נבואת זעם ב-Market Watch: "זה שוק המניות המסוכן ביותר מאז שנת 2008"

אחד הסימנים הבולטים ביותר לשינוי המגמה הוא זינוק חד במדד ה-VIX מכונה מדד הפחד. ביום שישי זינק מדד ה-WIX ב-13.2%
אבי שאולי | (19)
נושאים בכתבה שוק ההון

ירידות השערים החדות בוול-סטריט ביום שישי הרעידו לאחר מכן את שוקי ההון ברחבי העולם. הבוקר פרסמה באתר הכלכלי "מרקט ווטש" כתבה פסימית תחת הכותרת: "This is the most dangerous stock market since 2008".

בתחילת הכתבה מציין מייקל סינקר כי רמת התנודתיות הגבוהה בשווקים בשבוע האחרון: הזדמנות טובה לסוחרי יום, אך גרועה למשקיעים פרטיים. התנודתיות להערכת "מרקט ווטש" היא סימן אזהרה אדום גדול.

סינקר כתב את הספרים: Understanding Options, Understanding Stocks, and Predict the Next Bull or Bear Market and Win.

להערכת סינקל עדיין מוקדם לקבוע באופן מוחלט כי התחיל שוק דובי ובדרך כלל לוקח למשקיעים זמן להבין זאת. היסטורית אחד הסימנים הבולטים ביותר לשינוי המגמה הוא זינוק חד במדד ה-VIX (מכונה מדד הפחד) המציין את מידת התנודתיות בשווקים. ביום שישי זינק מדד ה-WIX ב-13.2%.

תגובות לכתבה(19):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 14.
    ירון 14/10/2014 23:21
    הגב לתגובה זו
    אמנם שוק המניות בשיא וטבעי שיהיו מימושים אך כיום אין אלטרנטיבה אחרת הריבית שואפת ל 0
  • 13.
    גם תרנגולת עיוורת מידי פעם מקוששת גרעין. (ל"ת)
    ARTICK19 14/10/2014 13:30
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    מאמין שיהיו ירידות לאורך זמן (ל"ת)
    א 13/10/2014 21:03
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    פחד גבהים-אני מכרתי הכל לפני חודש בערך ! (ל"ת)
    א 13/10/2014 21:02
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    במאה השנים הקרובות תתרחש רעידת אדמה בישראל (ל"ת)
    אופיר 13/10/2014 20:17
    הגב לתגובה זו
  • יש עליות ולאחר מכן יש ירידות ולאחר מכן עליות (ל"ת)
    אופיר 14/10/2014 18:17
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    הם גורפיםצ והציבור נופל (ל"ת)
    אבי 13/10/2014 17:49
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    היום זה מכונות הכרשים מכונים את הבורסה (ל"ת)
    אבי 13/10/2014 17:48
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    יש חזרים בשוק למה יהה מפולת הם מרצים את הבורסה (ל"ת)
    אבי 13/10/2014 17:48
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    עברנו לשורטים. תודה. (ל"ת)
    יואב 13/10/2014 16:23
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    כמה בילבולי מח , לא מקצועי (ל"ת)
    עמי 13/10/2014 15:24
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אמיר 13/10/2014 14:57
    הגב לתגובה זו
    ואז כשהיא תגיע להגיד אמרנו לכם , כל בערך 7 שנים יש תיקון חד בשוק .. האחרון היה ב 2007 לכן הסיכוי שתיקון כזה מתקרב גדל . יכול להיות שהוא יתרחש בעוד שנה או שנתיים אבל הוא יתרחש
  • 3.
    נמאס לקרוא פה 13/10/2014 14:41
    הגב לתגובה זו
    וכעת רואים אדום, וישר כתבות שליליות. כל יום יש מומחה אחר, זה רק מבלבל, ומראה שאף אחד לא יודע מה יהיה. לכן כל הכתבות שמנסות לחזות, הן בזבוז זמן. אין חדש תחת השמש, בקרוב (ימים/שבועות/חודשים) תהיה מפולת,, ואז השוק יעלה לשיאים חדשים, ושוב מפולת. זה הדבר היחיד הידוע, אך לתפוס את קצה השיא או שיא השפל, אף אחד לא יודע. וכולם כאן מהמרים. אז פשוט חבל על זמן הקריאה. וכן, גם חבל לקרוא את תגובתי. שלמה המלך, כתב כתב - אין חדש תחת השמש והכל הבל הבלים.
  • sbt 13/10/2014 17:25
    הגב לתגובה זו
    סוף ססוף תגובה חכמה. לא ניתן לתזמן את השוק , כל המומחים הגדולים נופלים. שווה לטעמי להשקיע במניות חול של חברות גדולות , או תעודות סל כמו VNV לדוגמא , ובעיקר מניות שנותנות דיבידנד יפה.
  • אם כבר ממליצים על .. 13/10/2014 23:11
    סתם מבלבל במוח
  • 2.
    סאני קולד 13/10/2014 14:25
    הגב לתגובה זו
    לא נראים טוב עם כל הכתבות האלה.....מרקט ווטש אמר? מייקל סינקר אמר ? מי זה בכלל בחיים לא שמעתי עליו! מייקל סינקר
  • בדבכט 13/10/2014 14:53
    הגב לתגובה זו
    עד שתאכל אותה בגדול. ההיסטוריה מלאה בחכמים כמוך.
  • 22 13/10/2014 16:47
    שאת השוק אי אפשר לתזמן ומי שניסה הפסיד הרבה כסף לכן אתה זה שלא נוהג בחוכמה הנוסחה המנצחת להצלחה זה להישאר תמיד גם בירידות וגם בעליות ודווקא בירידות להגדיל את הפוזיציות . אתה כמו הרבה משקיעים לוקים בטעייה קצרת הראייה השכיחה . אני נשארתי תמיד בשוק גם במפולת של 2008 -2007 גם במפולת של השווקים באירופה ועדין מורווח עשרות אלפי שקלים הנוסחה המנצחת את האקראיות נמצאת על ציר זמן ארוך "הסבלנות טעמה מר ופרותיה מתוקים "
  • 1.
    מרוב מילים לא רואים את היער... (ל"ת)
    קישקוש 13/10/2014 14:14
    הגב לתגובה זו
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: