בשל תשלומי מס: הרווח הנקי של מכתשים אגן ירד והסתכם ב-42 מיליון דולר

המכירות עלו ב-8% בהשוואה לרבעון המקביל והסתכמו לסך 783 מיליון דולר ארה"ב. יאנג שיאנגשין, יו"ר דירקטוריון מכתשים אגן: "אנו פועלים לחזק את נוכחותנו בסין ובאזור אסיה-פסיפיק"
רקפת סלע |

קבוצת מכתשים אגן העוסקת בייצור ושיווק מדבירי חרקים וקוטלי פטריות ועשבים להגנת הצומח של כור (40%) מקבוצת IDB דיווחה היום על תוצאותיה לרבעון השני של השנה שהסתיימו ב-30 ביוני 2012. החברה הציגה גידול בהכנסות ברבעון אשר לא חילחל לשורת הרווח הנקי אשר ירד לעומת הרבעון המקביל, זאת בשל גידול בהוצאות מס.

המכירות ברבעון הראשון של שנת 2012 הסתכמו לסך 783 מיליון דולר ארה"ב, לעומת 723 מיליון דולר ארה"ב בתקופה המקבילה אשתקד, גידול בשיעור 8%. רוב המכירות הגיעו מהשוק באירופה בשיעור של 320.6 מיליון דולר, עלייה של 1.5% בלבד. הגידול המשמעותי ביותר במכירות הגיע מכיוון אמריקה הלטינית בשיעור של 19.8% בהשוואה לרבעון המקביל ל-137.3 מיליון דולר. הגידול משקף את המשך השיפור בפעילות החברה בברזיל.

הרווח הגולמי ברבעון השני של השנה הסתכם בכ-254.6 מיליון דולר (32.5% מהמכירות), עלייה של 6.8% בהשוואה לרווח גולמי בסך 238.5 מיליון דולר (33% מהמכירות) שנרשם בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי ברבעון השני גדל בכ-16% לכדי 100.8 מיליון דולר (12.9% מהמכירות), בהשוואה לכ-87.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

בשורה התחתונה, הרווח הנקי ברבעון השני של 2012 הסתכם בכ-42 מיליון דולר, או כ-5.4% מהמכירות, בהשוואה לכ-45.5 מיליון דולר, או 6.3% מהמכירות, ברבעון המקביל אשתקד. הירידה ברווח הנקי נובעת מעלייה של 51% בתשלומים למס במהלך הרבעון הנוכחי, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

מר יאנג שיאנגשין, יו"ר דירקטוריון מכתשים אגן, אמר היום: "הביצועים הכספיים הטובים שלנו ברבעון ובמחצית הראשונה של השנה, ובכלל זה צמיחה במכירות וגידול ברווח גולמי וב-EBITDA, נובעים מהמשך ההתמקדות וההתקדמות שלנו, ביישום התוכנית האסטרטגית של החברה. אנו פועלים בכדי להמשיך ולחזק את מעמדה התחרותי של מכתשים אגן. במקביל, אנו פועלים לחזק את נוכחותנו בסין ובאזור אסיה-פסיפיק ולהמשיך בצמיחה ובשיפור הרווחיות שלנו בשנים הבאות".

ארז ויגודמן, נשיא ומנכ"ל מכתשים אגן, אמר: "מכתשים אגן ממשיכה את המומנטום העיסקי החיובי גם ברבעון השני ובמחצית הראשונה של שנת 2012. צמיחה אורגנית בכול אזורי הפעילות שלנו ביחד עם שיפור ברווחיות הובילו אותנו לתוצאות שיא תפעוליות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה