המסחר בוול סטריט ננעל בירידות: הנאסד"ק השיל 0.3%, אפל זינקה 2.8%

הראלי נפסק, מספר נתוני מאקרו שפורסמו טרם תחילת המסחר גררו את וול סטריט לירידות. רוח נגדית נוספת מאירופה מחלישה את המדדים המובילים
סהר אביב | (6)

פורסם לראשונה ב-15:11 15.03.2013

יום המסחר האחרון לשבוע בוול סטריט ננעל בירידות שערים של המדדים המובילים. ה-S&P500 פתח בירידה לאחר שביום המסחר האחרון היה רחוק 2 נקודות משיא כל הזמנים, 1,565 נקודות. בשעה 14:30 (שעון ישראל) פורסם מדד המחירים לצרכן אשר רשם עליה של 0.7% בחודש פברואר, העליה המשמעותית ביותר מאז יוני 2009. כמו כן, נתון היצור התעשייתי אשר פורסם כרבע שעה לפני תחילת המסחר עודד מעט את המשקיעים לאחר שהצביע על עליה של 0.7% בחודש הקודם. בנוסף לאמור, הירידות באירופה משפיעות בצורה שלילית על הסנטימנט.

בשעה 15:55 (שעון ישראל) פורסם הסנטימנט הצרכני בארה"ב. הנתון, שהינו אחד הנתונים מרכזיים למדידת מצב הכלכלה בארה"ב, קרס ב-5.7 נקודות ביחס לצפי הכלכלנים. בסוף חודש פברואר הנתון עמד על 77.6 נקודות.

ג'ימס בטרפיל, אסטרטג ראשי ב- Coutts & Co ציין "אנחנו מאוד אוהבים את מה שקורה בארה"ב אולם המגמה השוורית לא יכולה להימשך לעד, אני חושש". האסטרטג הוסיף, כרגע אנחנו קצת חוששים מהתהליך אולם הנתון המשמעותי מדבר על זרימת כסף רב מאג"חים למניות".מספר נתוני מאקרו שפורסמו טרם המסחר עשויים להשפיע על הסנטימנט בוול סטריט, ובכללם מדד המחירים לצרכן וסקר המגזר היצרני של האמפייר סטייט.

המסחר באירופה מתנהל, כאמור, בצד האדום, זאת ברקע לפגישת שרי האוצר באזור שדנים בתוכנית החילוץ של קפריסין. בנוסף, אי הוודאות הפוליטית באיטליה נותנת גם היא אותותיה ומערערת את הסנטימנט.

אתמול נסגר יום המסחר בעליות שערים, בהמשך לראלי שנצפה בימים האחרונים. כך, מדד הדאו-ג'ונס עלה 0.58% וסגר יום עשירי רצוף בירוק, ה-S&P500 הוסיף 0.56% ורחוק רק 2 נקודות משיא כל הזמנים, והנאסד"ק התחזק ב-0.43%.

יומן המאקרו

בטרם פתיחת המסחר פורסם מדד המחירים לצרכן לחודש פברואר. בחודש הקודם נותר המדד ללא שינוי, כאשר החודש סימן עלייה של 0.7%. קונצנזוס האנליסטים חזה עלייה של 0.5%.

עוד בטרם הפתיחה, פורסם סקר המגזר היצרני של האמפייר סטייט לחודש מארס. בחודש הקודם עמדד המדד על 10.04 נקודות, כאשר האנליסטים חזו ירידה לרמה של 10 נקודות. בפועל, ירד המדד לרמה של 9.24 נקודות.

כחצי שעה לאחר תחילת המסחר פורסם הסנטימנט הצרכני בארה"ב הלא הוא ה'אמון הצרכני'. הנתון אשר פורסם איכזב מאוד את הכלכלנים בוול סטריט לאחר שרשם קריאה של 71.6 נקודות לתחילת חודש מרץ. במהלך השבועיים האחרונים של פברואר הסמנטימנט עמד על 79 נקודות כך שהנתון היה בסימן שלילי ביותר ודחף את המדדים המובילים מטה.

המדדים המובילים

הדאו ג'ונס השיל 0.17% מערכו ה-S&P500 ירד ב-0.16% הנאסד"ק נחלש ב-0.3%

שוק הסחורות

החוזים העתידיים על מחיר אונקיית זהב ירדו 0.04%, למחיר של 1,590 דולר ליחידה. החוזים על הנפט התחזקו ב-1.6% למחיר של 93.45 דולר לחבית.

מניות במרכז

מניית אפל (סימול: AAPL), צפויה לרכז עניין לאחר שאתמול קיבלה העלאת המלצה מ-BTIG ל'קנייה', עם מחיר יעד של 540 דולר.ביום המסחר הנוכחי המניה זינקה 2.67%.

ישראליות במרכז

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    שום ירידות. יום ראשון עליה של 1% לפחות (ל"ת)
    זיפו 16/03/2013 11:15
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    לבבר 15/03/2013 16:43
    הגב לתגובה זו
    יום ראשון אצלנו גם ירידות
  • 4.
    המחשב (ל"ת)
    לפני מספר דקות רשמתם 15/03/2013 16:15
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    המחשב 15/03/2013 16:13
    הגב לתגובה זו
    העולם היום יוצא לתיקון אכזרי לפחות 14% נקודה תמתינו ותיראו
  • 2.
    המחשב 15/03/2013 16:00
    הגב לתגובה זו
    לאחר מעקב של שנים לתגובות ולכתבות כולכם מפסידים וחסרי הבנה חבל שאתם מפרנסים את הפושעים
  • 1.
    לא עליות ולא נעלים.המשך לירידות (ל"ת)
    בבר 70 שנה בבורסה 15/03/2013 15:44
    הגב לתגובה זו

זו השנה ה-8 שהשורים שולטים בוול סטריט, והדבר שמסוכן יותר מהתיקון עצמו הוא חוסר המודעות

איתן יונסי |
נושאים בכתבה וול סטריט
בזמן ששוק המניות חגג בשבוע שעבר 8 שנים של עליות שערים, והינו השוק השורי ה-2 באורכו בהיסטוריה, הסיכון לתיקון בשווקים הולך וגדל. אף אחד לא יכול לדעת מתי התיקון יגיע, מה יהיה הטריגר לכך, או כמה עמוק הוא צפוי להיות, אך מה שיותר מסוכן מהתיקון עצמו הוא העובדה שישנם משקיעים רבים שאינם מודעים לסכומים שהם מסכנים. קנדריק וויקמן, מנכ"ל חברת הטכנולוגיה הפיננסית וניתוחי השקעות FinMason, אמר כי "אם מסתכלים על השוק בראייה היסטורית, חווינו בממוצע התרסקות אחת לכל 8 עד 10 שנים, עם שיעור צניחה ממוצע של כ-42%". וויקמן ציין כי על פי סקר risk tolerance, המאפיין את רמת הסיכון בתיק לצרכיו של הלקוח, משקיעים רבים אינם מודעים כלל להשפעה על תיק הנכסים שלהם במקרה ושוק המניות יספוג מכה קשה. לדבריו, רוב המשקיעים אינם מודעים לרמת הסיכון שהתיק שלהם חשוף אליו, וכתוצאה מכך הם מקבלים החלטות שגויות בתזמון הגרוע ביותר, כמו מכירת הנכסים עמוק בתוך התיקון. וויקמן טוען שזו "בעיה חמורה". לדבריו, רוב התגובות של אינדיבידואלים להפסדים שאינם צפויים גרועים בהרבה מהתגובות להפסד שנקלח בחשבון כאפשרי. לפי הסקר, רק 57% מהמשקיעים (אלה עם יועץ השקעות וגם אלה ללא) אמרו כי הם מבינים את המושג "risk tolerance". מבין אותם משקיעים, אלו שעבדו עם יועץ השקעות היו מודעים יותר כאשר 68% מהם ענו כי הם מודעים לחשיפת הסיכון בתיק הנכסים שלהם. יחד עם זאת, עבודה עם יועץ השקעות לא עזר מספיק: רק לכ-27% מהמשקיעים נאמר ע"י יועץ ההשקעות כמה הם מסכנים במידה ושוק המניות יחווה נפילה חדה, כאשר 62% מהם מאמינים כי ההפסד בתיק שלהם יהיה נמוך מהחשיפה שלהם למניות. על פי הסקר, כ-57% מהמשקיעים שעובדים עם יועצי השקעות צפויים להיכנס לפאניקה ולמכור בזמן תיקון. התרחיש הגרוע ביותר צריך להיות מובן מאליו. בניית תיקי השקעות לטווח ארוך מכתיבים שרק אחוז קטן מנכסי התיק יהיו במזומן, ולכן כ-90 עד 95 אחוזים מתיקי ההשקעות חשופים לסיכונים של ירידות בטווח הקצר. משקיעים רבים הרגישו את הכאב הזה במשבר הגדול של 2008, למרות שאלו ששמרו על קור רוח והמשיכו להחזיק בתיק הנכסים שלהם עד לרמות השפל של המשבר, זכו להחזיר את כל הפסדם ואף ליצור רווחים בזמן שמדד ה-S&P 500 עלה כ-171% מאז תחילת 2009. ברנדון קרוסו, דירקטור בחברת Edelman Financial Services אמר כי יועצי ההשקעות שממעיטים בסיכונים הפוטנציאליים עושים טעות. "ככל שהלקוחות יהיו מופתעים יותר, כך לרוב הם יהיו מאוכזבים יותר, וזה מתי שהם מתחילים להגיב באמוציות". קרוסו אמר כי הוא מעדיף לקיין דיון גלוי עם הלקוחות על הסיכון בתיקי ההשקעות שלהם. "אתה עושה לעצמך עוול אם אתה פוסח על סך". גם וויקמן ציין כי חשוב ביותר לקיים דיון גלוי ומזכיר את תקופת השפל הגדול. וויקמן אמר כי "אתה צריך לשאול את הלקוח 'במידה ושוק המניות יקרוס ב-35% האם תתלה את עצמך בארון?' " אם הלקוח עונה כן, אז זהו תפקידו של היועץ להתאים את תיק ההשקעות של הלקוח כך שיפסיד פחות במקרה שתרחיש כזה אכן יקרה. וויקמן הוסיף כי "זהו הלקוח שנוטל עליו עצמו הסיכון, לכן הוא זכאי לדעת את הסיכון שהוא לוקח, ואין דרך טובה יותר להעביר ללקוח את המשמעות מאשר לדבר איתו על מקרי קיצון".