רבעון חזק לענקית החיפוש: שורת הרווח של גוגל זינקה ב-61% וניפצה את התחזיות
ענקית החיפוש, גוגל (סימול: GOOG), פרסמה אמש את דוחותיה לרבעון הראשון והציגה זינוק של 61% בשורת הרווח עם הכנסות גבוהות רק במעט מהתחזית. לאחר הדוחות הודיע מנכ"ל החברה, לארי פייג', על מהלך של הנפקת מניות חדשות אשר ישמשו כמעין דיבידנד למשקיעים.
החברה דיווחה על רווח של 2.89 מיליארד דולר, או 8.75 דולר למניה, לעומת רמה של 1.8 מיליארד דולר, או 5.51 דולר למניה, בתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסה צמחה מ-8.58 מיליארד דולר לרמה של 10.65 מיליארד. ההכנסה המתואמת, בניכוי עלויות רכישה, עמדו על 8.14 מיליארד דולר עם רווח למניה של 10.08 דולר. האנליסטים בוול סטריט ציפו לרמת הכנסה של 8.1 מיליארד דולר ורווח למניה של 9.64 דולר. מנכ" החברה הצהיר כי "מומנטום חזק מההימור הגדול שהחברה עשתה בתחום האנדרואיד, גוגל כרום ויו טיוב" השפיעו על תוצאות החברה.
הנתון המרכזי של הדוחות הוא מספר ההקלקות לכל פרסומת של גוגל, אשר זינק ב-39% לעומת הרבעון הראשון של 2011. בנוסף, העלות לכל הקלקה, שהוא המחיר שמשולם לגוגל עבור כל הקלקה כזו, ירד 12% לעומת התקופה המקבילה בשנה החולפת.
מארק מונהי מסיטיגרופ אמר כי "מבחינה כללית, אנו רואים שיפור יסודי בתוצאות גוגל", כאשר הוא מציין כי "נראה שהמרווחים מתייצבים לאחר הירידה החדה בהשקעות ב-2011". לעומת זאת, אנליסט ב-BGC, קולין גילס, הדגיש את ירידת העלות לכל הקלקה, בזמן מספר הקליקים ממשיך לעלות. "העובדה היא שהמפרסמים מתמחרים את ההקלות באופן נמוך יותר".