מאבדת גובה: מה גרם למניית פוטומדקס ליפול 7% באחד העם?
הנפילות היום במניית פוטומדקס, לאחר יומיים של ירידות בנאסד"ק (סימול: PHMD) הוכיחו פעם נוספת את כוחה של התקשורת בשוק ההון. מאמר מקיף ונוקב במיוחד שכתבה סוניה קולברג באתר SeekingAlpha נתן את אותותיו ביום ה', והביא לירידה של 4.6% ביומיים ולנפילה של ממש היום בתל אביב. קולברג, כתבת חוקרת ותיקה בתחומה, כתבה שפוטומדקס היא לא פחות מ"הצעה מצמררת" עבור המשקיעים. היא מסבירה שמספר גורמים מרכזיים הביאו להערכה הזו, החל מההנהלה והעומדים בראשה ועד לקשר הלא מחמיא לקים קרדשיאן. החברה, שהינה חברה אמריקנית, עוסקת בתחום בריאות העור, מספקת ציוד ומוצרים לתחום בריאות העור המיועד לשוק הרופאים והדרמטולוגים, לשוק האסתטי המקצועי ולשוק הצרכנים הביתיים. מגוון מוצרי פוטומדקס נועד לטפל בפסוריאזיס, ויטיליגו, אקנה, פגעי קרינת UV ועוד. אחד מבעלי המניות הגדולים של החברה ומי שמשמש היום כיו"ר הדירקטוריון, לואיס פל, הואשם בעבר בהתנהגות לא נאותה בניהול כספי לקוחות, מה שהביא להרחקתו בשנות ה-70 מכל פעילות בחברות ברוקראז' על ידי ה-SEC. פל מחזיק כיום כ-8.5% ממניות החברה בשווי כולל של 89.3 מיליון שקלים. "הריח השרוף מגיע מהעור שלי..." אבל מעבר לבעיות עם בעלי העניין, לחברה בעיות גדולות הרבה יותר - לפי קולברג, המוצר הכי גדול שלה פשוט לא טוב. פוטומדקס מייצרת את no!no!, מעין מכשיר חשמלי להסרת שיער שאמור לשרוף את השערות מהשורש, בדומה לטיפול לייזר אבל בשימוש בייתי. הבעיה היא שמחקר שנעשה באוניברסיטת וונדרבילט הראה שהמכשיר אינו יעיל יותר מגילוח רגיל. לפי פרופסור ביסמאן שעמד בראש המחקר, "המחקר שלנו מצא שהשימוש במכשיר דומה לגילוח. הוא לא היה טוב יותר או גרוע יותר מבחינת מספר השערות באזור המטופל, צבע השיער או עוביו". קולברג מוסיפה שגם מחקרים שנערכו ומומנו על ידי החברה עצמה הניבו תוצאות "מעט מוזרות". למשל, במחקר שנעשה ב-2007 התברר ששליש מהמשתתפים במחקר (4 מתוך 12) סבלו מאדממת כתוצאה משימוש במוצרי החברה - כלומר, במקום רגליים חלקות הם קיבלו פריחה אדומה. משתתף אחד אפילו נאלץ לפרוש מהמחקר בגלל הופעת האדממת. מחקרים נוספים שערכה החברה ומפרסמת באתר הבית שלה אינם נתמכים בהוכחות מדעיות מספקות, ואינם מספרים שה-NO!NO! עובד כפי שהוא מוצג, לפי ד"ר תרסה פאצ'קו מאוניברסיטת קולורדו. היא מסבירה שמוצרים להסרת שיער לא מחויבים על ידי ה-FDA במחקרים מעמיקים על מנת שישווקו לצרכנים, והחברה מנצלת זאת. אולי ההוכחה הטובה ביותר לבעייתיות הזו של מוצר הדגל של פוטומדקס באה מאתר אמזון, שם נמכרים מספר דגמים של ה-NO!NO!. למעלה מ-400 לקוחות שרכשו את המוצר דירגו אותו באתר הקניות, והדירוג הממוצע עומד על 1.5 מתוך 5 כוכבים. כמו כן, מאות לקוחות כתבו תגובות כמו "מסיר השיער לא מסיר אותו בכלל", וגם "הריח השרוף בא מהעור שלי". כדי להוסיף חטא על פשע, קולברג מזכירה גם את מעורבותה של קים קרדשיאן, ידוענית אמריקנית שמפורסמת בעיקר בשל חלקי גוף מסוימים שלה. בתביעה שהגישה נגד חברה מתחרה ב-2011, הוסיפה החברה את קרדשיאן כנאשמת, בטענה שהפרסומת שבה הופיעה היתה מטעה. קולברג מוסיפה שהתנהלות החברה בכל מה שקשור להטעיה בפרסום יכולה לחזור בדמות תביעה יצוגית בעתיד. אם מוסיפים למדורה גם גל מכירות של כמה מבעלי העניין הגדולים של החברה, כמו המנכ"ל דולב רפאלי שמכר למעלה ממיליון מניות פוטומדקס במחצית השניה של 2013, אפשר להבין שהמניה בצרות צרורות.
