למה וול סטריט אוהבת את לינקדאין יותר מאשר את פייסבוק? המנכ"ל עונה

"אנשים פונים יותר ללינקדאין לקבל עזרה כאשר הכלכלה במצב רע", מניית לינקדאין טסה ביום ו' 16% לעומת פייסבוק שעלתה 5.4% בלבד
עידן קייסר |

הרשת המקצועית לינקדאין (סימול: LNKD) אינה יקירתה של סילקון ואלי, היא אינה מושכת מבטים, אינה מושכת את תשומת לב התקשורת ולא משמשת מקור להשראה לסרטים בהוליווד. לא היתה שום דרמה או שאלות קיומיות בקשר להקמתה; היא בגודל של כשישית מפייסבוק (סימול: FB) והיא צמחה בקצב איטי הרבה יותר. עוד משהו, היא מנוהלת על ידי מנכ"ל בשנת ה-40 לחייו, ולא בשנות ה-20.

אך התנהגות מניית לינקדאין לאחר הנפקה הראשונה לציבור מדגישה את העניין העולה מהשאלה מדוע החברה כל כך יקרה למשקיעיה למרות המוניטין העלום שלה ביחס למתחרות. לפי שעה, מניות לינקדאין נסחרות במחיר כפול ממחירן ביום הנפקתן לציבור, לעומת מניותיה של פייסבוק שנסחרות בערך במחיר המהווה 52% ממחיר ההנפקה הראשוני של המניה. ברשת CNBC שוחחו עם מנכ"ל לינקדאין, ג'ף ווינר, ושאלו אותו על הסוגיה הזאת בין היתר.

"אנשים פונים יותר ויותר ללינקדאין לקבל עזרה כאשר הכלכלה במצב רע" אומר ווינר, ומוסיף כי החשיפה הגלובלית של הרשת המקצועית שלו והמיקוד ביצירת קשרים מקצועיים עוזרת לעסקים וליחידים "למנף את קשריהם על מנת למצוא עבודה ולמצוא משרות".

הרשת המקצועית, אשר פונה גם למחפשי העבודה וגם למחפשי העובדים, הצליחה להימלט משאלות של מודלים עסקיים ושל 'מנועים ליצירת מזומנים', שאלות שמתחרותיהן כדוגמת פייסבוק, זינגה (סימול: ZNGA) ופנדורה (סימול: P) עדיין נאלצות להשיב עליהן בכל פעם מחדש.

כאשר נשאל מנכ"ל לינקדאין מדוע החברה שלו שונה מהרשתות החברתיות האחרות, ענה ג'ף ווינר "אנחנו כבר עומדים על 175 מיליון משתמשים באופן גלובלי". למרות שמספר זה הוא רק שבריר לעומת מספר המשתמשים בפייסבוק (כמיליארד), לינקדאין שמה דגש על נטוורקינג מקצועי בלבד - במקום דגשים על בילויים, משחקים, עניינים אישיים וטיימליין אנושי - זה מה שמבדיל אותנו מהמתחרים, אמר המנכ"ל. המיקוד "החד כמו לייזר" של לינקדאין על נושאים עסקיים בלבד "עושה את החברה שלנו למיוחדת ונבדלת מכולן".

בפרסום התוצאות הרבעוניות של לינקדאין בסוף השבוע שעבר, החברה מסרה כי יותר מ-15% מהמצטרפים החדשים אליה עשו זאת דרך הסלולר, עלייה מ-10% שנמדדו ברבעון הקודם. ווינר אמר כי מגזר המובייל של הרשת "מוסיף להיות השירות המהיר ביותר בצמיחתו אצלינו".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

זו השנה ה-8 שהשורים שולטים בוול סטריט, והדבר שמסוכן יותר מהתיקון עצמו הוא חוסר המודעות

