די מדיקל במהלך אגרסיבי: מנסה להקטין את ההוצאות ופיטרה עשרות עובדים

בסוף יוני היו בקופת החברה 15 מיליון שקל והחברה שרפה כ-9 מיליון שקל ברבעון. אפרי ארגמן: "מטרתנו היא להגיע לרווח גולמי חיובי בהקדם האפשרי"
תומר קורנפלד | (22)

חברת די מדיקל רוצה לנסות ולצמצם את קצב שריפת המזומנים הגבוה והחליטה להפחית את כוח האדם בחברה בצורה משמעותית. די מדיקל עוסקת בפיתוח משאבות אינסולין וסטי אינפוזיה עבור חולי סכרת. נכון לסוף 2010 העסיקה החברה 66 עובדים, כמעט כולם בישראל.

ל-Bizportal כי עיקר העובדים פוטרו ממחלקת הייצור לאחר שהחברה החליטה להקדים את הייצור המקומי ולפתח את פעילותה בסין. כמו כן, פיטורים בוצעו גם מתחומים אחרים ובהם המו"פ והמכירות והשיווק אם כי בהיקף מצומצם יותר.

בהודעתה מציינת החברה כי היא נמצאת בתחילת הדרך להטמעת האסטרטגיה של הכרת וקידום מותג ספרינג בארה"ב, בקנדה ובאירופה, תוך מזעור הסיכון והעלויות. בשלב ראשונה מתכננת השיקה החברה בצורה מסחרית את סטי האינפוזיה האוניברסליים ספרינג שזכו לאישור FDA. במקביל, ממשיכה החברה לפעול למען השלמת ההכנות הדרושות להטמעה של האסטרטגיה המסחרית שלה במדינות מתפתחות.

הצורך של די מדיקל לבצע קיצוץ בעלויות נובע מדילול חד של קופת המזומנים כתוצאה מהוצאות פיתוח גבוהות. בסוף הרבעון השני הכילה קופת המזומנים של די מדיקל כ-15 מיליון שקל, אולם ברבעון השלישי קיבלה כ-5 מיליון שקל ממכירת אחזקותיה בחברת נקסט ג'ן.

במהלך הרבעון השני שרפה החברה כ-9 מיליון שקל ועל פי הערכות המהלך שהוכרז היום הקטין את קצב שריפת המזומנים לכ-5 מיליון שקל ברבעון - דבר אשר נותן לחברה אורך נשימה.

אפרי ארגמן, מנכ"ל די מדיקל: "מטרתנו היא לייצר הכנסות משמעותיות ולהגיע לרווח גולמי חיובי בהקדם האפשרי. בהתבסס על העניין הרב שגילו חולים, רופאים ואחיות סכרת בסטי האינפוזיה האוניברסליים ספרינג, אנו מאמינים כי אנו במסלול הנכון. בכדי להבטיח כי נמשיך להחזיק במלאי הנדרש לספק ביקושים צפויים, אנו פועלים לריבוע יכולת היצור במפעל UPG בסין עד סוף 2011".

לדבריו: "בנוסף, באקלים הפיננסי הנוכחי, עלינו לנקוט מספר פעולות על מנת להבטיח כי לחברה יהיה את ההון הדרוש להמשך היישום של תוכניתה העסקית. נקטנו בצעד זה על מנת לצמצם את הוצאות החברה ולהאיץ את הדרך לאיזון תזרימי".

