המהפכה בדרך: זה הסיפור הענק מאחורי השקות אפל - תתכוננו לשלם יותר
המהפכה בדרך. נכון, ההשקה הנוצצת של מכשירי האייפון 6 וה-6 פלוס אתמול לא חשפה פריצת דרך טכנולוגית כלשהי, אבל אפל שוב שמה את עצמה כמובילת מהפכה - וזה המיצוב שאליו היא תמיד שאפה. המכשירים החדשים של אפל בעיקר מיישרים קו עם המתחרים הגדולים כמו ה-NOTE 4 של סמסונג והגלאקסי 5 או ה-M8 של HTC. המפרטים הטכניים לא מצביעים על יתרון משמעותי למישהו מהם. אבל הסיפור הוא ההתמקדות של אפל בתחום התשלום באמצעות שירות ה-Apple Pay. על פניו גם כאן אין חידוש טכנולוגי משמעותי, שכן גם היום אתם יכולים לשלם בתחנות נוחות על קופסת סיגריות באמצעות הסמארפון, אבל צורת התשלום הזו רחוקה מהקונצנזוס - והצעד של אפל יכניס אותה לקונצנזוס מהר מאוד. אז מה המשמעות הגדולה של המהלך הזה מבחינתנו, הצרכנים? פרופ' ברק ליבאי, מבי"ס אריסון למנהל עסקים במרכז הבינתחומי, התייחס לאפשרות שהמהפכה של אפל תגרום לאנשים לצרוך יותר והתשובה שלו ברורה "כן, סביר יותר שהשימוש בסמארטפונים ובשעון החכם יעלו את הוצאות הצריכה שלנו." ליבאי הציג את הדוגמה של כרטיסי האשראי ככזו שמאוששת את ההנחה הזו: "המחקרים מוכיחים - כשאנשים נותנים למשל טיפ באמצעות אשראי, הם נותנים טיפ גדול יותר. יש הבדל בתחושה של הצרכן כשהוא משלם במזומן או באמצעות מכשיר אלקטרוני. מהפכת האשראי לימדה אותנו שיותר קל לאנשים להוציא כסף כשמדובר בכלי אלקטרוני כי אתה פחות מרגיש את זה ביד." "בספרות התנהגות הצרכנים מדברים על הכאב שבתשלום, The pain of pay, ועל פי הממצאים המסקנה היא שכואב פחות כשאתה לא שולף שטרות. ככל שההוצאה הופכת פחות מוחשית ופחות מורגשת בארנק המתרוקן, קל יותר להוציא." - מצד שני, יהיה לאנשים מעקב רציף אחר מצב החשבון שלהם ורמת ההוצאה שלהם, המודעות הזו לא אמורה לגרום להם להיות אחראיים יותר? "אמפירית זו שאלה מעניינת, אבל לי קשה להאמין שזה יהיה הכיוון. מה שאנחנו יודעים על ההתנהגות הפיננסית של האנשים לא מצביע על זה. כמו שהם לא ממש בודקים את החשבון בסופרמרקט למעט בודדים. כבר היום ישנן אפליקציות פשוטות שמעדכנות את האנשים און-ליין על מצב חשבון הבנק שלהם, אבל כששמים מול זה על המשקל את 'כמה השינוי הזה יגרום לאנשים להוציא יותר כסף?' - להערכתי המאזניים הולכות לכיוון של הגדלת ההוצאות. השליטה העצמית של האנשים היא לא דבר חזק במיוחד." קטע מהשקת ה-Apple Watch אתמול: אבל פרופ' ליבאי רואה את המהפכה האמיתית בטווח המעט רחוק יותר: "הסיפור הגדול הוא היכולת לנתח את דפוסי הצריכה של האנשים. תחשבו למשל על iTunes לעומת קניות הדיסקים בחנויות - למה חברות המוסיקה התנגדו כל כך? כי הן הבינו שמי שישלוט על האינפורמציה של הצרכן יוכל להשפיע עליו. האינפורמציה הזו היא המון כוח." "ברגע שיהיו להם את כל נתוני הצריכה של האנשים הם יוכלו להעביר את המידע לגורם נוסף או להשתמש בו כדי לשלוח לך קופון מסוים, לחשוף אותך לפרסום ממוקד וכו'. הסמארטפון יחשוף אותנו לדפוסי הצריכה שלנו. אבל צריך לזכור שכבר היום, כשאנחנו מורידים אפליקציות חינמיות, אנחנו מאפשרים להן נגישות להמון דברים בעת ההורדה." "אם נצרף את היכולת לקבל אינפורמציה של בדיוק מה אתה קונה, אתה מאפשר לחברות האלה לנתח את הפרופיל שלך באופן מצוין ו"לעזור לך להגביר את הצריכה שלך". זה המקום לציין, שעדיין לא ברור מה יהיו המגבלות הרגולטוריות שיחולו על אפל