באזור הביקוש: היכן תרכשו וילה 6 חד' חדשה ב-1.55 מיליון שקל?
מחירי הדירות באזור פרוזדור ירושלים מתקרבים מאוד למחירים של אזור המרכז, ומציאת דירת 4 חדרים במחיר של פחות מ-1.4 מיליון שקל באזור היא משימה כמעט בלתי אפשרית.
אולם מתברר שגיבוש בעמותת דיירים עשוי להוזיל את המחיר - עמותת דיירים ניגשה יחד למכרז מנהל מקרקעי ישראל לבניית 111 יחידות דיור בהר סנסן שבצור הדסה. המחיר שישלמו חברי העמותה עבור הדירה משקף מחיר הנמוך בכ- 20% ממחירי הדירות בעיר. העמותה הגדולה ביותר, הכוללת כ- 87 יחידות אורגנה ותנוהל על ידי חברת גל א.מ.ל.ד
רעיון התארגנות רוכשים במסגרת עמותה, הינו חדש יחסית לקהל החילוני. מדובר בפתרון שמשרד השיכון הציע במקור לקהל החרדי, אולם הולך ותופס תאוצה בפרויקטים המיועדים לכלל ציבור הרוכשים. נזכיר כי בשבוע שעבר זכו שלוש עמותות במכרז בשכונת הציפורים במודיעין לבניית 230 יחידות דיור מתוך כ-320.
דירת 3 חדרים בשטח 85 מ"ר עם מרפסת של 18 מ"ר צפויה להימכר תמורת החל מ 795 אלף שקל, דירת 4 חדרים בשטח 95 מ"ר עם מרפסת של 10 מ"ר צפויה להימכר תמורת החל מ-970 אלף שקל, דירת 5 חדרים בשטח 114 מ"ר עם מרפסת של 18 מ"ר צפויה להימכר תמורת 1.09 מיליון שקל ווילה בת 6 חדרים בשטח 165 מ"ר על מגרש של 220-390 מ"ר צפויה להימכר עברו החל מ-1.550 מיליון שקל.
כתבות מעניינות נוספות:
- 1.אנונימי 06/10/2013 14:26הגב לתגובה זומר ביבי/לפיד/בנט אם רצונכם להחזיר את בוחריכם יש לי פתרון בזק:1)מדינת ישראל תמכור את הקרקעות ישירות ללקוחות פרטיים ולא לקבלנים 2)מדינת ישראל תאפשר לקבוצה שהתארגנה להתקשר אם חברה קבלנית מחו"ל (ויש כאילו בכמויות) 3) מדינת ישראל תאפשר לקבוצה שהתארגנה לרכוש את כל הכלים הסניטרים הריצוף והחשמל במרוכז וכך ישבר הקרטל של הקבלנים שעושקים את הזוגות הצעירים וירידת המחירים תהיה מהירה וקטלנית לכלל הקבלנים .אני מבטיח ירידה של לפחות 30-40% והמדינה לא תינזק.לך על זה ביבי ותרוויח את בוחריך מחדש.
משכנתא (גרוק)ירידה קלה בריבית המשכנתאות; מזרחי טפחות שוב עם ריבית גבוהה
בפיקדונות הריבית ירדה, במשכנתאות ובהלוואות היא יורדת, אבל בפחות. "התמסורת" של השוק עובדת לטובת הבנקים. כשהם בצד המשלם אז הורדת הריבית תהיה משמעותית, כשהם בצד המקבל היא תהיה צנועה. אבל הנתונים מלמדים על מגמה. ריבית המשכנתא בדרך לרדת, גם בשל הורדת ריבית בנק ישראל שצפויה בסוף החודש וגם כי מחירי אגרות החוב כבר ירדו דרמטית והן משמשים למקורות למימון המשכנתאות.
למעשה, בשלושה חודשים ירדה ריבית המשכנתא בכ-0.3% בחודש ספטמבר הריבית ירדה ב-0.05%, ועל פי ההערכות היא ירדה כ-0.1%-0.15% באוקטובר.
בראש הטבלה של הריביות היקרות ממשיך לעמוד מזרחי טפחות, עם ריבית ממוצעת של 5.25%, בעוד הבינלאומי שומר על המקום שלו כזול במערכת עם 5.03% בלבד,אם כי להבינלאומי דרך בנק אוצר החייל יש פעילות משכנתאות מול משרד הביטחון בתנאים טובים ופעילות זו מורידה את הריבית הממוצעת לכולם.
לאומי מציג ריבית של 5.21%, הפועלים 5.19%, ודיסקונט 5.14%. מרכנתיל עומד על 5.20%, ואילו בנק ירושלים ממשיך להיות חריג עם 7.55%, ואף הציג עלייה מאוגוסט והוא גבוה משמעותית מהממוצע הארצי. הנתונים האלה מראים השוק עכשיו עדיין בקיפאון כשהבנקים לוקחים צעד אחורה וממתינים שהנגיד יקח את היוזמה הבנקים מחכים לראות אם הנגיד אכן יכריז על הורדת ריבית ב־24 לחודש, ורק אז יחליטו אם להמשיך להוריד מחירים או לשמור על הסטטוס קוו. אנחנו עדיין רואים תחרות קשה בין הבנקים אבל היא לא מקבלת ביטוי בריביות אלא בעיקר בתנאים מיחזורים והקלות בעמלות.
