שותפויות 'מירה' ו'שרה': אושר תקציב לביצוע שני קידוחים ב-200 מיליון דולר
שותפויות הגז המחזיקות ברישיונות 'מירה' ו'שרה' אישרו בסוף השבוע את תקציב של עד 200 מיליון דולר לביצוע שני קידוחי אקספלורציה בשטחי הרישיונות. בכך, מאשרות השותפות את חשיפת Bizportal מלפני כשבועיים.
שני הקידוחים אשר יבוצעו בשטחי הרישיונות ייקראו 'מירה-1' ו'שרה-1' והם צפויים להתחיל במהלך הרבעון הראשון של שנת 2012. קידוח 'מירה 1' צפוי להימשך כ-70 ימים וקידוח 'שרה-1' יימשך כ-50 ימים. את הקידוחים תבצע אסדת ההומר פרינגטון אשר פועלת היום בבלוק 12 בקפריסין.
נזכיר כי סקר סייסמי העריך את ממוצע פוטנציאל עתודות הגז בשטחי הרישיונות ב-6.5 טריליון רגל מעוקב של גז טבעי ובלמעלה מ-150 מיליון חביות נפט. ההסתברות הגיאולוגית המשוקללת עומדת על 54% ו-18% בהתאמה.
כפי שנחשף, הקידוח הראשון ברישיון 'מירה' יבוצע לא רק למטרת גז אלא גם למטרת נפט. קידוח 'מירה 1' יבוצע לעומק של 5,200 מטר (כולל עומק המים) ואילו קידוח 'שרה 1' יבוצע לעומק של 4,300 מטר.
השותפףות עדכנו כי התקציב לקידוח הראשון יעמוד על 80 מיליון דולר והתקציב לקידוח השני יסתכם ב-66 מיליון דולר. כמו כן, אישרו השותפות תקציב לציוד נוסף לקידוחים בהיקף של כ-11 מיליון דולר. אם יוחלט על ידי השותפות לבצע מבחני הפקה הרי שתקציב הקידוח לקידוחים 'מירה 1' ו-'שרה 1' יעמוד על 21 מיליון דולר ו-22 מיליון דולר בהתאמה.
פרוספקט עם פוטנציאל ל-113.4 מיליון חביות נפט
כאמור, קידוח האקספלורציה הראשון ב'מירה' צפוי לכלול שני פרוספקטים - אחד של גז ואחד של נפט - והוא מתוכנן במיקום האופטימלי ביותר המאפשר הגעה לשכבת הגז הגדולה ובהמשך לפרוספקט נוסף בו ינסו השותפות למצוא נפט. מדובר בהחלטה דומה לזו שקיבלה נובל אנרג'י בטרם ביצוע קידוח 'לוויתן 1' - שבו פרט למאגר הגז העצום הוחלט לבחון גם שכבות עמוקות יותר.
שכבת הגז הראשונה אליה יקדחו השותפות ב'מירה' ו'שרה' הינה שכבת אוליגוקון-מיוקון הנמצאת בעומק של 4.5 ק"מ והסתברות ההצלחה בקידוח עומדת על 63%. הפוטנציאל הכלכלי של השכבה עומד על 4.05 טריליון רגל מעוקב של גז טבעי (TCF) וההסתברות להצלחה עומדת על 63%. הסקר שהוכן ע"י חברת NSAI הצביע על כך שהפוטנציל המקסימלי של המטרה עומד על 10.9 TCF כאשר ההסתברות לכך נמוכה מ-10%.
לאחר מכן, יעמיקו שותפות 'מירה' ו'שרה' את הקידוח. אז מצפות השותפות להגיע אל שכבת הנפט שבה הסקר הסייסמי הצביע על פוטנציאל למציאת 113.4 מיליון חביות נפט כאשר בהסתברות של 10% ניתן יהיה למצוא עד 278 מיליון חביות. סך ההסתברות עומדת על 16%.
לאחר השלמת הקידוח, מתכננות השותפות לעבור לרישיון 'שרה', זאת כחלק מתוכנית העבודה שנקבעה על ידי משרד התשתיות. הקידוח צפוי להתבצע לעבר מטרת הגז בלבד שבה ישנה הסתברות של 54% למציאת 1.095 טריליון רגל מעוקב של גז טבעי (1.095TCF).
אוהד מראני, מנכ"ל הכשרה אנרגיה, מסר כי: "ההסתברויות להצלחה ברישיונות מירה ושרה גבוהות מאוד, ובכוונתנו לבחון את פוטנציאל הגז כמו גם את פוטנציאל הנפט שברישיונות. תוכנית הקידוחים נבנתה באופן שיאפשר לממש אותן בצורה המיטבית ואנו מתקדמים בהתאם לתקציב ולתוכנית הקידוחים שתכננו. אנו מקווים להגיע לתגליות מסחריות משמעותיות ברישיונות מבטיחים אלו ולהביא לידיעת המשקיעים את התוצאות בהקדם האפשרי".
- 19.שלמה בן דוד 08/11/2011 07:49הגב לתגובה זוכבר מעל חודש אני מתריע שמניות אלו יעלו ב-300-400% וזאת רק עד 02/2012. חבל שאני מנוע מלקנות.
- 18.מודיעין מניית העם 06/11/2011 19:15הגב לתגובה זומצידי שהמקדח יהיה יבש ושהרישיונות האלה יעופפו מהעולם-יש לנו את ים חדרה וגבריאלה, מודיעין תהיה הראשונה בארץ שתגלה נפט בים התיכון בקנה מידה עולמי, השווי יעלה במאות אחוזים(לא רוצה להגיד אלפי) ככה ששרה ומירה זה פינאטס עבור מודיעין יהש. שותפות שתהיה היקרה בארץ בעתיד שווה יותר מאבנר ודלקד
- חזק (ל"ת)גבי נליק 06/11/2011 23:27הגב לתגובה זו
- 17.ביזפורטל שוב שחכתם את שלדיאלי (ל"ת)שלדיאלי 06/11/2011 18:55הגב לתגובה זו
- 16.מכה 06/11/2011 11:24הגב לתגובה זולמי שרוצה לתרום כסף...זאת המניה....
- 15.יש פראיירים חדשים... (ל"ת)איזה יופי 06/11/2011 11:24הגב לתגובה זו
- 14.המאמין 06/11/2011 10:19הגב לתגובה זוהקלידו " אוילנד " {עם מרכאות }או " אוילנד גבעות" ותקבלו אתר מיוחד במינו עם הסברים מלומדים ע" י אדם שעוסק במניות אנרגיה עם הבנה גיאולוגית וכלכלית .משהו משהו .חובה להיכנס לקרוא את כל הלינקים שם {זה לא הרבה }אין המלצה לפעולה כלשהי במניות .גבעות עלו תעלה .בהצלחה לכל עם ישראל .
- הצלחה וברכה (ל"ת)שלדיאלי 06/11/2011 11:19הגב לתגובה זו
- 13.נותן בראש 06/11/2011 10:15הגב לתגובה זוכל יום איזה נפחן שצריך להרביץ לו היום הנפחן התורן הוא מספר 9.......אז הוא פתח שורט....שמחת זקנתי ואני אומר שהוא סתם שקרן שרוצה לזרוע סופה כדי לקצור פורענות ומחכה שיאמינו לו כדי להיכנס בגדול....ולצטט אותו:-" הודעה ישנה שחוזרת על עצמה"
- 12.המשך טיסה טיסע נעימה 06/11/2011 10:10הגב לתגובה זולהדק חגורות הטיסה יוצאת
- 11.המאמין 06/11/2011 10:09הגב לתגובה זווגבעות לפי דעתי הכי טובה בנקודת זמן זה .הבאר תוכרז מסחרית .הכנות ל2 קידוחים .עד אפריל יופקו מ 4 קידוחים נפט וגז .קידוחים זולים ומהירים בעלי סיכון נמוך ברבה לעומת קידוחי ים .ועוד הרבה סיבות נוספות .בבקשה להמשיך ולהדליק נר ולתת צדקה לע" נ הצדיקים .אין המלצה לפעולה כלשהי במניות .בהצלחה לכל עם ישראל .
- 10.דניאל 06/11/2011 10:06הגב לתגובה זומדיעין והכשרה וכ....... צריך לעלות חזק
- 9.איתי 06/11/2011 10:04הגב לתגובה זוחברה להזהר בדרך כלל שיש הודעות סתמיות כאלו זה סימן לירידות.
- 8.סמי 06/11/2011 09:51הגב לתגובה זומי שרוצה להיות חלק ממירה ושרה יכול דרכם
- 7.נותן בראש 06/11/2011 09:51הגב לתגובה זוכ שאמר נמרודי שלא מזמינים מוהל סתם אולי צחקנו אבל דנקנר כנראה גם התייעץ עם הרנטגן ועם מוהל כמו הרנטגן הכל חייב להיות כשר ומבטיח...בהצלחה
- 6.סבבה של כתבה אבל למה יש תמונה של נובל? (ל"ת)yak 06/11/2011 09:44הגב לתגובה זו
- שגיא 06/11/2011 10:05הגב לתגובה זוזה קצת מבלבל אבל אלה שני חברות שונות עים שם דומה הפרינגטון שיכת לחברת אסדות ששמה הוא נובל והיא מחזיקה עשרות אסדות בכול רחבי העולם.
- האסדה שתבצע את הקידוחים שייכת לנובל.......... (ל"ת)נמרוד 06/11/2011 10:00הגב לתגובה זו
- 5.הו ימים טובים שהשמש בם זורחת............ (ל"ת)נמרוד 06/11/2011 09:41הגב לתגובה זו
- 4.אין על מודיעין מניית העשור (ל"ת)אור 06/11/2011 09:40הגב לתגובה זו
- 3.הנה ימים באים (ל"ת)דוד 06/11/2011 09:37הגב לתגובה זו
- 2.הנפקה מחייבת בהכשרה אנרגיה זהירותתתתתתתתתתתתת (ל"ת)זוהר 06/11/2011 09:36הגב לתגובה זו
- 1.מג' יק 06/11/2011 09:35הגב לתגובה זו3000! למה הקמצנים לא מחלקים דיבידנד עם רווחים כאלה?

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