והמצטרפים מיד אחריה לגבי הזכות שלהן לעקוב אחרי הקניות שלנו, אבל ברור שיהיה קשה למנוע מהן את הגישה לנתונים האלה. ובכל זאת, עד שענייין השימוש בסמראטפונים לצורך קניות יוטמע ייקח זמן... "נכון, זו הראייה ארוכת הטווח. כרגע מעניין את אפל להילחם על השוק עצמו - הסמארטפונים והשעונים. אבל ההסתכלות הארוכה היא מי ישלוט במידע על הצרכן. מתארגנות קבוצות גדולות שכל אחת רוצה לקשור כמה שיותר צרכנים אליהן." זה המקום להזכיר שנתח השוק של אפל הולך ומתכווץ כשהשנה הערכות בשוק הן שהוא עומד על כ-14%. נתח השוק של סמסונג עומד על כ-25% ובשאר מתחלקות החברות ה"קטנות" יותר כשהכוח העולה היא סין שמצליחה לשים את היד על השווקים מתפתחים בשל יתרון התמחור שלה. היבט חשוב נוסף שחייבים להתייחס אליו הוא מי ישלוט באופן התקשורת בין המוכר בחנות לבין הסמארטפון שלנו, או כמו שפרופ' ליבאי מכנה זאת: מי יהיה ה"דומיננט דיזיין". השאלה היא אם אפל תיצור בעצמה את הסטנדרט או תצטרף לחברה קיימת שמספקת את המכשור הזה - תהיה לזה השפעה לא קטנה על ההצלחה וברור שלא מעט מתחרים ירצו ליצור את הקישור האלקטרוני הזה בעצמם ולא לתת לאפל לשלוט גם על התחום הזה. ליבאי מציין כי "ככל שהפיתרון הטכני הזה ייושם באופן פשוט יותר המעבר לתשלום בסמאטרפון יהיה מהיר יותר."
- 2.לא קונה אפל 10/09/2014 15:27הגב לתגובה זובעיקר נראה לי שכולם פשוט כותבים כי אין על מה לכתוב,אפל ממובילה הפכה למובלת עם מסך גדול יותר וטלפון שההבדל היחיד בינו לבין 5S הוא המספר הסידורי....
- 1.בהשקה אתמול אמרו בפרוש שאפל לא תעקוב אחר הרגלי הקנייה (ל"ת)שחר 10/09/2014 13:42הגב לתגובה זו
- קליפ 13/09/2014 08:58הגב לתגובה זואם לא תכננו וזממו לעקוב,אז למה צריך להכחיש?חייבים לעקוב אחרי התמימים והמטומטמים כמוך......

סולאראדג' מזנקת 10%, דואולינגו ב-25%; פורטנייט צונחת 21% - מה עושים החוזים?
הכנסות סולאראדג' זינקו 32%, צופה טווח הכנסות של 315 עד 355 מיליון דולר ברבעון הבא - המניה מזנקת; 90 מדינות חטפו מכסים מטראמפ אבל וול סטריט שומרת על קור רוח כשמילת הקוד היא: בינתיים; פורטנייט וגם איירביאנבי עקפו את הציפיות - למה האחת צונחת והשניה מזנקת?
מכסים על יותר מ-90 מדינות נכנסו לתוקף, אבל וול סטריט מגלה אדישות. הבוקר נרשמות עליות של 0.6% בחוזים על מדד הדאו ג'ונס, החוזים על ה- S&P 500 מטפסים 0.7% ועל הנסדא"ק נרשמת עליה של 0.8%. ממשל טראמפ מודיע כי הוא יטיל מכסים בגובה 100% על שבבים מיובאים למעט חברות מייצרות או מתכוונות לייצר בתחומי ארה"ב. במקביל, מחירי הנפט עולים ב־0.7%, והתשואה על אג"ח ממשלת ארה"ב ל־10 שנים מטפסת ל־4.23%.
מפת הסחר העולמית שוב מסתחררת במהלך הלילה נכנסו לתוקף גלים חדשים של מכסים על למעלה מ־90 מדינות. טראמפ, בנאום מהחדר הסגלגל, הכריז כי "חברות שיתחייבו להשקיע בארה"ב לא ישלמו אגורה", תוך שהוא מביא כדוגמה את אפל, שכבר הכריזה על השקעות של מאות מיליארדי דולרים בשוק האמריקאי. במקביל, מדינות רבות - בהן קנדה, ברזיל, סין והודו מכינות את התגובה שלהן למכסים הדרקוניים.
אתמול השווקים נסחרו באופטימיות זהירה ונראה שהמומנטום נשמר בינתיים. מדד S&P 500 עלה אתמול ב־0.73%, הנאסד"ק הוסיף 1.21% והדאו רשם עלייה של 0.2%. העליות הגיעו אחרי שישה ימים אדומים בדאו ג'ונס, וחמישה ימים רצופים של ירידות ב-S&P, חודש אוגוסט שהתחיל "ברגל שמאל" מתחיל להראות סימני התאוששות.
