חברת החקירות חשפה: הסקס הפרוע נגמר בכיור שבור וניסיון הונאה
הונאת חברות הביטוח נחשבת לאחד העבירות ה'יותר פופולאריות' בארץ. סוג ההונאה הבעייתי ביותר לחשיפה הוא תביעות צד שלילי, ז"א שהתביעה היא לא ישירות מחברת הביטוח אלא ממוסדות כמו בתי ספר, בתי עסק וחברות. את המלחמות שלהן מנהלות חברות הביטוח באמצעות חברות החקירות הפרטיות, שעורבות לאלו המנסים להונות את חברות הביטוח בסיפורים שונים ולפעמים גם מאוד משונים.
המקרה יוצא הדופן הבא נחשף לאחרונה ע"י חברת החקירות הפרטית
'בטיחות אנוש', של החוקר הפרטי יפתח שגב ועו"ד דני אנגל. לדבריהם, מטבע הדברים חקירות מסוג זה עלולות לחשוף אף יותר ממה שחברת הביטוח בכלל העלתה על דעתה לחפש, והממצאים עשויים להיות לעיתים די מביכים עבור הנחקרים.
כך ארע לאורחת בבית מלון יוקרתי באילת, שתבעה את המלון בגין פציעה קשה בפלג גופה התחתון. היא סיפרה, כי הפציעה אירעה בעת שרכנה על הכיור בחדר האמבטיה, על מנת לשטוף את פניה. לדבריה, בהיותה עייפה מפעילות גופנית בבריכה, נשענה על הכיור, שנשבר וגרם לה לחתכים עמוקים בפלג גופה התחתון. קב"ט המלון העיד בפני חוקרי הביטוח, כי משהוזעק לחדר, הוא מצא את האורחת שרועה מדממת על רצפת חדר האמבטיה, כשלצידה מצויים שברי הכיור.
לדבריו, הוא לא הצליח לדלות מפי האורחת הסבר ביחס לנסיבות שבירת הכיור, וגם חברתה של הנפגעת, ששהתה עמה בחדר, נראתה בהלם - ולא ניתן היה להוציא מפיה דבר. נתונים אלה נשמעו מוזרים מעט, אבל החלו להתבהר בהדרגה, ככל שהחקירה הסמויה הלכה והתקדמה, אז התברר כי סיפור הכיור מהווה 'סיפור חם' בקרב חוג המכרים של הנפגעת, הפעילים בקהיליית הלהט"ב התל אביבית, ושם הפרטים היו שונים בתכלית מאלה שמסרה לחברת הביטוח.
לדברי שגב ואנגל, החקירה העלתה, כי הכיור נשבר בעת שהנפגעת התיישבה עליו, במהלך קיום יחסי מין עם בת זוגה. "משהנפגעת נאלצה להתעמת מול הפרטים הללו, היא הסכימה לוותר על התביעה, ולחסוך מעצמה את אי הנעימות, אשר כרוכה בחשיפה האמיתית של השתלשלות העניינים בבית המשפט", אומרים שגב ואנגל.
- 5.ה"גבר" בסיפור הזה הייתה לבנה "זוהרים" (ל"ת)רוני מיילי 09/06/2013 14:13הגב לתגובה זו
- 4.ג'וני 09/06/2013 13:47הגב לתגובה זווזה עוד מילא-אבל חברות הביטוח מנסות בהשקעה מסיבית להתנער מאחריות גם במקרים ברורים של תשלום פיצויים
- 3.מילא הכיור, להיכן נעלם הברז? (ל"ת)מפעיל בננה באילת 09/06/2013 13:38הגב לתגובה זו
- 2.נראה לי סיפור מהתחת...סתם מפחידים אותכם... (ל"ת)חכם בשי 09/06/2013 13:32הגב לתגובה זו
- 1.מוזר (ל"ת)אז הכיור צריך להישבר 09/06/2013 13:04הגב לתגובה זו

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
