לקראת אישור ה-FDA: מרתון מכרה מניות נוספות של פרוטליקס ברווח של 6.7 מיליון שקל

רווח זה מצטרף לרווח של 11.2 מיליון שקל שצפוי להירשם בתוצאות הרבעון הראשון ורווח של 3.5 מיליון שקל שיירשם ברבעון הרביעי
תומר קורנפלד | (20)

קרן ההון סיכון מרתון ממשיכה לנצל את המומנטום החיובי במניית פרוטליקס כדי להקטין את אחזקותיה. היום דיווחה מרתון כי בימים האחרונים מכרה מניות נוספות של פרוטליקס אשר בעקבותיהם היא צפויה לרשום רווח נוסף 6.7 מיליון שקל ברבעון הראשון.

רווח זה מצטרף לסדרת מימושים שביצעה מרתון בתקופה האחרונה. בחודש ינואר דיווחה מרתון על כך שהיא צפויה לרשום רווח של 11.2 מיליון שקל כתוצאה ממכירת מניות בחודש ינואר ורווח נוסף של 3.5 מיליון שקל אשר יוכר ברבעון הרביעי של השנה.

כעת לאחר המימושים מחזיקה מרתון ב-2.9% ממניותיה של פרוטליקס, זאת לעומת 3.1% שהחזיקה בדיווחה האחרון. מדובר ב-2.34 מיליון מניות אשר שוויין בשוק נאמד ב-90.4 מיליון שקל.

מתחילת השנה עלתה מניית פרוטליקס ב-4.3% ובשנה החולפת זינקו המניות ב-53%. בתאריך ה-25 לפברואר צפויה החברה לקבל אישור סופי ממינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) לשיווק תרופת הדגל שלה לטיפול במחלת הגושה.

