המבוי הסתום ביוון נמשך: פאפנדראו מתקשה להשיג קואליציה ושוקל להתפטר
ראש ממשלת יוון, ג'ורג' פאפנדראו, מתקשה לקיים ממשלת אחדות במדינתו לאור קריאות מצד האופוזיציה לקיום בחירות חדשות. בתוך כך, הסכים ראש ממשלת יוון להתפטר במידה והמהלך יעזור למפלגה הסוציאליסטית שלו לשמור על הקואליציה בת 4 חודשים.
נזכיר כי פאפנדראו ניצח לפנות בוקר בהצבעת האי אמון כנגדו בפרלמנט היווני ומחפש עתה דרך להשגת תמיכה רחבה מהמחוקקים והציבור לקבלת הסיוע מחברות גוש האירו.
"אנו לא דרשנו מקום בממשלתו. כל מה שאנחנו רוצים זה שמר פאפנדראו יתפטר מתפקידו, בגלל שהוא הפך למסוכן עבור המדינה" אמר יו"ר האופוזיציה היוונית, אנטוניוס סאמארס. "אנו דורשים בחירות באופן מיידי", הוסיף סאמארס.
"אנחנו חייבים להסכים על מטרות משותפות בלוח הזמנים ותוכנית אפילו לראש הממשל הזה", נאם פאפנדראו לחברי הפרלמנט בשעות הבוקר המוקדמות היום, שניות לפני שניצח בהצבעת האי אמון השנייה בתוך שישה חודשים והוסיף, "גודל המשימה שעומדת בפני יוון היא מעל ליכולות של מפלגה אחת".
ראש הממשלה היווני תיזז היטב את השווקים השבוע, כאשר תחילה סיכם את הפרטים עם מנהיגי האיחוד והבטיח את קבלת חבילת החילוץ השנייה. בהמשך הביא לירידות חדות בשווקים עם כוונתו לאשר את תנאי חבילת החילוץ ובתוך כל גם את החברות בגוש האירו להצבעה במשאל עם. באקורד הסיום, גרף התנגדות מכל קצוות הקשת הפוליטית למעשה הכריח את הפרלמנט להצביע עבורו.
- 13.להערכתי השוק יחזור לעליות השבוע (ל"ת)איציק מוסדי ותיק 05/11/2011 21:59הגב לתגובה זו
- 12.רועי לוי 05/11/2011 21:52הגב לתגובה זוחיים על העבר שהוא בכלל לא קשור לעם שנמצא שם עכשיו .. חבורה של בטלים שרוצים לשבת ולאכול ולשתות כל היום. להשמיד את יוון נמאס מהם!
- 11.בגלל הבחירות יוון תפשוט רגל לפני החילוץ (ל"ת)כלכלן 05/11/2011 20:42הגב לתגובה זו
- 10.אחרי שפפנדראו ניצח לא יהיו בחירות יהיה אחדות (ל"ת)שגיא 05/11/2011 18:25הגב לתגובה זו
- ממש, האופוזיציה רוצה רק בחירות..... (ל"ת)שוחט 05/11/2011 20:44הגב לתגובה זו
- 9.יודע 05/11/2011 18:20הגב לתגובה זומחר תמכרו הכל בפתיחה חברים אירופה איראן שביתה יום שני תתעוררו...........יש לי תחושה שכל התגובות לפני זה אותו אדם............שנישאר עם הרבה קולים חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
- 8.סוחר מקצוען 05/11/2011 18:14הגב לתגובה זופוטים קולים למי כבר אכפת זה התנהגות של שוק לפני מפולת קשה. כל אחד קצת מדבר מזיז את השוק למעלה למטה ממש רכבת הרים. זה יגמר רע מ 2008 לא למדו כלום. בקרוב נדבר גם על 2011 - 2012 כמו על 2008
- 7.צביקה 05/11/2011 18:05הגב לתגובה זופישר ידפיס להם שקלים ושיזרקו את היורו .
- 6.ירוק עולה 05/11/2011 15:53הגב לתגובה זומזל שנשארו לי כמה קולים בתיק .. אבל זה רק מזל :-)
- 5.פיזדאץ 05/11/2011 11:58הגב לתגובה זומה אתה מלדבן מריצוק שחרר קצת אחי שלא תפסיד הכול
- 4.תומר 05/11/2011 11:30הגב לתגובה זואנחנו חייבים להשלים פערים יום שני יהיו עליות חדות בכל העולם מחר המעוף יסגור1155
- 3.מישהו 05/11/2011 11:13הגב לתגובה זופשוט להילחם בהם עד זוב דם, כמו שעשו לעיראק !!! הבטלנים מיוון, רגילים לחיי בטלה, ונוח להם בכך, כשדוד עשיר (ארה" ב) מממנת להם את החופשות ואת הדמי אבטלה, ואת הטורנירים של השש בש. מדינת יוון יותר מסוכנת מאיראן !!!
- 2.האימון חוזר לשוק. (ל"ת)מאיר 05/11/2011 10:53הגב לתגובה זו
- 1.משה 05/11/2011 09:59הגב לתגובה זופיתחה חזקה
- לא בטוח (ל"ת)פיזדאץ 05/11/2011 10:47הגב לתגובה זו

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