איתן יונסי |
נושאים בכתבה וול סטריט
בזמן ששוק המניות חגג בשבוע שעבר 8 שנים של עליות שערים, והינו השוק השורי ה-2 באורכו בהיסטוריה, הסיכון לתיקון בשווקים הולך וגדל. אף אחד לא יכול לדעת מתי התיקון יגיע, מה יהיה הטריגר לכך, או כמה עמוק הוא צפוי להיות, אך מה שיותר מסוכן מהתיקון עצמו הוא העובדה שישנם משקיעים רבים שאינם מודעים לסכומים שהם מסכנים. קנדריק וויקמן, מנכ"ל חברת הטכנולוגיה הפיננסית וניתוחי השקעות FinMason, אמר כי "אם מסתכלים על השוק בראייה היסטורית, חווינו בממוצע התרסקות אחת לכל 8 עד 10 שנים, עם שיעור צניחה ממוצע של כ-42%". וויקמן ציין כי על פי סקר risk tolerance, המאפיין את רמת הסיכון בתיק לצרכיו של הלקוח, משקיעים רבים אינם מודעים כלל להשפעה על תיק הנכסים שלהם במקרה ושוק המניות יספוג מכה קשה. לדבריו, רוב המשקיעים אינם מודעים לרמת הסיכון שהתיק שלהם חשוף אליו, וכתוצאה מכך הם מקבלים החלטות שגויות בתזמון הגרוע ביותר, כמו מכירת הנכסים עמוק בתוך התיקון. וויקמן טוען שזו "בעיה חמורה". לדבריו, רוב התגובות של אינדיבידואלים להפסדים שאינם צפויים גרועים בהרבה מהתגובות להפסד שנקלח בחשבון כאפשרי. לפי הסקר, רק 57% מהמשקיעים (אלה עם יועץ השקעות וגם אלה ללא) אמרו כי הם מבינים את המושג "risk tolerance". מבין אותם משקיעים, אלו שעבדו עם יועץ השקעות היו מודעים יותר כאשר 68% מהם ענו כי הם מודעים לחשיפת הסיכון בתיק הנכסים שלהם. יחד עם זאת, עבודה עם יועץ השקעות לא עזר מספיק: רק לכ-27% מהמשקיעים נאמר ע"י יועץ ההשקעות כמה הם מסכנים במידה ושוק המניות יחווה נפילה חדה, כאשר 62% מהם מאמינים כי ההפסד בתיק שלהם יהיה נמוך מהחשיפה שלהם למניות. על פי הסקר, כ-57% מהמשקיעים שעובדים עם יועצי השקעות צפויים להיכנס לפאניקה ולמכור בזמן תיקון. התרחיש הגרוע ביותר צריך להיות מובן מאליו. בניית תיקי השקעות לטווח ארוך מכתיבים שרק אחוז קטן מנכסי התיק יהיו במזומן, ולכן כ-90 עד 95 אחוזים מתיקי ההשקעות חשופים לסיכונים של ירידות בטווח הקצר. משקיעים רבים הרגישו את הכאב הזה במשבר הגדול של 2008, למרות שאלו ששמרו על קור רוח והמשיכו להחזיק בתיק הנכסים שלהם עד לרמות השפל של המשבר, זכו להחזיר את כל הפסדם ואף ליצור רווחים בזמן שמדד ה-S&P 500 עלה כ-171% מאז תחילת 2009. ברנדון קרוסו, דירקטור בחברת Edelman Financial Services אמר כי יועצי ההשקעות שממעיטים בסיכונים הפוטנציאליים עושים טעות. "ככל שהלקוחות יהיו מופתעים יותר, כך לרוב הם יהיו מאוכזבים יותר, וזה מתי שהם מתחילים להגיב באמוציות". קרוסו אמר כי הוא מעדיף לקיין דיון גלוי עם הלקוחות על הסיכון בתיקי ההשקעות שלהם. "אתה עושה לעצמך עוול אם אתה פוסח על סך". גם וויקמן ציין כי חשוב ביותר לקיים דיון גלוי ומזכיר את תקופת השפל הגדול. וויקמן אמר כי "אתה צריך לשאול את הלקוח 'במידה ושוק המניות יקרוס ב-35% האם תתלה את עצמך בארון?' " אם הלקוח עונה כן, אז זהו תפקידו של היועץ להתאים את תיק ההשקעות של הלקוח כך שיפסיד פחות במקרה שתרחיש כזה אכן יקרה. וויקמן הוסיף כי "זהו הלקוח שנוטל עליו עצמו הסיכון, לכן הוא זכאי לדעת את הסיכון שהוא לוקח, ואין דרך טובה יותר להעביר ללקוח את המשמעות מאשר לדבר איתו על מקרי קיצון".