המשבר באירופה מכביד: הרווח הרבעוני של גיוון אימג'ינג נחתך בכ-50%
חברת גיוון אימג'ינג פרסמה הלילה על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של 2010. בשורה התחתונה רשמה החברה ירידה חדה של קרוב ל-50% ביחס לרבעון המקביל ב-2009. בנוסף הורידה החברה את תחזית ההכנסות והרווח למניה לשנת 2010.
גיוון אימג'ינג סיימה את הרבעון עם רווח הנקי, על בסיס Non-GAAP , של 3.2 מליון דולר או 11 סנט למניה (בדילול מלא), לעומת 6 מיליון דולר או 20 סנט למניה ברבעון השלישי של 2009. הרווח הנקי על בסיס GAAP הסתכם ל-1.1 מיליון דולר או 4 סנט למניה, לעומת 3.8 מיליון דולר או 13 למניה בתקופה המקבילה ב- 2009.
בשורה העליונה נרשם גידול של 10% במכירות לרמה של 38.7 מיליון דולר, לעומת 35.2 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2009. בהכנסות הרבעון נכללים 5.9 מיליון דולר ממכירת מוצרי חברת סיירה (Sierra) שנרכשה בחודש אפריל השנה. הכנסות החברה היו נמוכות מהצפוי בעיקר עקב ירידה במכירות באירופה, במזרח התיכון ובאפריקה.
שיעור הרווח הגולמי על בסיס Non-GAAP היה 77.3%, לעומת 77.8% ברבעון העוקב ב-2009. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון הסתכם ל-11.2 מיליון דולר, לעומת 3.3 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. סך המזומנים, שווי מזומנים, השקעות לטווח קצר ואגרות חוב הסתכם ב- 83.2 מיליון דולר בתום הרבעון החולף.
לאחר הדו"חות אמר חומי שמיר, נשיא ומנכ"ל גיוון אימג'ינג: "אנו מאמינים שהסיבה לירידה במכירות באירופה היא אי היציבות בכלכלה האירופאית והקטנת מלאים אצל חלק מלקוחותינו באירופה, מגמה שכנראה תמשיך גם ברבעון הרביעי". שמיר הוסיף כי בחברה "מצפים לעלייה במכירות ועלייה בהכנסות בשיעור דו ספרתי ב-2011."
חותכים את התחזית ל-2010
בעקבות חוסר היציבות של הכלכלה האירופאית, הקטנת המלאים על ידי לקוחות באירופה העלולה להימשך גם ברבעון הרביעי והמשך מגמת ירידת השימוש בשירותי בריאות בארה"ב, הורידה החברה את התחזית הפיננסית ל-2010.
כעת צופה החברה כי הכנסות 2010 יסתכמו בטווח שבין 154 ל-157 מיליון דולר. הרווח למניה על בסיס GAAP צפוי להסתכם בטווח שבין 18 ל-23 דולר והרווח למניה על בסיס Non-GAAP (בנטרול הוצאות תגמול עובדים FAS123R והוצאות בגין רכישת Sierra), צפוי להסתכם בטווח שבין 51 ל-58 דולר.
הכנסות בחתך גאוגרפי
ההכנסות בארה"ב ואמריקה בכלל הסתכמו ב-26.1 מיליון דולר והן כוללות הכנסות בסך 4.2 מיליון דולר ממכירות מערכות ה-Bravo ומכירות בסך 3.6 מיליון דולר ממכירות מוצרי Sierra. ההכנסות ברבעון המקביל של 2009 הסתכמו ב-22.6 מיליון דולר, וכללו 3.7 מיליון דולר ממכירות מערכות ה-Bravo.
ההכנסות באירופה, אפריקה והמזרח התיכון הסתכמו ב- 8.4 מליון דולר, וכללו הכנסות בסך 1.6 מליון דולר ממכירות מוצרי סיירה, לעומת 9.0 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות בגזרת אסיה והפסיפיק הסתכמו ב- 4.1 מיליון דולר, לעומת 3.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
ברבעון השלישי של 2010 מכרה החברה כ- 52,600 גלולות PillCam SB, לעומת 54,800 גלולות ברבעון השלישי של 2009. בגזרה האמריקנית, נמכרו 36,500 גלולות PillCam SB ברבעון השלישי של 2010, בדומה לרבעון השלישי של 2009.
בשוקי אירופה אפריקה והמזרח התיכון נמכרו 10,500 גלולות PillCam SB לעומת 13,500 גלולות ברבעון השלישי של 2009 ובאסיה והפסיפיק נמכרו 5,600 גלולות SB לעומת 5,000 גלולות ברבעון המקביל אשתקד.