המחאה לא עזרה: המוסדיים סייעו להעביר את עסקת בעלי העניין במודיעין

חברת IDB-DT חתמה על עסקה לרכישת אחזקותיו של הגיאולוגי דיוויד פיס בחברה הזכאית לתמלוג על בשיעור של 4.5% מ'מירה' ו'שרה'. המשקיעים ניסו להוביל מהלך להפלת ההצעה - אולם נכשלו
תומר קורנפלד | (35)

מחאת המשקיע הקטן לא הצליחה להפיל את עסקת בעלי העניין של מודיעין. היום דיווחה שותפות חיפוש הנפט מודיעין יהש כי באסיפה שהתקיימה היום אישרו מחזיקי היחידות את העסקה שבמסגרתה תרכוש חברת IDB-DT שבשליטת צחי סולטן ואידיבי את אחזקותיו של הגיאולוג דיוויד פיס בחברה הזכאית לתמלוג על בשיעור של 4.5% ברישיונות 'מירה' ו'שרה'.

מבין מחזיקי יחידות ההשתתפות, 89.1% תמכו בעסקת בעלי העניין - רובם משקיעים מוסדיים. מנגד, ניצבו המשקיעים הפרטיים אשר התקשו להוביל מהלך להפלת העסקה וחלקם עמד על 10.9% שהם 364 מיליון יחידות בלבד. על מנת לאשר את העסקה נדרש סולטן לרוב של 75% מבין המשתתפים שאינם נגועים באסיפה.

תגובות לכתבה(35):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 18.
    אוהל 26/07/2011 05:41
    הגב לתגובה זו
    ההצבעה. לא ייתכן כי משפחה של בעליי עניין הצביעו. ייתכן וההצבעה תבוטל ואז הכל פתוח. לא הייתי ממהר לשמוח . יהיה סיבוב נוסף - דינג דינג דינג
  • 17.
    יעקב 25/07/2011 22:35
    הגב לתגובה זו
    גרמו לאנשים למכור בהפסד, המוסדיים מאמינים שלמודיעין יש פוטנצמיאל והם מאמינים בה, ומאחר והם עם אורך נשימה לעומת קוצר הנשימה של המשקיע, קונים בזול ובינתיים פיפס פה 2 פיפסים שם זה חרטה - שער של 4 או 5 או ביניהם זה זניח לעומת ההשקעה של המוסדיים במניה. המשחקים והבלוקים יגמרו ולא צריך ספליט הפוך. לא מן הנמנע שיהיה גם מחר ניעור אלים, ותאמינו לי - אני, למרות שמחזיק בכמות יפה, ממתין לה בשער 4-4.2 כדי לקנות עוד ועוד. כי מה שטוב לנוחי טוב גם ליעקב, ולהחזיק את היה" ש בסכום של 6 ספרות עד פברואר, שזה עוד חצי שנה, הסבלנות תשתלם.
  • גר בחול 26/07/2011 00:43
    הגב לתגובה זו
    מוכרים למרות שיודעים על כמויות הגז ופוטנציאל הנפט. מוכרים למרות שדנקנר הכריש קונה. מוכרים למרות שהוא מגדיל אחזקות בשותף הכללי. אין שכל למשקיעים של מודיעין. הם סתם מוכרים. חבל.
  • חייב להסכים עם שניכם (ל"ת)
    יובל 26/07/2011 08:32
  • 16.
    pini 25/07/2011 22:18
    הגב לתגובה זו
    המוסדיים עדין לא הפימו שתפקידם להגן על נמשקיעים-הם עדין מתקמבנים עם בעלי השליטה-חיוני להעלות לסדר היום-תפקוד המוסדיים וקשריהם הסנמויים והגלויים עם בעלי ההון-לא יהיה מנוס מאחריות פלילית על המוסדיים
  • 15.
    משקיע כבד 25/07/2011 20:50
    הגב לתגובה זו
    אתה תעשה הכל בכדי לזמבר אותנו המשקיעים. אבל מנגד מודיעין המנייה עם רישיונות אדירים. אני כל הדרך עם המנייה של הנוכלים האלה מחזיק חזק והרווח יהיה גדול...
  • יהודה ברקן 25/07/2011 22:13
    הגב לתגובה זו
    חחחח... צינור.....
  • לטרול 26/07/2011 05:34
    צינור כמו שהכנסתי לאמא שלך מאחורה אתמול
  • 14.
    שוקו 25/07/2011 20:37
    הגב לתגובה זו
    הכינו את הקרקע להצבעה.עכשיו אחרי שגנבו עוד מהשמנת אל תיתפלאו אים יזרקו את העצמות (יח" ההישתתפות) שאספו בשבוע שעבר.
  • אטקו בע" מ 25/07/2011 22:25
    הגב לתגובה זו
    בשער 5.6
  • מה הקשר? זה למי שהחזיק עד 10.7 (ל"ת)
    טו 25/07/2011 22:23
    הגב לתגובה זו
  • המבין 26/07/2011 05:37
    ולכן היה להם רוב מוחץ.
  • 13.
    אדם 25/07/2011 20:03
    הגב לתגובה זו
    שבוע הבא סקר הססמיי בגבריאלה ים של נפט ץץץץץץץץ
  • לא לשקר... זה יהיה אולי ב1.4.12... (ל"ת)
    אבירם 25/07/2011 20:19
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    אכלנו אותה מחר המנייה מתרסקת 35% לפחות (ל"ת)
    רוני דן 25/07/2011 19:58
    הגב לתגובה זו
  • חחחח 25/07/2011 22:18
    הגב לתגובה זו
    טיפשות עולה ביוקר
  • אלי 25/07/2011 20:12
    הגב לתגובה זו
    " למה רק 35 אני חושב 90 " קצת אחריות
  • 11.
    הדודות המתות 25/07/2011 19:57
    הגב לתגובה זו
    כמובן שיהיה רצון להעלות את המניה, אבל פחות מצד הבעלים.
  • 10.
    שלום אביגדור 25/07/2011 19:52
    הגב לתגובה זו
    שהם תחת שורט עמוק במודיעין, מה אתם לא רואים בלוקי ענק, כשהמניה מנסה לעלות, הנשמה נופלת ,וכשהיא יורדת זה ממש בקלות, קלי קלות, שורט ענק.
  • 9.
    דניאל 25/07/2011 19:45
    הגב לתגובה זו
    אסור לקנאות מי שיש לו 100 מילירד אני סמח בישבילו שהיה לכולם ארבה כסף
  • ממש כל הכבוד, דואג לעצמו יופי (ל"ת)
    המשחיל מפרס 26/07/2011 08:31
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    בני 25/07/2011 19:33
    הגב לתגובה זו
    מחר אני מוכר את שני מיליון היחידות השתתפות שלי
  • זולטן 25/07/2011 21:59
    הגב לתגובה זו
    או שיפתחו לך העיניים ותרצה למשוך עד 6
  • אבי 25/07/2011 20:04
    הגב לתגובה זו
    מה כל זה קשור לעליה או ירידה במניה ?
  • מניה זבל 25/07/2011 19:48
    הגב לתגובה זו
    לדעתי לא רוכשים לבעלם על רשיונות במירה ושרה יותר מדי אמון ולכן אלו התוצאות ירידיות וירידות ועוד ירידות, אין אמון
  • 7.
    שוקי 25/07/2011 19:33
    הגב לתגובה זו
    מישהו יכול להסביר לי
  • כי היא זבלה (ל"ת)
    אבירם 25/07/2011 20:18
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    מודיעין 25/07/2011 19:29
    הגב לתגובה זו
    המשקיעים מתחילים להתיאש ממניה שהיתה אמורה לנסוק השמים הם הגבול
  • 5.
    מודיעין 25/07/2011 19:25
    הגב לתגובה זו
    טיסה ללפלנד אים אוזי הבר
  • 4.
    סולטן קבל עכשיו חרם על המניה (ל"ת)
    אבירם 25/07/2011 19:25
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    שרון 25/07/2011 19:25
    הגב לתגובה זו
    העיסקה לא צלחה למשקיעים המטומטמים,ועכשיו הדרך למטה ברורה וחלקה. רק שורט.
  • momo 25/07/2011 23:08
    הגב לתגובה זו
    ההחלטה לא טובה עבור משקיעי לונג עד שיתחילו לקבל תמלוגים שזה ייקח עוד המון זמן בטווח הקצר מוסדיים יתחילו לקנות עכשיו ובטירוף לא אתפלא אם נראה שער 5 מחר!!!!! צריך ללכת לפי הזרם
  • 2.
    התיקנים ניצחו 25/07/2011 19:22
    הגב לתגובה זו
    אני לא קונה מודיעין .
  • 1.
    עכשיו מודיעין תתחיל לעלות (ל"ת)
    סוף סוף יש סוף לסאגה 25/07/2011 19:21
    הגב לתגובה זו
  • מחר כולנו נקבל צינור שאיבה שישאוב לנו את הכסף (ל"ת)
    סוסו 25/07/2011 20:17
    הגב לתגובה זו
בית ספר
צילום: Pixbay

בשורה למורים - כל מורה יקבל בממוצע 14 אלף שקל; על הפשרה בין המדינה לקרנות ההשתלמות של המורים

עודפים שהצטברו בקרן ההשתלמות של המורים ינותבו להשקעה בתשתיות חינוך ובתי ספר ותשלומים למורים העמיתים בקרן (וגם ליורשיהם) 

הדס ברטל |

למי שייך הכסף? בקרנות ההשתלמות של המורים הצטברו סכומי עתק שהיו מעבר להפרשות השוטפות למורים. המורים אמרו "זה שלנו". המדינה אמרה - "זה שלנו". נקבעה פשרה. המורים יקבלו בממוצע כ-14 אלף שקל.  

ההסכם הזה נחתם לאחר הליך משפטי ממושך, והוא נוגע לחלוקת העודף הכספי שנצבר בקרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים. המתווה גובש בשיתוף עם החשב הכללי, הלשכה המשפטית והממונה על השכר במשרד האוצר, פרקליטות המדינה- היחידה לאכיפה אזרחית ופרקליטות מחוז תל-אביב, רשות שוק ההון, הסתדרות המורים והקרנות, והובא לאישור בית הדין האזורי לעבודה בת"א-יפו.

בשנת  2022 הוגשה על ידי פרקליטות המדינה תביעה נגד קרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים במסגרתה נדרשו הקרנות להשיב סך של כ-2 מיליארד שקל לקופה הציבורית. בזמנו האשים משרד האוצר כי קרנות ההשתלמות של המורים "התעשרו שלא כדין על חשבון הציבור." התביעה הזו הגיעה לאחר שהקרנות צברו 3 מיליארד שקלים משנת 1955 שנחשבים עודפים כאשר ההסתדרות תכננה לחלקו ל-165 אלף מורים בסכום של 12 אלף שקלים. כעת הגיעו הצדדים להסדר פשרה שבמסגרתו יועברו למדינה 1.05 מיליארד שקל בגין רכישת זכויות העבר, אשר ישמשו בין היתר לשיקום מערכת החינוך באזורים שנפגעו במלחמת "חרבות ברזל", וכן לקיום הכשרות ופעולות אחרות לצורך שיפור מעמדם של עובדי ההוראה. סכום של כ-2.25 מיליארד שקל יחולק ל-165 אלף עמיתי הקרנות הזכאים וליורשיהם. כמו כן, יחלו הקרנות לרכוש זכויות פנסיה תקציבית לעובדי הוראה היוצאים לשבתון החל משנת הלימודים תשפ״ג (2022-2023) ואילך.


קריאה מעניינת: השכר האמיתי של המורים בישראל: לא נמוך כמו שנדמה לכם

חלוקת הכספים תיעשה באופן ממוכן לחשבונות העמיתים או באמצעי תשלום דיגיטליים, בהתאם לנהלים שאושרו על ידי רשות שוק ההון.  במקביל, הוחלט לשמור על כרית ביטחון אקטוארית של 4% לפחות, לטובת יציבות הקרנות ורווחת העמיתים בעתיד. 

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.