בוב ג'נג'ואה: "לראלי נותרו רק מספר ימים ואז יתחיל גל דובי ביותר בשווקים"
האסטרטג הראשי של בנק נומורה מציג תחזית ספציפית למדי הכוללת בעיקרה את פשיטת הרגל של יוון בחודש מארס
האסטרטג הראשי של בנק נומורה, בוב ג'ונג'ואה, ידוע בתחזיות הדוביות שלו לכיוון השווקים. בראיון לעיתון הפיננשל טיימס, התייחס בוב לראשונה השנה על תחזיותיו לשנה הקרובה ומרבה ההפתעה גם סיפק תחזיות ספציפיות למדי.
"החלק הקשה של התסבוכת במשבר החוב האמריקני עדיין לפנינו וארה"ב לא תצליח להתחבא", אמר בוב, "אני מאמין שאנחנו במרחק של כמה ימים בלבד מסוג של שיא בשוק המניות. לדעתי הזמן לפתוח בשורט הוא בסביבות 13 בינואר, כשמדד ה-S&P500 יהיה בין 3% ל-5% מעלה מהרמות הנוכחיות (1277 נק' - ג'.ד.)".
- 9.הקלפן מלוד 11/01/2012 22:08הגב לתגובה זוגם אם יש משהו בדבריו.. אנו צריכים איחוד ולא פרוד והרי הפסוק ואהבת לרעך כמוך זה כלל גדול בתורה..... ולגבי הבורסה.... אז כך המצב הכלכלי העולמי לא טוב זה ברור.... ולכן בסופו של דבר אין מנוס.....
- 8.משקיע 11/01/2012 16:44הגב לתגובה זואבל רק אם הוא לא לבן....
- 7.sashok 11/01/2012 15:49הגב לתגובה זובגלל האנליסטים "הנבאיים" בנקים מפסידים ואף מתרוששיים.תראו איך נראת המניה של בנק נומורה
- 6.יובל 11/01/2012 15:42הגב לתגובה זובלבלני מוח
- 5.יובל 11/01/2012 15:42הגב לתגובה זובלבלני מוח
- 4.מצו'געים רדו מהגג !!! (ל"ת)זה בגלל יום שישי ה 1 11/01/2012 11:10הגב לתגובה זו
- 3.חיים כהן 11/01/2012 09:01הגב לתגובה זוזה ידוע שאנחנו מקבלים את הנתונים של הרבעון האחרון והם כמעט תמיד מעולים תקופת החגים יותר עובדים יותר מלאים וקצת אופריה והשוקים טסים אז נכון לא כל הבעיות נפתרו באירופה אבל לא לשכח שהיורו אסור לא ליתמוטט ואת זה הגברת מרקל וסרקוזי יודעים טוב מאוד בקיצור ינואר שורי מאוד ובהשך תחילתו של שוק דובי אבל אנחנו יודעים לעשות כסף גם בשוק דובי אפילו קליותר צרכים להיות חזקים מנטאלים שהיה חודש ירוק בוהק
- 2.הכהן הגדול 11/01/2012 08:36הגב לתגובה זועוד נביא זעם דוגמת רוביני שחוזה שחורות כל הזמן אני המשקיע הקטן יודע לא פחות מכל יועצי האחיתופל ואומר שהשנה הזאת תהיה יותר טובה משנה שעברה ותבדקו אותי בסוף השנה ימים יגידו חייב שיהיו לאורך השנה עליות וירידות כי זו הבורסה אבל הכיוון הכללי הוא בגדול למעלה אני חולק על גורביץ' וכל מנחשי העתידות והקוראים בקפה ובגרפים שהוכח לא פעם ואף יותר שהם טעו וטועים בגדול יום טוב לכולם
- 1.משה 10/01/2012 23:14הגב לתגובה זושא דובים ולא זבובים. טובים כמוהו הציגו תחזית הפוכה.
TV
האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?
מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר.
בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן.
לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה.
כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח.
כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות.
המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל.
לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם.
מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת.
מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב.
כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00.
נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר.
הנה הריאיון המלא:
