נטפליקס משילה 1.3% לאחר יומיים של עליות חדות; אינטל מוסיפה 3%

ספקית שירותי הודיאו בצפייה ישירה ראתה את מניותיה מזנקות בימים האחרונים לאחר שאייכן הודיע על רכישת נתח של 10% בחברה
דניאל פליישר |

סקטור הטכנולוגיה מוביל את העליות היום (ה') בוול סטריט, בעיקר בזכותה של מיקרוסופט (סימול: MSFT) שמובילה את העליות במה שנראה יותר בתיקון טכני ולא שינוי מהותי בעסקי החברה.

מבין השמות הגדולים במושכים את השוק למעלה, ניתן למנות את אפל (סימול: AAPL), IBM (סימול: IBM), גוגל (סימול: GOOG), אינטל (סימול: INTC), סיסקו (סימול: CSCO) ואורקל (סימול: ORCL)

מהצד השני, מניותיה של נטפליקס (סימול: NFLX) נסחרות כנגד המגמה, לאחר שנגעו בשפל יומי בירידה של 1.5%. זאת לאחר שבשני ימי המסחר האחרונים היא רשמה עליות חדות ברקע לדיווח כי גורו ההשקעות, קארל איכן, רכש נתח של 10% בחברה. מנגד, באופנהיימר הורידו את המלצתם לנטפליקס לרמת 'תשואת שוק'.

"מר אייכן מאמין שנטפליקס מהווה יעד השתלטות לכמה חברות ענק שמתמודדות אחת כנגד השנייה בשל התפתחות האינטרנט והסלולר", אמר ג'ייסון הלפסטיין מאופנייהמר. "אנחנו מאמינים כי המנכ"ל הוא המפתח להצלחה ארוכת הטווח של נטפליקס ואנחנו לא רואים אותו עובר לחברה אחרת", הוא הוסיף.

חברה נוספת שעושה כותרות היא ריברבד (סימול: RVBD), שראתה את מנייתה מתרסקת ביום המסחר הקודם לאחר שהודיעה על רכישת אופנט בתמורה למיליארד דולר. לאחר שסקר את המהלך, פול מנסקי, אנליסט מקנטור פיצג'רלד, אמר כי מדובר ברכישה חכמה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

זו השנה ה-8 שהשורים שולטים בוול סטריט, והדבר שמסוכן יותר מהתיקון עצמו הוא חוסר המודעות

איתן יונסי |
נושאים בכתבה וול סטריט
בזמן ששוק המניות חגג בשבוע שעבר 8 שנים של עליות שערים, והינו השוק השורי ה-2 באורכו בהיסטוריה, הסיכון לתיקון בשווקים הולך וגדל. אף אחד לא יכול לדעת מתי התיקון יגיע, מה יהיה הטריגר לכך, או כמה עמוק הוא צפוי להיות, אך מה שיותר מסוכן מהתיקון עצמו הוא העובדה שישנם משקיעים רבים שאינם מודעים לסכומים שהם מסכנים. קנדריק וויקמן, מנכ"ל חברת הטכנולוגיה הפיננסית וניתוחי השקעות FinMason, אמר כי "אם מסתכלים על השוק בראייה היסטורית, חווינו בממוצע התרסקות אחת לכל 8 עד 10 שנים, עם שיעור צניחה ממוצע של כ-42%". וויקמן ציין כי על פי סקר risk tolerance, המאפיין את רמת הסיכון בתיק לצרכיו של הלקוח, משקיעים רבים אינם מודעים כלל להשפעה על תיק הנכסים שלהם במקרה ושוק המניות יספוג מכה קשה. לדבריו, רוב המשקיעים אינם מודעים לרמת הסיכון שהתיק שלהם חשוף אליו, וכתוצאה מכך הם מקבלים החלטות שגויות בתזמון הגרוע ביותר, כמו מכירת הנכסים עמוק בתוך התיקון. וויקמן טוען שזו "בעיה חמורה". לדבריו, רוב התגובות של אינדיבידואלים להפסדים שאינם צפויים גרועים בהרבה מהתגובות להפסד שנקלח בחשבון כאפשרי. לפי הסקר, רק 57% מהמשקיעים (אלה עם יועץ השקעות וגם אלה ללא) אמרו כי הם מבינים את המושג "risk tolerance". מבין אותם משקיעים, אלו שעבדו עם יועץ השקעות היו מודעים יותר כאשר 68% מהם ענו כי הם מודעים לחשיפת הסיכון בתיק הנכסים שלהם. יחד עם זאת, עבודה עם יועץ השקעות לא עזר מספיק: רק לכ-27% מהמשקיעים נאמר ע"י יועץ ההשקעות כמה הם מסכנים במידה ושוק המניות יחווה נפילה חדה, כאשר 62% מהם מאמינים כי ההפסד בתיק שלהם יהיה נמוך מהחשיפה שלהם למניות. על פי הסקר, כ-57% מהמשקיעים שעובדים עם יועצי השקעות צפויים להיכנס לפאניקה ולמכור בזמן תיקון. התרחיש הגרוע ביותר צריך להיות מובן מאליו. בניית תיקי השקעות לטווח ארוך מכתיבים שרק אחוז קטן מנכסי התיק יהיו במזומן, ולכן כ-90 עד 95 אחוזים מתיקי ההשקעות חשופים לסיכונים של ירידות בטווח הקצר. משקיעים רבים הרגישו את הכאב הזה במשבר הגדול של 2008, למרות שאלו ששמרו על קור רוח והמשיכו להחזיק בתיק הנכסים שלהם עד לרמות השפל של המשבר, זכו להחזיר את כל הפסדם ואף ליצור רווחים בזמן שמדד ה-S&P 500 עלה כ-171% מאז תחילת 2009. ברנדון קרוסו, דירקטור בחברת Edelman Financial Services אמר כי יועצי ההשקעות שממעיטים בסיכונים הפוטנציאליים עושים טעות. "ככל שהלקוחות יהיו מופתעים יותר, כך לרוב הם יהיו מאוכזבים יותר, וזה מתי שהם מתחילים להגיב באמוציות". קרוסו אמר כי הוא מעדיף לקיין דיון גלוי עם הלקוחות על הסיכון בתיקי ההשקעות שלהם. "אתה עושה לעצמך עוול אם אתה פוסח על סך". גם וויקמן ציין כי חשוב ביותר לקיים דיון גלוי ומזכיר את תקופת השפל הגדול. וויקמן אמר כי "אתה צריך לשאול את הלקוח 'במידה ושוק המניות יקרוס ב-35% האם תתלה את עצמך בארון?' " אם הלקוח עונה כן, אז זהו תפקידו של היועץ להתאים את תיק ההשקעות של הלקוח כך שיפסיד פחות במקרה שתרחיש כזה אכן יקרה. וויקמן הוסיף כי "זהו הלקוח שנוטל עליו עצמו הסיכון, לכן הוא זכאי לדעת את הסיכון שהוא לוקח, ואין דרך טובה יותר להעביר ללקוח את המשמעות מאשר לדבר איתו על מקרי קיצון".