תחזית

מכירות התרופות בשווקים המתעוררים ישתוו למכירות בארה"ב עד שנת 2016

חלוקת עוגת מכירות התרופות הגלובלית, שצפויה להיות בגודל של כ-1.2 טריליון דולר ב-2016 - צפויה להשתנות; כמה צפוי להוציא צרכן הודי לעומת צרכן אמריקני, והאם הסינים יכבשו גם את השוק הזה?
עידן קייסר | (5)

סין, הודו, ברזיל ורוסיה הן בין 16 המדינות בהן השווקים מתעוררים, שווקים שיהוו כמעט שליש מההכנסות ממכירות תרופות תוך 4 שנים. כך הראה דו"ח שהתפרסם אמש (ה'), ומתבסס בעיקר על 'מתעשרים חדשים' ועל הוצאות תקציביות ממשלתיות גדולות יותר על תרופות.

הוצאה צומחת בשווקי הפארמה בכלכלות המתעוררות תוביל את המכירות הגלובליות של התעשייה לצמיחה גבוהה עד שנת 2016, כך לפי הדו"ח שהוכן על ידי מכון IMS למידע על טיפולים רפואיים מניו-ג'רזי. בנוסף לכך שהשווקים המתעוררים יגדלו, הממשלות האירופאיות יקצצו תקציביהן ופטנטים שמקורם בארה"ב יאבדו את תוקפם - כוח הקנייה של תרופות בשווקים אלה ישתנה בהתאם.

"מה שמניע את התופעה הזו יהיה צמיחה כלכלית ריאלית בשווקים הללו" אמר מייקל קליינרוק, ראש המחקר במכון IMS. "כאשר מיליונים של אנשים יוצאים מעוני ומדוחק, הם פתאום מסוגלים להרשות לעצמם תרופות ושירותי בריאות בסיסיים".

סין תוביל את הצמיחה בשווקים אלה, כאשר במדינה בעלת האוכלוסייה הגדולה בעולם, כ-339 מיליון אנשים יעברו ממשכורת של מתחת ל-5,000 דולר לשנה, למשכורת גבוה יותר מ-5,000 דולר לשנה בתקופה שבין 2011 ל-2016. עם מחירי תרופות נמוכים של כ-12 דולר לחודש, לפי דבריו של קליינרוק, אנשים שירוויחו מעל 5,000 דולר בשנה יוכלו להרשות לעצמם להוציא אחוז זהה מהכנסתם על תרופות כמו אחוז ההוצאה המקביל של האזרחים בארה"ב.

עניין זה עתיד להיטיב עם המותגים הבין-לאומיים ועם יצרניות התרופות הגנריות, אשר יכולות להרוויח מיצרנים מקומיים מאיכות נמוכה בעלויות נמוכות במדינות האלה. ברמות הכנסה גבוהות יותר, הצרכנים "מתחילים לפתח שאיפות לגבי מוצרים ממותגים וגנריים, ומותגים אורגינלים בעלי שם", כך אמר ראש המחקר.

סין, הודו, ברזיל, פולין, מקסיקו, רומניה, טורקיה, רוסיה, דרום אפריקה, תאילנד, ארגנטינה, אינדונזיה, מצריים, פאקיסטן, ויטנאם וונצואלה ירכיבו נתח מכירות של 30% מההוצאות לתרופות עד שנת 2016, לעומת 20% נכון לשנת 2011.

בארה"ב, לעומת זאת, צפוי גידול במכירות תרופות של 2% בשנת 2012 ו-2% נוספים בשנת 2013 'בלבד'. לפי המחקר, הנתח האמריקני בשוק מכירות התרופות הגלובלי של 1.2 טריליון דולר בשנת 2016 יפול לשיעור של 31%, זאת בהשוואה לנתח מהמכירות הגלובליות בשיעור 34% בשנת 2011.

ההוצאה על תרופות באיחוד האירופי וביפן צפויה לרדת גם היא לשיעור של 23% מההוצאות הגלובליות על תרופות בעולם בשנת 2016, מרמה של 29% מההוצאה הגלובלית על תרופות בשנת 2011.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    סטולי 13/07/2012 14:58
    הגב לתגובה זו
    קדימה, תנו גז
  • 4.
    אחלה דו"ח לגנריות,מתי יתחילו לרכוש מפעלים במתפתחות? (ל"ת)
    מי יודע? 13/07/2012 12:48
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    רגולטור 13/07/2012 12:47
    הגב לתגובה זו
    האם באמת תהיה צמיחה עולמית, או שההנחות שהמחקר התבסס עליהן הם מ-2011...
  • 2.
    בשורות טובות לטבע? (ל"ת)
    מושקע במניה 13/07/2012 12:47
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אלי 13/07/2012 12:47
    הגב לתגובה זו
    רוצים הגדלת תחזיות מכירות!!! רוצים מפעלים בסין, רוצים רוצים רוצים תשואות
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

טראמפ בבית הלבן (הבית הלבן)טראמפ בבית הלבן (הבית הלבן)

החוזים על וול סטריט עולים עד 1.2% - מתקרבים לסיום השביתה הגדולה במגזר הציבורי

החוזה על הנאסד"ק מוביל את העליות; אחרי 40 יום של השבתה, מתגבש פתרון; מה זה בכלל השבתת הממשל בארה"ב ומדוע היא מתרחשת? 

מנדי הניג |
נושאים בכתבה דונלד טראמפ

החוזים עולים עם תקווה לסיום השבתת הממשל - הסנאט שוקל הצעת מימון זמני לפעילות הממשל. 

שוקי ההון פותחים את השבוע באופטימיות זהירה, כשברקע יוזמה חדשה לסיום ההשבתה הפדרלית שנמשכת כבר 40 ימים ומונעת פרסום נתונים כלכליים חשובים. חוזי דאו ג'ונס עולים ב-0.6%, החוזים על S&P 500 מתחזקים ב-0.7% והחוזים על הנאסד"ק עולים ב-1.2%.

ההצעה שנידונה בסנאט כוללת מימון זמני עד ינואר, לצד שלוש הצעות תקציב נפרדות למימון בנייה צבאית, ענייני ותיקי צבא, פעילות הקונגרס, מינהל המזון והתרופות (FDA) ומשרד החקלאות. ייתכן שבמידה ותאושר, חברי בית הנבחרים, שנמצאים בפגרה עד 16 בנובמבר, יידרשו לחזור מוקדם כדי להצביע.

מהי השבתת ממשל, ולמה זה קורה?

השבתת ממשל (Government Shutdown) מתרחשת כאשר הקונגרס האמריקאי לא מצליח לאשר את תקציב המדינה או חוקי ההוצאה הנדרשים להפעלת סוכנויות הממשל. ברגע שאין אישור למימון, סוכנויות רבות מושבתות באופן חלקי או מלא עד להשגת הסכמה. עובדים פדרליים נשלחים לחופשה כפויה ללא שכר, תוכניות ממשלתיות מתעכבות, ובין היתר מוקפאים גם פרסומי נתוני מאקרו חשובים.

השבתות כאלה הן לא נדירות בפוליטיקה האמריקאית, והן לרוב נובעות ממחלוקות פוליטיות חריפות בין המפלגות, בעיקר סביב סוגיות תקציביות, מדיניות רווחה, הגירה, חינוך ובריאות. במקרים רבים הן משמשות כלי לחץ פוליטי, שבו צד אחד מסרב לאשר את התקציב אלא אם יתקבלו תנאיו בנושאים שנויים במחלוקת.

במקרה הנוכחי, השבתת הממשל נמשכת כבר 40 ימים, אחת הארוכות ביותר בעשור האחרון. מדובר בהשלכה ישירה של כישלון בהעברת הצעת התקציב הפדרלי, מה שהביא להשבתת שירותים לא חיוניים. מלבד הפגיעה הישירה בעובדי המדינה, יש גם השפעות עקיפות על שוקי ההון, מאחר שנתונים כלכליים לא מתפרסמים והשקעות מתעכבות.