תגובות לכתבה(22):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 14.
    קרנבל בריו 16/01/2012 11:48
    הגב לתגובה זו
    http://www.youtube.com/watch?v=8MhWOvQP5hc
  • 13.
    בנטוב 08/09/2011 13:56
    הגב לתגובה זו
    רכב משומש לאחר מיספר בדיקות מצאתי רכב כשהמוכר מוציא קבלות מנוע חדש רדיטור חדש מצבר צמיגים אפשר להגיד הכל הוחלףבדקתי והייה לטעמי לאחר העיסקה שאלתי את המוכר למה לו לימכור אחריי כלכך הרבה השקעות והתשובה שלו הייתה נימאס לי לתקן כמובן שנהנתי שנים מהרכב ומכרתי טוב אותו הדבר די מדיקל היא כבר אחריי הכל עכשיו נותר להמתין לתכלס ולמשקיעים נימאס
  • 12.
    מניית העתיד הקרוב מבחינת היזדמנות ליבדוק (ל"ת)
    די מדיקל 08/09/2011 13:17
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    אינפוזיה 07/09/2011 20:00
    הגב לתגובה זו
    אחלה הודעה, 5000 בדרך
  • 10.
    בנטוב 07/09/2011 19:26
    הגב לתגובה זו
    לא טוב אני רוצה להאמין שהכל נעשה לקידום הכלכלי של החברה וכל הכספים שהוצאו הם לצורך היתקדמות והיתפתחות רק חבל שלא דואגים להעסיק כמה שיותר ישראלים ולתת פרנסה לבני ארצנו
  • 9.
    אדום 07/09/2011 19:08
    הגב לתגובה זו
    חברה שהמון משקיעים נתנו את כל כספם ואני מדבר על כל מי שסובב אותי ,אחי אבי דודים ככה מפה לאוזן השקיעו מאות אלפי שקלים ,בהתחלה עלתה יפה ולאחר מכן התרסקה הפסדנו ים של כסף במניה המחורבנת הזאת ,מליוני שקלים -
  • כנראה שהטלטלות יסתיימו בקרוב והכיוון לעליות (ל"ת)
    בנטוב 08/09/2011 13:02
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    ממש ביזיון 07/09/2011 19:01
    הגב לתגובה זו
    למוסדיים ולציבור ב-20% מתחת לשער השוק כרגע ! לפי יודעי דבר המנהלים מכרו בשורט כמויות אדירות מאז ההנפקה בניו יורק. ככה עושים מיליונים מהצד. הם למדו מחברות אחרות איך ממון רב נעשה ע' ' י שורטים כשאתה הבוס.
  • 7.
    ממצמץ 07/09/2011 18:55
    הגב לתגובה זו
    ההנהלה נכשלה, העובדים הזוטרים הולכים הביתה... עכשיו אפשר לחלק בונוסים, לא?
  • 6.
    אבי 07/09/2011 18:39
    הגב לתגובה זו
    גייסו כספים ממשקיעים ישראלים שרפו ים של כסף על שכר בכירים ומפטרים ברוב חוצפתם פועלים ישראלים לטובת פועלים סינים.פשוט בושה וחרפה.כאחד שהפסיד 70% במניות החברה שהם חצי מליון ש" ח מחר בבוקר מוכר את המניות ושההפסד ילך ל 1000 כפרות.בושה !
  • 5.
    חברה של כלום ושום דבר,כמו כל הביו (ל"ת)
    רמי 07/09/2011 18:35
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    די מדיקל 07/09/2011 18:34
    הגב לתגובה זו
    היתכן ויש צורך לבחון קיצוצים דרסטיים גם בשכבת ההנהלה? כנראה שלא.... האם הביצועים אשר אלה מציגים מניחים את הדעת? תמוה מאוד
  • 3.
    אסי 07/09/2011 18:30
    הגב לתגובה זו
    ולבזבז עליה לה כל כך הרבה מילים זה ממש מיותר (גם אני כבר הגזמתי...)
  • סוף סוף רואים חברת ביו שמצליחה. תצליחו (ל"ת)
    רונן. 07/09/2011 21:33
    הגב לתגובה זו
  • מצליחה בעיקר למחוק כסף של משקיעים (ל"ת)
    נו באמת 08/09/2011 00:14
  • 2.
    אאוטסידר 07/09/2011 18:28
    הגב לתגובה זו
    רנו מעונשו של זה
  • בית קברות מלא בכאלה שלא הייתה להם סבלנות (ל"ת)
    הסבלן 08/09/2011 13:06
    הגב לתגובה זו
  • אאוטסיידר 07/09/2011 20:39
    הגב לתגובה זו
    בכל שם שהוא רוצה ,איני נוהג לרשום כאן ורק במקרה ראיתי זאת עכשיו! יפה שזיהית דויד (-:
  • DBZ 07/09/2011 18:54
    הגב לתגובה זו
    אאוטסיידר מחזיק במניות נכון להיום בצהריים !! צריך לעצור אותך !! עלוב נפש !!
  • 1.
    די מדיקל 07/09/2011 17:50
    הגב לתגובה זו
    אחרי שגמרו את כספיי המשקיעים ,עברו לעובדים שתישרף החברה הזבל הזו ובראשם המנכ' ' ל הרס את החברה מיום שהגיע לחברה זבל העיקר השכר שלו מניאק
  • קורח 07/09/2011 21:31
    הגב לתגובה זו
    באפריל החל הייצור ממתקן ייצור שנבנה. אז קרה דבר לא צפוי. מוצרי החברה נחטפים. 3 חודשים מתחילת הייצור בסין וכל מה שהמתקן מייצר נמכר. ולאחר זמן כה קצר החליטה החברה להכפיל את כושר הייצור פי 4. בעוד כ-3 חודשים תסתיים הרחבת המפעל. במקום לגייס כסף בבורסה כמתונן, החליטה החברה לצמצם עלויות ולנסות להגיע לאיזון ולרווחים. נקווה שיצליחו. מקווה שהחברה ששווי השוק שלה היום הוא כ20 מליון דולר תגיע במהרה לשווי שוק של 200 מליון דולר ולאחר שתגיע לרווחיות ה, השמיים הם הגבול. בהצלחה
  • תסתכל בדוחות מכירות עלובות ביותר (ל"ת)
    לא נכון 08/09/2011 00:14
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.