הפסד משפטי לחברת טבע: לא תוכל לשווק תרופה עם מכירות של 650 מיליון דולר

מדובר בתרופת ה-Cencipar שפותחה על ידי חברת אמג'ן. טבע ניסתה לערער את הפטנט המגן על התרופה והפסידה במשפט. טבע עשויה לערער על ההחלטה
תומר קורנפלד | (13)

הפסד משפטי לחברת טבע. בית המשפט המחוזי שטבע לא תוכל לשווק גרסה גנרית של תרופת ה-Cencipar שפותחה על ידי חברת אמג'ן (סימול: AMGN) ומיועדת לטיפול בפעילות יתר של בלוטת התריס אצל הסובלים במחלת כליות ומקבלים טיפולי דיאליזה. המכירות השנתיות של התרופה בשנת 2009 הסתכמו ב-651 מיליון דולר.

את הבקשה לשיווק הגרסה הגנרית של התרופה הגישה טבע במסגרת ההליך שנקרא Paragraph IV שבו היא מנסה לתקוף את הפטנט המגן על התרופה. החברה הראשונה העושה כן, מקבלת בלעדיות בשיווק גרסה גנרית לתרופה לתקופה של 180 יום.

בחודש מאי האחרון קיבלה טבע ממינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) אישור מותנה לשיווק גרסה גנרית לתרופה במינונים של 30, 60 ו-90 מ"ג. עם זאת, פסיקת בית המשפט הנוכחית קובע כי טבע לא תוכל להשיק את התרופה, עד שיפוגו הפטנטים המגנים על התרופה בשנת 2018. חברת טבע עשויה לערער על ההחלטה.

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    רוני פעמוני 09/01/2011 09:40
    הגב לתגובה זו
    לכותב הכתבה אין מושג מה הוא כותב. מציע שיקרא שוב את החומר ויתקן. טבע לא הפסידה כלום מדובר בהליך פרוצדורלי
  • 11.
    יוסי 08/01/2011 22:48
    הגב לתגובה זו
    מחר תעלה 3%
  • 10.
    יוסי 08/01/2011 21:05
    הגב לתגובה זו
    טבע פרצה התנגדות משמעותית בניו יורק דולר עולה, חדשות רעות ושוק מדשדש = עליות! מחר 3-4 אחוז
  • 9.
    זהר 08/01/2011 20:31
    הגב לתגובה זו
    כתבה שטותית חסרת טעם. ברור שטבע היא חברת התרופות המובילות. כמוכן טבע חוזרת עם פער חיובי
  • 8.
    אל 08/01/2011 20:18
    הגב לתגובה זו
    ולא משנה כמה יתבעו הגויים.......
  • 7.
    דורון 08/01/2011 16:59
    הגב לתגובה זו
    אני בכל אופן לא מתרגש מהודעה זו ואני בטוח שהשנה מינמום 30% עליה
  • רוקי 08/01/2011 20:54
    הגב לתגובה זו
    טובות במעוף
  • 6.
    הנביא 08/01/2011 16:49
    הגב לתגובה זו
    חדשות טובות - טבע יורדת. חדשות רעות - טבע עולה.
  • 5.
    אני 08/01/2011 16:14
    הגב לתגובה זו
    טבע לא מתקיימת מכירות של תרופה אחת. היא כל הזמן תוקפת פטנטים. אז תהיה סבלני ורק תרוויח.
  • 4.
    כתבה סתמית,טבע חוזרת עם פער חיובי (ל"ת)
    טבעוני 08/01/2011 16:01
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    טיפש 08/01/2011 15:50
    הגב לתגובה זו
    כמה טיפש אתה יוכול להיות הנך לא מבין כלום
  • 2.
    יש פער של 4 אחוז הוא יכול להיפגע?? (ל"ת)
    או 08/01/2011 15:44
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    טבע - טובעת 08/01/2011 15:03
    הגב לתגובה זו
    עולות עוד שלוש חדשות לא טובות.... קיצר לא רואה שיפור במניה אולי ברבעון השני.
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.