המגמה בשלושת החודשים האחרונים
בחודש יולי נרשם המפנה הראשון אחרי תקופה ארוכה של ריביות גבוהות. התחרות בין הבנקים התחממה, תשואות האג"ח הממשלתיות ירדו, והציפיות להפחתת ריבית בנק ישראל הלכו והתגברו. הבנקים החלו להוריד מחירים, לעיתים בצורה אגרסיבית, כדי למשוך לקוחות חדשים ולמחזר הלוואות קיימות. הריבית הממוצעת ירדה אז בכמעט 0.2% - ל־5.28%, אחרי חודשים של קיפאון.
- עלייה בפיגורי המשכנתאות - האם זה אות אזהרה למשק?
- משכנתאות ב-8.9 מיליארד שקל בספטמבר - למרות הירידה במכירות דירות - הכיצד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הירידה הזו באה אחרי חודש יוני, שבו נרשמו ריביות שיא של השנים האחרונות 5.44% בכלל המערכת, רמה שנחשבה אז כמעט חסרת תקדים. הבנקים שמרו אז על תמחור גבוה במיוחד, הציבור התקשה לעמוד בהחזרים,
והמערכת כולה פעלה תחת תנאי אשראי נוקשים בהרבה.
מטרו קינג ג'ורג' (הדמייה נת"ע)חברות התשתיות עומדות להסתער - מכרזי ענק של 65 מיליארד שקל על המטרו
הפרויקט שאמור לשנות את פני התחבורה בגוש דן: כל הפרטים על מכרז המטרו הגדול בישראל
מכרז ענק בהיקף של 65 מיליארד שקל יוצא לדרך כחלק מפרויקט המטרו. הפרויקט שעליו מדווח מתמקד בשלב א' של רשת המטרו באזור מטרופולין גוש דן, מערכת שנועדה להוות נדבך משמעותי במערכת התחבורה הציבורית במרכז הארץ. הרשת כוללת שלושה קווים תת-קרקעיים, קו M1, קו M2 וקו M3, אשר בתכנון יהיו באורך כולל של כ-150 ק"מ ויכללו כ-109 תחנות.
הרשת מיועדת לשרת כ-24 רשויות מקומיות באזור גוש דן והסביבה, במטרה להפוך את התחבורה הציבורית למתחרה אמיתית של הרכב הפרטי. הפרויקט נחשב לעצום בהיקפו עם עלות כוללת מוערכת של מעל ל-150 מיליארד שקלים. השלב הנוכחי כולל הקמה של כ-78 ק"מ של מנהרות כפולות ו-59 תחנות תת-קרקעיות, במסגרת מיזם בהיקף של כ-65 מיליארד שקלים. מדובר בבוננזה ענקית לחברות התשתיות שלמעשה הצמיחה שלהן בהכנסות כמעט מובטחת.
חברת נת"ע פתחה הליך מיון מוקדם עבור חבילות העבודה הראשונות במיזם. במסגרת זו ייבחרו הקבוצות והחברות שיוזמנו להתמודד במכרזים הבאים. הצעד הזה מאפשר סינון ראשוני של שחקנים לפי קריטריונים כמו ניסיון בהקמת מנהרות ומתחמי תחנות, יכולת כלכלית, ניהול סיכונים ועמידה בדרישות בטיחות ותשתית.
השקעות ענק בתשתיות
במקביל, כבר פורסמו מכרזים בהיקפים של מיליארדי שקלים, כולל מכרז שיפוץ של כ-27,000 דירות הנמצאות בקרבת תוואי המטרו כדי למזער את ההפרעה לתושבים. הוועדה המנהלת של הפרויקט אישרה ביוני 2022 את פרסום המכרז לניהול ותכנון הקווים.
- מס המטרו יוצא לדרך - בעלי נכסים שקרובים לרכבת יממנו חלק ממנה
- הפקיעו את הקרקע – ועכשיו גם את הפיצוי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מדובר באתגר הנדסי אדיר של הקמת מאות קילומטרים של תשתית תת-קרקעית בתוך סביבת מטרופולין פעילה וצפופה. חפירת המנהרות הכפולות משלבת טכנולוגיות קידוח מתקדמות, חפירות שטח פתוח ותיאום מורכב עם מערכות קיימות של מים, ביוב, חשמל ותקשורת. התחנות התת-קרקעיות החדשניות תפעלנה כמרחבי תחבורה המקשרים לתחבורה הציבורית הקיימת, כולל אוטובוסים, רכבת קלה ורכבת ישראל, תוך חיבור למרכזי מגורים ותעסוקה.