במקביל, מתקיימות הכנות לפסגה אפשרית בין טראמפ לפוטין, מהלך שנותן תקוות להפסקת אש באוקראינה וגם תורם לשיפור בסנטימנט הכללי.
דרמה באינטל Intel Corp -3.14% המניה מאבדת כ-4% במסחר המוקדם, אחרי שהנשיא דונלד טראמפ קרא למנכ"ל החברה, ליפ-בו טאן, לפרוש לאלתר. הקריאה פורסמה בפוסט ברשת החברתית של טראמפ שקרא להתפטרות בגלל "ניגודי עניינים חמורים", והוסיף - "אין פתרון אחר מלבד התפטרותו" - אינטל עלולה לאבד את היתרון היחיד שלה; זה יכול להיות מסוכן
- טייוואן ויפן עולות, הודו צונחת - מה עושים החוזים העתידיים?
- החוזים מגיבים לדוחות בעליות, אסיה במגמה חיובית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנק אנגליה חותך את הריבית ל-4%: אחרי הצבעה כפולה תקדימית אחרי תיקו של 4-4 בין חברי הוועדה המוניטרית, המושל אנדרו ביילי כינס הצבעה שנייה והטה את הכף להורדת ריבית, למרות תחזיות לאינפלציה גבוהה, האטה בצמיחה וזינוק באבטלה - בנק אנגליה הוריד את הריבית ב-25 נ"ק ל-4%
המניות הבולטות בוול סטריט
הישראליות מככבות הבוקר:

טאבולה עולה בכ-7% בטרום בעקבות דוח רבעוני חזק
טאבולה רשמה צמיחה של 8.7% בהכנסות ברבעון השני של 2025 והיא מעלה תחזית לשנה כולה ומגדילה רכישת מניות עצמית ב־200 מיליון דולר
חברת טאבולה Taboola 1.18% פרסמה את דוחותיה לרבעון השני של 2025 עם תוצאות חזקות שהכו את הקצה העליון של טווח התחזיות בכל המדדים. ההכנסות הסתכמו ב-465.5 מיליון דולר, עלייה של 8.7% לעומת הרבעון המקביל ב-־2024, בעיקר בזכות
גידול של 8.5% במספר המפרסמים הגדולים ועלייה של 1.8% בהכנסה הממוצעת לכל מפרסם. הצמיחה נבעה מהרחבת הפעילות בנכסי הפרסום הנייטיב הקיימים, תרומה משמעותית של Taboola News והמשך הגידול בהיצע המבוסס מכרזים.
הרווח הגולמי עלה ב-18.2% ל-135.6 מיליון דולר,
בעוד הרווח הגולמי Ex-TAC (לאחר ניכוי עלויות תעבורה) צמח ב-15.1% ל-172.1 מיליון דולר, נתון שהושפע מהצטרפות יאהו ואפל בשנה שעברה. שיעור הרווח הגולמי השתפר בזכות מעבר לתמהיל שותפים רווחי יותר, לצד עלייה בהוצאות הפרסום. ה-EBITDA המותאם צמח ב-21.3% ל־45.2 מיליון
דולר, עם שיפור בשולי הרווח ל-26.2% לעומת 24.9% ברבעון המקביל.
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת עמד על 47.4 מיליון דולר לעומת 38.8 מיליון דולר אשתקד, ותזרים המזומנים החופשי צמח ל-34.2 מיליון דולר לעומת 26.2 מיליון דולר, בעיקר בזכות גביות גבוהות יותר,
מקדמות מופחתות לפאבלישרים ומשמעת עלויות.
מנכ"ל טאבולה, אדם סינגולדה, ציין: "רכשנו בחזרה כמעט 12% ממניות החברה במחצית הראשונה של השנה, מה שמשקף את הביטחון שלנו בעסק ובחזון לטווח הארוך. ההישגים האלו מאפשרים לנו להעלות את התחזית לשנה כולה ולהמשיך בתוכנית הרכישה העצמית. בנוסף, אנו רואים התעניינות מוקדמת משמעותית ב-Realize, פלטפורמת הפרסום החדשה שלנו, וזה מרגש אותנו מאוד".
ברבעון השלישי מצפה החברה להכנסות של 461-469 מיליון דולר, רווח גולמי של 127-133 מיליון דולר, רווח גולמי Ex-TAC של 166-172 מיליון דולר ו-EBITDA מותאם של 43-48 מיליון דולר. לשנה כולה עודכנה התחזית להכנסות של 1.858-1.888 מיליארד דולר, רווח גולמי Ex-TAC של 689-703 מיליון דולר ו-EBITDA מותאם של 208-214 מיליון דולר.