניבה 12.6%, לפני 'תכנית חיסכון' (חדשות 2) עם 15.6%. מנגד, 'ערב טוב עם גיא פינס' (ערוץ 10) קיבלה 7.6%.

בגזרת החדשות: 'חדשות 2' רשמה 24.2%, מול 10% ל'חדשות 10' ו-6% ל'מבט' (ערוץ 1).

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.