- 11.גילוי נאות - בעל עני 24/10/2013 18:29הגב לתגובה זוומי האונברסיטה הלא ידועה וונדרבילט (NO WONDER ) והפרופסורים חסרי השם שאת מגייסת ? האם את בודקת את הכתבה ה"מצמררת" שלך לפני פרסומה ???
- לןלן 02/12/2013 17:46הגב לתגובה זואם אתה יודע מה טוב ברח כל עוד אתה יכול. זה סוף הסיפור , עבדו על פרירים מתחלפים אבל גם זה נגמר.
- 10.עדיפה מזור על פוטומדקס. (ל"ת)מקיטה 21/10/2013 10:05הגב לתגובה זו
- 9.כ 21/10/2013 09:44הגב לתגובה זומה שכתוב בכתבה זה אמת ולא ניסיון של מתחרים לנגח את החברה?! אתם בושה וחרפה של אתר!
- 8.רענן 21/10/2013 07:51הגב לתגובה זוקצת הגזמתם.. לא מדובר באזהרת רווח. בסך הכל בכתבה
- 7.חחחחחחחחחחחח 21/10/2013 01:06הגב לתגובה זוכנראה פוטומדקס פוגעת למתחרים עמוק בכיס
- 6.כרגיל שאתם אומרים צרות צרורות יקרה בדיוק להפך (ל"ת)מאוס 21/10/2013 00:10הגב לתגובה זו
- 5.אר 21/10/2013 00:05הגב לתגובה זוכל עוד יש ערך וצפי להמשך ערך בחברה
- 4.דרור 20/10/2013 22:55הגב לתגובה זוכל הקונים שלה שונאים את המוצרים שלה. מודה ששקלתי להשקיע - אבל עכשיו אין סיכוי שבעולם. עצוב. תבדקו בעצמכם: http://www.amazon.com/s/ref=nb_sb_ss_i_0_3?url=search-alias%3Daps&field-keywords=no%20no%20hair%20removal&sprefix=no!%2Caps%2C563
- אלעד 21/10/2013 07:26הגב לתגובה זופוטומדקס מכרה עשרות אלפי מוצרי no!no! ברחבי העולם- אם היו כל כך גרועים כבר מזמן היה צריך להתבטא איכשהו
- 3.רמי 20/10/2013 20:50הגב לתגובה זומאז היו שני ימי מסחר בנאסדק שבהם המניה ירדה ב 4% במחזור של 300,000 מניות ליום. כאן הורידו את המניה 11% במהלך היום. 7% מתחת למחיר ארה"ב במחזור של 40,000 מניות. כנראה שהסוחרים כאן בטוחים שהם הכי חכמים בעולם.
- 2.רוני 20/10/2013 20:29הגב לתגובה זוהחברה היא יצרנית מזומנים משומנת עם המלצות של אנשים רציניים (ראה ג'ים קריימר ושלושה בתי השקעות בשנה האחרונה) ובנוסף בעלת מדניות של buy back לעומת זה האתר המדובר השחיר את בבליון רגע לפני שזינקה לפני חודשיים
- 1.הביומד בנוי ברובו על אחיזת עיניים (ל"ת)נו אז מה !! 20/10/2013 20:27הגב לתגובה זו
- דרור 21/10/2013 00:21הגב לתגובה זובקושי קוסמטיקה חיצונית

בזק רושמת זינוק של 48% ברווח הנקי הודות ליס; מעלה תחזית שנתית
בזק ממשיכה במומנטום עם צמיחה במנועי הצמיחה האסטרטגיים, כולל עלייה בכל מדדי ה-ARPU ומעדכנת בשנית את תחזיותיה השנתיות כלפי מעלה; מדווחת על צמיחה של כ-3.1% בהכנסות הליבה של הקבוצה וצמיחה של כ-11.3% ב-EBITDA המתואם
בזק בזק 1.9% סכמת רבעון שני עם תוצאות חזקות בליבת הפעילות ועלייה בשורת הרווח, כשחלק מהשיפור נובע מסעיף חד פעמי מהותי בצורת עדכון בהערכת השווי של יס שהוסיף כ-147 מיליון שקל לרווח הנקי. הרווח הנקי המתואם עמד על 427 מיליון שקל, גבוה מתחזיות הקונצנזוס, בעוד ההכנסות וה‑EBITDA המתואם היו קרובים לציפיות. השיפור בפרמטרים התפעוליים, ובראשם צמיחה בהכנסות הליבה ועלייה ב‑ARPU בכל המגזרים, ממשיך לתמוך בעדכון התחזיות כלפי מעלה.
