עסקת ענק לדלתא: רוכשת חלק מפעילות תאגיד VF הבינלאומי ב-120 מיליון דולר

אייזק דבח: "הרכישה מבטאת את אסטרטגיית החברה להתרחב בפלח השוק העליון, ומשפרת את הגיוון העסקי שלנו"
טיל בליסטי, צילום: Getty images Israel

העסקה הגדולה ביותר בתולדות החברה. דלתא גליל שבשליטת אייזק דבח הודיעה הבוקר כי תרכוש את מותג הג'ינס 7 For All Mankind ואת מותגי הפרמיום להלבשה עליונה Splendid  ו-Ella Moss תמורת 120 מיליון דולר. ההסכם נחתם עם V.F. Corporation, וחלק מחברות הבת שלה לרכישת פעילות חטיבת ה-Contemporary Brands Coalition הכוללת את שלושת מותגי הפרמיום.

מניית דלתא -1.23% דלתא 12,080 -1.23% דלתא בסיס:12,230 פתיחה:12,230 גבוה:12,300 נמוך:11,820 תמורה:2,136,126 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מגיבה בזינוק של עד 15% במחזור חריג של 16 מיליון שקלים, זאת מול מחזור יומי ממוצע של 2.3 מיליון שקלים. החברה נסחרת כעת לפי שווי שוק של קרוב ל-2.5 מיליארד שקלים, החברה ה-41 מבחינת שווי שוק בת"א-100. נציין כי מאז השיא שנרשם באוגוסט 2015 ועד הבוקר המניה איבדה כ-32% מערכה. ביום ראשון נפלה המניה בכמעט 4% סביב אירוע הברקזיט ונציין כי 28% ממכירות החברה הם לאירופה (מחציתן לגרמניה). 
הפעילות הנרכשת כוללת פיתוח, עיצוב, שיווק, הפצה ומכירה של מוצרי פרמיום, הנמכרים לפלח השוק העליון תחת המותגים: "7 For All Mankind", "Splendid" ו-"Ella Moss". הרכישה תמומן באמצעות מקורותיה העצמיים של דלתא, הכוללים בעיקר מזומנים ושווי מזומנים ופיקדונות בנקאיים לזמן קצר וכן באמצעות קווי אשראי בנקאיים העומדים לרשותה. 
בדלתא מעריכים כי לאחר רכישה זו נתח השוק שלה במוצרים ממותגים יעמוד על 65% לעומת 53% כיום (אחוזים מכלל הפעילות של החברה). בחברה מתכוונים להרחיב את הפעילות של המותגים הנרכשים הן בערוץ הסיטונאי והן בתחום הדיגיטלי באמצעות רכישות מקוונות, כמו גם למנף את ערוצי השיווק של המותגים הללו.
אייזק דבח, מנכ"ל דלתא גליל: "הרכישה מבטאת את אסטרטגיית החברה להתרחב בשוק בפלח השוק העליון ולבסס את מעמדה כמובילת שוק בתעשיית האופנה. הרכישה משפרת את הגיוון העסקי של החברה ותתרום להגדלת מגוון הלקוחות ושווקי המכירה". 
במסגרת רכישת תחום הפעילות תירכשנה מספר חברות בת אמריקאיות המרכזות את הפעילות בארה"ב, הקניין הרוחני הקשור למותגים, וכן נכס מקרקעין בלוס אנג'לס, קליפורניה, ששטחו כ-29,420 מ"ר וכולל בנין משרדים ששטחו כ-20,440 מ"ר, המשמש בעיקר כמטה תחום הפעילות. 
הרכישה נעשית בהתאם לאסטרטגיה הכוללת של החברה להרחבת סל המוצרים, שווקי המכירה ומגוון הלקוחות וכן להרחבת נתח הפעילות הממותגת מכלל המכירות שלה. החברה מעריכה שלאחר השלמת הרכישה, שיעור המכירות של מוצרים ממותגים branded)) יהווה כ-65% מכלל המכירות של החברה לעומת כ-53%  קודם להשלמת העסקה (על בסיס פרופורמה לנתוני שנת 2015). הפעילות הממותגת בדלתא גליל כוללת היום מותגים בבעלות החברה כגון דלתא, Schiesser, KN ומותגים תחת זיכיון כגון Lacoste, P.J. Salvage ,Kenneth Cole, Columbia, AVIA, Marco O'Polo ועוד.  
שמואל בן אריה, מנהל השקעות ראשי ישראל בקבוצת פיוניר: "העסקה של דלתא מוכיחה את חוזקת ההנהלה ויכולתה הבלתי נגמרת למצוא עסקאות נכונות ומתאימות ביותר למצב השוק היום. כיום, האיום הגדול ביותר על חברות אופנה – בישראל ובעולם – הוא הקנייה המקוונת. סוג רכישה זה אינו פוגע במותגי עלית/יוקרה ולכן ברכישה שביצעה מורידה דלתא את חשיפתה לסיכון זה. גם לאחר עליות המניה היום אנו מאמינים שיש עוד מקום לעליות נוספות".
על המותגים:
 7 For All Mankind, הוא מותג פרמיום בשוק הג'ינס, הכולל מוצרים לנשים ולגברים. פעילות החברה, שנוסדה בשנת 2000, מתמקדת בצפון אמריקה (כ-67% מהמכירות), באירופה (29% מההכנסות) ובסין ואזורים אחרים (4% מההכנסות). מרבית מכירות החברה (59%) הן בערוץ השיווק הסיטונאי והיתרה באמצעות חנויות שבבעלותה (35%) ובאמצעות הערוץ הדיגיטלי (6%).
 
Splendid (אשר הושק ב-2002) ו-Ella Moss (אשר הושק ב-2001) הינם מותגים מובילים במוצרי הלבשה עליונה ומוצרים נלווים בעיקר לנשים ולילדים. ערוץ המכירות העיקרי הוא הערוץ הסיטונאי (כ- 62% מהמכירות) וכ- 7% מהמכירות הינן בערוץ הדיגיטלי.
חברת דלתא גליל נסחרת לפי שווי של 2.2 מיליארד שקל, וזאת לאחר שמתחילת השנה איבדה המניה כ-15% משוויה.

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא שווה את המחיר. די כבר להריץ מניות (ל"ת)
    מניית זבל 30/06/2016 10:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור