רכבת עכו-כרמיאל: דניה סיבוס ו-CCECC זכו במכרז כריית המנהרות בכ-600 מיליון שקל
דניה סיבוס, זרועה הבניה והתשתיות של קבוצת אפריקה ישראל, הודיעה היום (ה') כי, זכתה יחד עם חברת CCECC הסינית, במכרז של החברה הלאומית לדרכים (מע"צ לשעבר) לכריית מנהרות בהר גילון עבור נתיב רכבת עכו-כרמיאל. היקף הפרויקט מוערך בכ-600 מיליון שקל.
ביצוע העבודות יכלול כריית שתי מנהרות באורך 5 ק"מ כל אחת מתחת להר גילון, המתנשא לגובה 380 מטר דרומית-מערבית מכרמיאל וביצוע פורטלים ותשתיות למסילות הרכבת.
המכרז פורסם בחודש אפריל בשיטת תכנון ביצוע ( DB ) והוגש ב-15 באוגוסט 2011. במסגרת המכרז שזכה לעניין בקרב שורה של חברות זרות הפועלות בתחום, גברה דניה סיבוס על חברות בינלאומיות וישראליות רבות ביניהם: חופרי השרון ו-Max Bogl הגרמנית, מנרב ו- MOS Metrostroy הרוסית, שפיר הנדסה בשיתוף Pizzarotti האיטלקית וחברת רולצור.
קו הרכבת הועבר לאחריותה של החברה הלאומית לדרכים והוא כולל מסילה כפולה באורך 23 ק"מ שתוצב במקביל לכביש 85. הקו יכלול שתי תחנות רכבת באחיהוד ובכרמיאל. העלות הכוללת של הפרויקט עומדת על כ-2.8 מיליארד שקל, עלות המקטע מוערכת בכמיליארד שקל. הפרויקט צפוי להיות מושלם בשנת 2014.
רונן גינזבורג, מנכ"ל דניה סיבוס אמר כי, "זכיה זו מצטרפת לשורה של פרויקטים נוספים בהם זכתה החברה לאחרונה בביצוע עבודות מורכבות ביותר מבחינה הנדסית."
גינזבורג הוסיף עוד כי העובדה כי דניה גברה על חברות גדולות בינלאומיות וישראליות מוכיחה ומהווה נדבך בביסוס מעמדה של דניה סיבוס כאחת מחברות הבניה המובילות ביותר בארץ.
- 3.למה המניה לא עולה? (ל"ת)נתן 01/09/2011 10:40הגב לתגובה זו
- 2.יוסי 25/08/2011 10:52הגב לתגובה זוגם עם אפריקה תרוויח 10 מיליארד דולר המניה לא תעלה
- למה לדעתך לא תעלה? מהן הסיבות? (ל"ת)שאלה ליוסי בבקשה 25/08/2011 11:16הגב לתגובה זו
- 1.המניה צריכה לעוף מעלה (ל"ת)איציק 25/08/2011 10:18הגב לתגובה זו