תגובות לכתבה(20):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 14.
    FDA 20/02/2011 10:44
    הגב לתגובה זו
    המוסד הזה שנקרא ה-FDA הוא מגן על חברות אמריקאיות, וכבר הכשיל את מנית MNKD אתם זוכרים? אז אל תתלו יותר מדי תקוות .
  • 13.
    ידע נקי 10/02/2011 14:34
    הגב לתגובה זו
    חריג ציני ולא הוגן בפעילות בעלי עיניין במניה זו זיכרו רוב המשקיעים הם הציבור וזה לא ישכח לכם בבו העת
  • 12.
    ידע נקי 10/02/2011 14:23
    הגב לתגובה זו
    לא צריך להיות אנליסט מבית השקעות כדי להבחיןבפיעילות הצינית והחריגה הנעשת על ידי בעלי עיניין על גבם של הרוב המכריע של המשקעים במניה זו תוך ניצול כניאה מידע שאין אותו ליתר המשקיעים נושא חשוב לבדיקה
  • 11.
    עורב שחור 10/02/2011 07:38
    הגב לתגובה זו
    חברים,אין אישור החודש,פייזר באו לביקור בהול בכדי לעדכן את פרוטליקס על ליקויים,שכל אחד יעשה חושבים,שלא תגידו שלא אמרתי.לא סתם כולם יצאו לפני אישור,הרי כל חברה שקבלת אישור עולה לפחות ב-50אחוז ,זה צריך להדליק נורה אדומה לכולם.
  • 10.
    משקיע 07/02/2011 10:03
    הגב לתגובה זו
    לא מוכרים מניות כהצפי הוא לאישור האף די אי ואפשרות זינוק במניה כנראה שזה הפוך או שלא יקבלו אישור או שאני מטומטם
  • 9.
    למספר 6 06/02/2011 20:56
    הגב לתגובה זו
    הפער כרגע 40% לאחר מס הנוסחה הנה שווי פרוטליקס כפול 17.9% (שיעור אחזקה ) כפול 80% (מס 20% כי מימוש השקעה זה 20% מס כמו דבידנד ) ותחלק בשווי ביוסל כרגע תגיע ל- 40%
  • 8.
    יואב 06/02/2011 16:32
    הגב לתגובה זו
    פרוטליקס עם אישור תהווה יעד רכישה אטרקטיבי למספר חברות גדולות.
  • 7.
    חגי 06/02/2011 12:45
    הגב לתגובה זו
    מישהו מוכן להתנבא?? המניה תעלה, תרד, מה שאני שומע מאנשים היום זה שעם קבלת האישור המניה תרד וזה נראה לי הזוי ביותר.....
  • ערן 06/02/2011 13:23
    הגב לתגובה זו
    לדעתי תהיה סביב $14 אם לא יותר, ולו רק בגלל אופציות השורט שיילחצו אותה מעלה...לדעתי אחרי האישור יגיע דיולו שיכול להוריד אותה שוב לאזור 11-12....אבל הודעות נוספות סביב תרופות בקנה ואישור בישראל ואירופה חוזים שפייזר תחתום על מכירת התרופה יזניקו אותה לשיאים חדשים בטווח הארוך יותר...
  • 6.
    סטגר 06/02/2011 11:46
    הגב לתגובה זו
    העיוות בין פרוטליקס לביוסל צובר תאוצה ונושק לשיא ביניהם. גם אם ניקח בחשבון סחירות נמוכה יותר בביוסל בגלל הבדלי מדדים וגם אם זאת לא חשיפה ישירה עדיין לא מצדיק פערים כאלה. קצת מספרים:ביוסל מחזיקה ב 17.88% מפרוטליקס נקי ללא אף התחייבות.היא בעלת אחוז האחזקה הגבוה ביותר מבין כל הגופים.אחזקה זאת גוזרת שווי נכן להיום 549 מיליון.בהנחה שביוסל תצטרך לשלם מס בגין מכירה כוללת של כל המניות ,מס של 22% השווי הוא 428 מיליון.אין לחברה התחיבויות והוצאות ההנהלה הלא מוצדקות בעליל הן 1 מיליון בשנה.שווי החברה בשוק 327 מיליון .דיסקאונט של 24%.גדול ולא מוצדק לכל הדעות. סתם פראפרה:בפעם האחרונה שפרוטליקס גירדה את ה 11$ באותם תנאים ביוסל נסחרה ב 80 שח.חומר למחשבה בהצלחה
  • חם או יפת 06/02/2011 18:12
    הגב לתגובה זו
    אתה צודק בהכל אבל וזה אבל גדול. בעלי השליטה בביוסל הודיעו בעבר (לאחר התמרמרות משקיעים אחרים) שהאסטרטגיה שלהם היא לא למכור את מניות פרוטליקס (ואז לשלם מס ואז המשקיעים ימכרו את המניה וישלמו מס נוסף (או שהחברה תשלם דיווידנד למשקיעים והם ישלמו מס נוסף)) אלא למכור את ביוסל כולה ואז אין תשלום מס כפול אלא כל אחד מכור את החזקותיו לפי שווי שיושג במכירה שיכול להיות אף גבוה מהשוי של החזקות פרוטליקס בשל פרמיית שליטה (הם בעלי המניות הגדולים ביותר בפרוטליקס וסביר שחברה שתרצה לקנות את פרוטליקס תצטרך לקנות את ביוסל בתהליך. אם יקרה כמתוכנן אז כל הפער יסגר ללא התחשבות בנושא המס והמחיר של ביוסל ישקף את שווי השוק של פרוטליקס ואף יותר (בממוצע ברכישות כאלה עסקה מתבצעת כ 30 אחוז מעל השווי בשוק. כלומר לא יהיה בלתי סביר שביוסל תמכר לפי שווי מניה של 10000 לעומת 5200 היום. (כלומר במידה ופרוטליקס תמשיך לעלות פלוס פרמית שליטה. אבל כל תהליך זה יקח זמן לא קצר ותלוי לחלוטין כתנאי ראשוני בקבל אישור מה DFA.
