האירוע שצפוי לטלטל בעוצמה את הבורסה בת"א - הנה השעה המדוייקת

סוחר, צילום: Getty images Israel
כוונו את השעונים, ביום שני הקרוב בשעה 16:00 זה קורה - בנק ישראל יפרסם את עדכון הריבית החודשי והמתח הוא אדיר. טעימה למה שצפוי לקרות קיבלו המשקיעים ביום ה' כאשר פורסמה בתקשורת תחזית של כלכלני HSCB שצופים הורדת ריבית למינוס 0.1% ואפילו אפשרות של השקת תכנית הרחבה כמותית בהיקף של עד 72 מיליארד שקלים. מדד המעו"ף הגיב בעליות של עד 2.5% במחזור גדול ולבסוף סגר בפלוס 1.4% לשיא כל הזמנים. ולא רק המעו"ף הגיב, גם המטבע האמריקני קפץ וביום ו' הדולר היציג נקבע ברמה של 4.05 שקלים, שיא מאז 2012. כלומר השוק חם מאוד לקראת עדכון הריבית.
התגובה ביום ה' הייתה אלימה אבל כבר ביום ביום א', מייד לאחר פרסום המדד לחודש פברואר שהיה שלילי בשיעור של 0.7%, כתב יונתן כץ מלידר שוקי הון שעובד גם עם HSBC כי "בנק ישראל עוקב בדריכות אחרי שער החליפין של השקל מול סל המטבעות (ולא מול הדולר). לאחר שהתחדש הייסוף בשקל מתחילת החודש (ייסוף של 2% בשקל עד היום, מול סל המטבעות), סביר להניח שקיים לחץ בבנק ישראל לבלום את המגמה על ידי הורדת ריבית נוספת ואולי שימוש בכלים נוספים. מדד פברואר הנמוך (ברף הנמוך של ההערכות) יתמוך במהלך של הרחבה מוניטארית נוספת. יתכן שבנק ישראל יוריד את הריבית אל מתחת לאפס בשבוע הבא."
צריך לציין כי המק"מים שנסחרים כעת בתשואה של סביב 0.1%, מאותתים כי בשוק ההון הסוחרים לא צופים שינוי בריבית בעדכון הקרוב. עם זאת, יניב חברון, הכלכלן הראשי של אקסלנס, אמר ביום ה' בשיחה עם Bizportal כי הוא מעריך שנראה הפחתה נוספת בריבית, אך לא בטוח שנראה הרחבה כמותית כבר בהחלטת הריבית הקרובה. להתייחסות כלכלנים נוספים - לחץ כאן
תגובות לכתבה(26):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 20.
    ומטורפת
    פירומנית שחצנית 22/03/2015 08:57
    הגב לתגובה זו
    0 1
    .
    סגור
  • 19.
    לא תהיה שום הורדת ריבית!, ולא הרחבה כמותית!
    אגחיסט 22/03/2015 08:48
    הגב לתגובה זו
    3 2
    המדדים הבאים יהיו חיוביים!, השאלה, כמה חיוביים!
    סגור
  • 18.
    כמה כתבות כמה דרמות על אולי 0.1 אחוז
    בולמנס 22/03/2015 08:44
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כלפי מעלה או כלפי מטה, גם בישראל גם בארה"ב. גם בארה"ב אם תיהיה יליה היא תיהיה מינורית והשפעתה פסיכולוגית קצרת טווח ומשרתת את הכרישים שבהורסה כל חשבון השטוטניקים של הבורסה, כמות המילים שנשפכה גם בארץ וגם בארה"ב, שוות כלום, רעשי רקע והזדמנות לחכמים כמו הפח של הטפשים. מי שלא מסוגל להאזין לרעשים ולהפריד בינם לבין התכלס, שיקנה פק"מ או קרנות שיקליות ותיהיה שנתו ערבה ורגועה.
    סגור
  • 17.
    מעט מדי - מאוחר מדי
    חוזה 22/03/2015 08:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יאיר לפיד לא פחד לדבר על הרחבה כמותית והגדלת הגרעון - אבל בנק ישרל ברשות - פלוג- המשיכו במדיניות הרסנית של שקל חדש - ונתנו לספקולנטים לחגוג אם יהפכו את בנק ישראל למחלקה בת 10 עובדים במשרד האוצר - המדינה תרוויח פעמיים גם מדיניות טובה יותר - וגם חסכון של מליוני דולרים שמשולמת היום לבטלנים חסרי מעוף בראשות - פלוג
    סגור
  • 16.