תוצאות החברה
ההכנסות הסתכמו בכ-2.14
מיליארד שקל, ירידה של כ-2.6%. הכנסות הליבה עלו בכ-3.1% לכ-1.95 מיליארד שקל, בעיקר כתוצאה מצמיחה בהכנסות הליבה של כל מגזרי הקבוצה העיקריים. הכנסות הליבה במחצית הראשונה של שנת 2025 הסתכמו בכ-3.93 מיליארד שקל, עלייה של כ-2.7%.
ה-EBITDA הסתכם בכ-1.01
מיליארד שקל, עלייה של כ-11.8%. ה-EBITDA המתואם הסתכם בכ-1.01 מיליארד שקל (שיעור EBITDA מתואם של כ-47.4%), עלייה של כ-11.3%. ה-EBITDA המתואם במחצית הראשונה של שנת 2025 הסתכם בכ-1.93 מיליארד שקל, עלייה של כ-5.5%.
הרווח הנקי הסתכם בכ-426 מיליון שקל,
עלייה של כ-48%. הרווח הנקי המתואם הסתכם בכ-427 מיליון שקל, עלייה של כ-46%. הרווח הנקי המתואם במחצית הראשונה של שנת 2025 הסתכם בכ-746 מיליון שקל, עלייה של כ-26%.
- בזק מעדכנת תחזית ל-2025: צופה רווח חד פעמי
- משרד התקשורת יוזיל את תעריפי הסיבים, בזק תומכת במהלך
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ה-EBITDA המתואם והרווח הנקי המתואם הושפעו בעיקר משינוי בהערכת השווי של יס.
התזרים החופשי הסתכם בכ-230 מיליון שקל, עלייה של כ-29%, אשר נבעה בעיקר מפערי עיתוי בהון החוזר. התזרים החופשי במחצית הראשונה של שנת 2025 הסתכם בכ-492 מיליון שקל, ירידה של כ-24% לעומת התקופה המקבילה.

גילת מכה את התחזיות - המניה מזנקת
חברת הלווינות הישראלית הכתה את הצפי: הכנסות החברה ברבעון השני הסתכמו ב-105 מיליון דולר לעומת תחזית של 100.98 מיליון, והרווח למניה עמד על 0.17 דולר לעומת תחזית של 0.04 דולר; גם התחזיות השנתיות עודכנו כלפי מעלה.
חברת הלווינות הישראלית הדואלית גילת גילת 12.33% מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השני של 2025: ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-105 מיליון דולר, גבוה מהתחזיות שעמדו על 100.98 מיליון דולר. הרווח למניה לפי כללי GAAP הגיע ל-0.17 דולר, לעומת תחזית של 0.04 דולר למניה. לשם השוואה, ברבעון המקביל ב-2024 הרווח למניה עמד על 0.02 דולר בלבד, וההכנסות הסתכמו ב-76.6 מיליון דולר.
המניה מגיבה לתוצאות בזינוק של כ-10% ונסחרת לפי שווי שוק של כ-1.57 מיליארד שקל. למרות ירידה של 1.6% בחודש האחרון,
המניה מציגה תשואה חיובית של כ-10.6% מתחילת השנה, וזינוק של כ-59% ב-12 החודשים האחרונים.
הרווח הנקי לרבעון הסתכם ב-9.8 מיליון דולר, עלייה של 654% לעומת 1.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי עלה ל-5.7 מיליון דולר, גידול של 103% לעומת 2.8 מיליון דולר ברבעון השני של 2024.
במונחים מתואמים (Non-GAAP), הרווח התפעולי הגיע ל-9.3 מיליון דולר, עלייה של 27% ביחס ל-7.3 מיליון דולר אשתקד, והרווח הנקי עמד על 12 מיליון דולר, או 0.21 דולר למניה בדילול מלא זינוק של 114% לעומת 5.6 מיליון דולר ו-0.10 דולר למניה ברבעון המקביל. ה-EBITDA המתואם הסתכם ב-11.8 מיליון דולר, עלייה של 17% לעומת 10.1 מיליון דולר בשנה הקודמת, ובנטרול הפסד של 1.5 מיליון דולר מפעילות Stellar Blu, הנתון המתואם עומד על 13.3 מיליון דולר צמיחה של 32%.
- גילת זכתה בחוזה בפרו בהיקף 60 מיליון דולר; המניה עולה 5%
- גילת עם הזמנות חדשות מעל ל-22 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מעדכנת תחזית ללמעלה
לאור תוצאות הרבעון והתחזקות בצבר ההזמנות, הנהלת החברה עדכנה כלפי מעלה את התחזיות לשנה כולה. ההכנסות לשנת 2025 צפויות לנוע בטווח של 435 עד 455 מיליון דולר, לעומת תחזית קודמת של 415 עד 455 מיליון דולר. תחזית ה-EBITDA המתואם עודכנה לטווח של 50 עד 53 מיליון דולר, לעומת 47 עד 53 מיליון קודם לכן. העדכון מגלם צמיחה של כ-46% בהכנסות וכ-22% ב-EBITDA, בנקודת האמצע של התחזיות.