  • איתי 06/02/2011 12:10
    הגב לתגובה זו
    הפער העצום שנפתח יסגר תוך שבועיים יעד ראשון 6000
  • עודד 06/02/2011 12:09
    הגב לתגובה זו
    שלום ערן, אינני נוהג להגיב כאן אך מידי פעם אני עוקב אחר התגובות שלך ושל אחרים. אינני יודע אם יש מידע פנים בין פרוטליקס לאחרים וכו' , אך צריך לזכור שהם מימשו באופן עקבי מניות ומן הסתם רווחים יפים כי הם קנו את המניה כשהייתה זולה מאוד. אם המימוש היחידי שלהם היה לפני ההודעה על הגיוס - הייתי מסכים איתך במאה אחוז, אך נראה שיש להם אסטרטגיה ולא היה זה מימוש חד פעמי. אני חושב, שכל עוד הם לא מחסלים את אחזקותיהם בפרוטליקס ועושים זאת במנות קטנות, ניתן לראות זאת כמימוש רווח והקטנת סיכון שהם דבר מתקבל על הדעת. מקווה שפרוטליקס תקבל את האישור המיוחל בסוף החודש ללא דחיות נוספות. עודד
  • ערן 06/02/2011 21:39
    שים לב לתזמון שלהם בכל אחד מהמימושים...ב 2009 מימשו רגע לפני ההתרסקות סביב החתימה עם פייזר...כמו גם קרן פונטיפקס של הורוביץ...הלוואי שאני טועה, אבל לא סתם היא לא סגרה את הפער....משקיעים כנראה חוששים כבר שכל מהלך של מרתון מלווה בהודעה שלילית...יש לנו עוד 20 יום לראות אם זה סתם מימוש או שהדילול יהיה לפני האישור....לגבי האישור לאף אחד אין עדיין מידע פנימי וגם לא מאמין שיהיה...
  • 5.
    ערן 06/02/2011 11:39
    הגב לתגובה זו
    הרשות צריכה לחקור את המימושים של מרתון סביב ההודעות של פרוטליקס...מאד מוזר איך הם ידעו לממש ב 2009 רגע לפני ההתרסקות...גם השנה מימשו רגע לפני התשקיף מדף של פרוטליקס על גיוס של עד 150 מיליון דולר...הקשר של מרתון לזאב ברונפלד מריח לא טוב, לאחרונה השקיעו בחברה השנייה שלו 6 מיליון שקל - והוא יו" ר פרוטליקס!!! אם תצא הודעה על דילול השבוע בפרוטליקס אני מתכוון אישית לפנות עם האינפורמציה הרלוונטית לרשות לניירו ערך, נמאס מהרפובליקת בננות שיש בבורסה שלנו... זה עדיין לא מוריד בערכה של פרוטליקס לדעתי כחברת העתיד של התחום הרפואי, יחד עם זאת טוב יעשו עם ימנו יו" ר יותר רציני לחברה...
  • 4.
    איש המרתון 06/02/2011 11:24
    הגב לתגובה זו
    תהליך של מכירות לקראת תאריכים חשובים וחיובים הוא תהליך מקובל של ניהול סיכונים בחברות , בעלי עניין, בתי השקעות ונוסטרו. הדבר כלל לא משקף ידיעות מוקדמות או משהו בכיוון. סיכויי האישור החיובי לגבי פרוטליקס נשאר גבוה מאוד כפי שהיה בעבר. לכל אותם גורמים זה סיכוי להקטין קצת אחזקות לתוך העליות כפי שעשו כבר בעבר מספר פעמים. זהו הליך נורמאלי רגיל.
  • 3.
    גלעד 06/02/2011 11:23
    הגב לתגובה זו
    מרתון כבר אינה בעלת עיניין בפרוטליקס וזה לא מענין ולא משנה מה היא עושה.למה תומר אתה לא חוקר קצת ומביא כתבה על עסקת הענק עם משרד הבראיות הברזילאי על סכום של 730 מליון דולאר?יש שם סקופ גדול וזו תהיה העסקה הכי גדולה לשנת 2011 שחברה ישראלית תהיה מעורבת בה.
  • 2.
    אודי 06/02/2011 11:22
    הגב לתגובה זו
    מזה אומר אם כל הכבדים מוכרים?? מזכיר לי את כליף שמכר את זרח לפני פרסום דו" ח על צוק תמרור 4 (שנכשל)
  • 1.
    אלעד 06/02/2011 11:14
    הגב לתגובה זו
    מרתון,פרוסט,פונטיפקס ,אביעזר ,וכל ההנהלה הבכירה מוכרים מניות כמו מטורפים אז או שהם יודעים משהו שאנחנו לא . או שהמניה היתה יכולה מזמן להיות ב 17-18 דולר בקרוב התשובה
  • עוקב שנים 09/02/2011 19:29
    הגב לתגובה זו
    המניה לפי שמה תעלה ותקבל את האישור מהאף די אי כל העיכובים הם אך ורק טכניים אל תיבהלו מהספקולציות סביב הנייר תנו למניה לטוס ותמתינו עוד חצי שנה גם אחרי ההודעה כי יש עוד פיתוחים באמתחתה של פרוטליקס שלא מדברים עליהם