    מה הבעיה ? ביבי הוא גם כלכלן מוכשר הוא ידאג (ל"ת)
    לעשיר ולעני,נכון ? 22/03/2015 08:43
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 15.
    לדג נשאר קסקס אחד ביום שני הא יהיה ללא קסקסים כשר לפסח (ל"ת)
    ליצן 22/03/2015 08:22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 14.
    ריבית מתי?
    איש פשוט 22/03/2015 07:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בביזפורטל אומרים מחר בגלובס כותבים שבוע הבא מישהו יודע מתי ההודעה בדיוק?
    סגור
  • מחר
    שעון 22/03/2015 08:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יוםש ני שלפני יום רביעי האחרון בחודש
    סגור
  • 13.
    בועה שתתפוצץ לנו בפנים (ל"ת)
    אייל 21/03/2015 21:33
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 12.
    כסף ששוכב בעו"ש
    מהסס... 21/03/2015 20:24
    הגב לתגובה זו
    2 2
    לנוכח האפשרות להורדת הריבית ביום שני האם ומה כדאי לעשות עם כסף ששוכב בעו"ש? האם לרכוש מניות בארץ?
    סגור
  • טען עוד
  • לא
    לא 22/03/2015 06:51
    הגב לתגובה זו
    4 2
    ולא
    סגור
  • 11.
    כמה שאתם אוהבים ליצור דרמות. (ל"ת)
    רף 21/03/2015 19:51
    הגב לתגובה זו
    11 0
    סגור
  • 10.
    הזרים והנגידה צוחקים והישראלים בוכים
    קרי 21/03/2015 19:36
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סתם מיותר מריצת נדלן ובורסה
    סגור
  • 9.
    לא במתח. אני סומכת על ביבי שיהרוס הכל באלגנטיות של
    אני 21/03/2015 19:36
    הגב לתגובה זו
    9 3
    קיפוד
    סגור
  • זאת המטרה שתקנה מניות או נדלן או מכונית חדשה
    ל12 22/03/2015 06:53
    הגב לתגובה זו
    4 4
    בכל אופן אם אין לך מה לעשות עם הכסף אתה יכול לתת לי אני כבר אדע מה לעשות איתו.בהצלחה שיהיה לך
    סגור
  • די
    די 22/03/2015 05:06
    הגב לתגובה זו
    1 4
    די להסתה והעכרה.שונא יהודים קטן שכמותך !!!
    סגור
  • שתוק חתיכת כוזרי
    חוזה 22/03/2015 08:46
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שתוק חתיכת כוזרי
    סגור
  • 8.
    הריבית לא תרד ביום שני
    אחד מבפנים 21/03/2015 19:34
    הגב לתגובה זו
    10 6
    אם היא תוריד, אנשים ימשכו כסף מהבנקים- קריסה של הבנקים
    סגור
  • 7.
    לא במתח. אני סומכת על ביבי שיהרוס הכל באלגנטיות של
    אני 21/03/2015 19:27
    הגב לתגובה זו
    10 2
    קיפוד
    סגור
  • 6.
    די עם השמועות
    דוד 21/03/2015 19:11
    הגב לתגובה זו
    7 0
    אתה עיתונאי או ספקולנט?!תפסיק להריץ שמועות לא מבוססות.עד שלא ימונה שר אוצר לא יהיה שינוי במדיניות בנק ישראל. את זה כל אחד יכול לאמר לך.
    סגור
  • 5.
    ומה זה נתן 7 שנים.כלום
    שרי 21/03/2015 18:59
    הגב לתגובה זו
    7 0
    רק הריץ נדלן אגח ובורסה
    סגור
  • 4.
    טעות בשבוע
    אייל 21/03/2015 18:58
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נראה לי שאתם קצת טועים בנק ישראל מפרסם נתוני ריבית ביום שני האחרון של החודש , וזה עוד שבוע ויומיים
    סגור
  • בגלל פסח זה הוקדם (ל"ת)
    שני 22/03/2015 08:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    ביבי מתפטר והשפיות חוזרת (ל"ת)
    זה_האירוע 21/03/2015 18:58
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 2.
    כותרת מטופשת כרגיל
    לטלטל 21/03/2015 18:55
    הגב לתגובה זו
    8 0
    ליצנים
    סגור
  • 1.
    בסבירות 100% אין שינוי !! (ל"ת)
    HAKY1 21/03/2015 18:47
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור