מדד הבנקים - המשולש נשבר, מה גודל התיקון הצפוי?
כמו כולם בעצם, גם מדד הבנקים חטף את שלו לאחר ששבר תבנית מסוג "משולש יורד" שהעידה על חולשה. הירידה לוותה במחזורי מסחר גבוהים והשיגה על נקלה את יעד המחירים שנקבע לפי תבנית הדשדוש. כעת, כמו יתר המדדים, הבנקים מתקנים מעלה כאשר השאלה היא לגבי גודל התיקון, אופיו ומה סביר להניח שיתרחש עם סיומו.
הגרף היומי
תיקון טכני מתייחס תמיד לרצף הירידות האחרון שעדיין לא עבר תיקון. הוא נמדד הן לפי כלים מתמטיים והן לפי רמות ההתנגדות שבדרך.
1. רצף הירידות שעדיין לא עבר תיקון הוא זה שהחל ברמת 1,332 הנקודות ותם ברמת 1,028 הנקודות.
2. לפי חיתוכי פיבונאצ'י המייצגים את הצד המתמטי של התיקון הרי שיעדי התיקון מצויים ברמות של 1,144-1,216 הנקודות.
3. אפשר לראות את מחזורי המסחר שבימים האחרונים הולכים ויורדים כעדות לפיה מדובר בתיקון טכני. המשמעות של ירידת מחזורי המסחר היא חוסר הנכונות של המשקיעים לשלם את המחירים הקיימים.
4. עוד אפשר לראות את "פער המחירים" שנפתח בתווך של 1,177-1,123 נקודות. "פער" זה מייצג רמת התנגדות המתאפיינת בריכוז גבוה של מוכרים שביום הירידה, לא הצליחו להיפטר מסחורה. העלייה לתחומי הפער תאפשר להם הזדמנות שנייה.
5. לכן, העליות במדד הבנקים נראות בשלב הנוכחי קצרות מועד ואמורות לקבל יחס חשדני. העובדה שמגמות הארוכות אינן מגמות עלייה ומחזורי המסחר הנמוכים שנרשמו בימים האחרונים מעלים את הסבירות שבתום התיקון, כנראה בטווחים בהם נקבתי, תתחדש מגמת הירידה.
*הגרפים בסקירה זו הופקו באמצעות תוכנת ואתר בורסהגרף לניתוח טכני www.bursagraph.co.il מבית קו מנחה ואייל גורביץ
**כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.
- 4.moshe 19/08/2011 12:04הגב לתגובה זורק צבע אדום- נדסק ישלוט במהלך אוג-ספט. הקיץהזה יכנס להיסטוריה
- 3.אחד שמבין 17/08/2011 21:01הגב לתגובה זולא קונים בירידות,מחכים להתייצבות,וזה רחוק מלהיות
- 2.אופיר שמעיה 16/08/2011 13:18הגב לתגובה זושלום רב אחרי כמה שנים של עליה תיקון חד בשנת 2008 שדרך אגב בישראל היה קטן יותר מכל שאר שווקי העולם ובצדק ,כרגע מתחילה תקופת חושך ארוכת טווח -הנפילה ב2008 היתה חדה וניזונה מערבויות סוג ז עבור כספי משקיעים סולידים , העולם כרגע של פאניקה לקח אחריות על חובות הקפיטליזים החזירי, מהפחד להתמוטטות כלכלית והחל להלאים חברות . הכסף הודפס ללא הפסקה במרתפי ארה" ב וגובה החוב הלאומי שלה הגיע לסך כל ההכנסות של שנת עבודה מלאה של כלל תושבי ארה" ב כרגע אין לארה" ב כסף להחזיר לעולם הורדת דירוג החוב מוצדקת ,ארה" ב חייבת להיכנס לתקופת חושך של 5-6 שנים מיתון עצום כלל עולמי צפוי ונקודת הירי נורתה אתמול מדד נמוך בישראל המסמן האטה במשק בחודש יולי בדרך כלל המדד גבוהה עקב עליית מחירי הפירות הדיור הדהירה אחר נכסים זו הפעם הראושנה אחרי תקופה ארוכת שנים שהמדד ביולי נמוך זה הזמן לברוח עם הכסף החוצה ולהמתין כמו צייד ממושמע ללהקת הציפורים הרעבה שכל חושיה הכהו לברוח כרגע מכל כסף שמושקע הייקום נתן הזדמנות נדירה לנפגעי 2008 להציל את כספם והחזירות תחזיר אותם עמוק יותר
- 1.יובל 16/08/2011 11:22הגב לתגובה זושבוע - שבועיים עם סטופ צמוד מאוד, השוק עצבני מאוד וכל הפתעה תזרוק אותנו מצד לצד

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
