מייסד שותף בחברה: "אנחנו הולכים לפתוח טלוויזיה בתוך האפל וורלד"
מניית אפל (סימול: AAPL) ירוקה היום בקושי לאחר שנגעה השבוע ברף השווי המדהים של חצי טריליון דולר. לאחר מהלך העליות המרשים שבו עלתה המנייה 34% מתחיל השנה ו-50% בשנה האחרונה התגובות בשוק מתחילות להיות מעניינות. סטיב ווצניאק, מייסד שותף של ענקית הטכנולוגיה אמר בראיון לרשת CNBC כי מחיר המנייה יכול להגיע גם עד ל-1,000 דולר לאור הצמיחה והעתיד שמונח לפניה. "כשמדברים על מספר עגול כמו 1,000 דולר למנייה , גם אני מתחיל להטיל ספק. עם זאת אבל אני באמת מאמין בכך ויש לציין שאני לא ממש עוקב אחרי שוק המניות", אמר סטיב והסביר את נימוקיו בכך שמוצרי הטכנולוגיה, רשת החנויות וגם החנות הוירטואלית (iTunes), "הן למעשה הרבה חברות שנכנסות לתוך אחת וכל אחת מהן היא מצוינת". לדבריו, אפל חברה מצליחה מכיון ש"כל המוצרים שלה ארוזים כך שיעבדו יחד. מוצר של חברה אחרת לא יכול להוציא הרבה כמו שלנו". הוא גם התייחס למנוע צמיחה שככל הנראה מתכננים שיהווה את מקור ההכנסה המשמעותי הבא של החברה, הטלוויזיה של אפל. על כך אמר סטיב כי "לאפל נשאר פוטנציאל צמיחה עצום כי הטלוויזיה תעבוד בשיתוף פעולה מלא עם כל המוצרים המדהימים האחרים" והוסיף, "זה לא יהיה פרוייקט צדדי. אנחנו הולכים לפתוח טלוויזיה בתוך עולם האפל". האנליסט ג'ין מאנסטר, מפייפר ג'פרי, מעריך כי אפל תשיק את הטלוויזיה המדוברת בשלהי השנה הנוכחית. בראיון לרשת בלומברג אמר האנליסט שעוקב אחר מעשיה של הענקית כי הטלוויזיה המתוקשרת תהיה "הדבר הגדול ביותר באלקטרוניקה בצרכנית מאז הסמארטפון". מנגד, הנרי בלודג'ט, אנליסט מוערך בעבר ועורך באתר business insider, תיאר בטורו כמה גורמים שבעטיים שוויה של אפל לא יגיע לטריליון דולר (מקביל ליותר 1,000 דולר למנייה). הנרי מסביר ב-2011 החברה הרויחה 32 מיליארד דולר. על פי שווי של 500 מיליארד דולר, מכפיל הרווח של אפל עומד על 15. אם המכפיל ישאר ברמה הנוכחית, אפל תצטרך להכפיל את הרווח השנתי על מנת להגיע לשווי של טריליון דולר. האם זה בכלל אפשרי להגיע ל-65 מיליארד דולר בשנה? הנרי מסביר כי מדובר ברווח של יותר מכפול מאקסון מובייל (סימול: XOM), פי 3 ממיקרוסופט (סימול: MSFT) ופי 10 מסיסקו (סימול: CSCO). אם אפל רוצה להרויח 65 מיליארד דולר על פי שולי הרווח הנוכחיים, היא צריכה להכפיל גם את הההכנסות. בשנה שעברה הכניסה החברה 125 מיליארד דולר, לכן המטרה היא 250 מיליארד דולר בשורה זו. בניגוד לשורת הרווח, ישנם חברות שכבר עברו סכומים אלו. וול מארט הכניסה 400 מיליארד דולר ב-2011. האם אפל תצליח למכור כמות כפולה של אייפונים, אייפאדים ומחשבי מאק משנה שעברה? לאור עסקי הטלוויזיה המתוכננים - יתכן, אומר הנרי. בהתבסס על המוצרים הקיימים בלבד, כלכלנים רבים מאמינים שאפל כבר מיצתה חלק מהשוק היקר שלה, אלא אם כן תחליט להוריד מחירים. בשוק הנוכחי המעריצים והצרכנים האחרים מוכנים לשלם פרמיה משמעותית עבור המוצרים של אפל. ברקע מלחמת המחירים הנרי מזכיר כי המתחרים של החברה, בראשם סמסונג מתייעלים כל הזמן. אם המלחמה תמשך בקצב הנוכחי, הרווח הצפוי בשנים הקרובות עלול להצטמק ואז אפל תצטרך הכנסות של יותר מ-65 מיליארד דולר כדי להגיע לשווי של טריליון דולר. בבדיחות דעת מציין הנרי שגם אם אפל לא תגיע לטריליון דולר על בסיס צמיחה, יום אחד האינפלציה תדאג להישג זה.
- 4.שנים העולם במדיה מסתיר בפלסטר לדחות קריסה!!! (ל"ת)מיתון2012-13 02/03/2012 01:01הגב לתגובה זו
- 3.אפל זאת בועה ענקית שתתפוצץ בסוף (ל"ת)כלכלן 01/03/2012 22:51הגב לתגובה זו
- 2.אין כמו גלאקסי (ל"ת)sofaer student 01/03/2012 22:10הגב לתגובה זו
- 1.ישר לפגוש 01/03/2012 22:04הגב לתגובה זותרשמו סוגר ב470

חיה בסרט: הסיפור של נטפליקס ב-5 מספרים
חברת הסטרימינג עדיין מרוויחה ממכירת DVD, שורפת מיליארדי דולרים על יצירת תוכן חדש - ולמרות המאמצים להתפרס בעולם היא מרוויחה בעיקר בארה"ב
ענקית שירותי הסטרימינג נטפליקס (NFLX) הדהימה את השוק כאשר הציגה קצב צמיחה גבוה, ואף סיפקה תחזית אופטימיות לגבי מספר המנויים בעתיד. אולם התבוננות מעמיקה בתוך הדו"חות חושפת כמה מספרים מעניינים לא פחות. שורפת מיליארד דולר בשנה נטפליקס דיווחה על תוצאות מרשימות: הכנסות של 3.7 מיליארד דולר, שיפור של 12.6% לעומת הרבעון האחרון של 2017, וזינוק של 40% לעומת הרבעון המקביל. גם שורת הרווח הראתה שיפור ניכר. נטפליקס רשמה ברבעון רווח נקי של 290 מיליון דולר, עלייה של 56% לעומת הרווח ברבעון האחרון של 2017, ושיפור נאה של 63% לעומת הרווח ברבעון הראשון של 2017. אולם הרווח בדו"חות לא בא לידי ביטוי במזומנים שהיא מייצרת. נטפליקס רשמה תזרים מזומנים שלילי, ושרפה ברבעון 236 מיליון דולר - זה האטה בקצב שריפת המזומנים לעומת הרבעונים הקודמים, אך עדיין קצב מרשים של כמיליארד דולר בשנה. הסיבה לשריפת המזומנים היא השקעה אדירה בתוכן. נטפליקס מייצרת סדרות טלויזיה, ולא רושמת את ההוצאות על הפקת הסדרות כהוצאות, אלא כנכסים (בדומה לחברת נדל"ן שרוכש, נכס, ולא רושמת את עלות הנכס כהוצאה). כך נטפליקס מציגה רווחים מרשימים לצד שריפת מזומנים מרשימה לא פחות. נשאלת השאלה האם הסדרות של נטפליקס באמת ראויות להיות מסווגות כנכס? האם הן ישמרו על ערכן בדומה לנדל"ן? אלו כבר שאלות מורכבת שבוודאי רואי החשבון שלה התחבטו בהן לא פעם. זה מביא אותנו לסעיף הבא: ההשקעה בסדרות. התוכן הוא המלך (והוא עולה הרבה) עולם התוכן בארה"ב עובר מהפכה. בעוד שבעבר המחשבה היתה שהתוכן החופשי ברשת, ואין לו משמעות כלכלית רבה, הרי ההצלחה של נטפליקס, ואיתה אמזון הוכיחה אחרת. באופן פרדוקסלי, דווקא בעידן שבו ניתן למצוא תוכן בחינם ובשפע ברשת האינטרנט, ההוצאות על תוכן מצד האולפנים והשחקניות החדשות בשוק מרקיעות שחקים. נטפליקס צפויה להשקיע השנה בין 7.5 מיליארד דולר ל-8 מיליארד דולר בתוכן. על מנת להתמודד עם ההשקעה נטפליקס גייסה כ-1.9 מיליארד דולר באיגרות חוב. 16 מיליארד דולר של תוכן הסעיף המשמעותי ביותר במאזן של נטפליקס הוא ההשקעה בתוכן. לחברה נכסי תוכן של כ-15.9 מיליארד דולר. ההשקעה בתוכן (שוטף ולא שוטף) מהווה 80% מהמאזן. שאר הנכסים, השוליים ביחס לתוכן, הם מזומנים, ציוד ובניניים. נטפליקס מפרסמת במאזן את הסכום ההתחייבויות העתידיות שלה ליצירת תוכן: 18 מיליארד דולר. רוב הסכום יושקע ב-5 השנים הקרובות. אגב, חלק מהסכום לא מוכר כהתחייבות מאזנית, אלא התחייבות חוץ מאזנית. צומחת בעולם, מרוויחה בבית פי 2.5 לנטפליקס רצון להתפרס על פני מדינות רבות. לאחרונה אף נכנסה החברה לשירות בישראל. הפעילות הבינלאומית של נטפליקס (הכוונה פעילות מחוץ לארה"ב) כוללת 63.8 מיליון לקוחות משלמים, לעומת 55 מיליון לקוחות משלמים בארה"ב. למרות היתרון המספרי של הלקוחות מחוץ לארה"ב - הרווחים עדיין מגיעים מארה"ב. פעילות הסטרימינג הבינלאומית של נטפליקס רשמה רווח תפעולי של 272.1 מיליון דולר, לעומת רווח תפעולי של 697 מיליון דולר בארה"ב. כלומר על פחות לקוחות נטפליקס הרוויחה כמעט פי 2.5 יותר. עם זאת, נראה שיכולת הצמיחה של נטפליקס בארה"ב מוגבלת. ברבעון האחרון עלה מספר המינויים בארה"ב של שירותי הסטרימינג בכ-1.96 מיליון, במקביל מספר המינויים בעולם עלה בכ-5.46 מיליון מנויים. ה-DVD חי ובועט (והרוויח יותר מ-50 מיליון דולר ברבעון) החברה המזוהה כיום עם חדשנות בתחום השידורים עדיין רושמת רווחים מהשכרת DVD. נטפליקס המוכרת לנו כיום החלה כחברה המתמחה בשליחת תקליטורים של DVD בדואר לבתי הלקוחות. בשנת 2007 היא החלה בשידורים באמצעות האינטרנט, וכך החלה הפעילות המזוהה כיום עם החברה. למרבה ההפתעה, פעילות הפצת או השכרת DVD עדיין חיה ואף מצליחה ליצור רווח תפעולי. הכנסות פעילות השכרת התקליטורים עמדה ברבעון הראשון של 2018 על 98 מיליו דולר, פעילות זו דועכת בקצב משמעותי שכן מדובר על ירידה של כ-20% לעומת הרבעון המקביל. פעילות הפצת או השכרת DVD הרוויחה ברבעון הראשון של 2018 סכום של 56.3 מיליון דולר, ירידה של כ-7% לעומת הרבעון המקביל. אגב, בניגוד לתחום הסטרימינג, פעילות התקליטורים יצרה תזרים מזומנים חיובי, ולא שרפה מזומנים.