מיכה קאופמן מייסד Fiverr
צילום: יובל טואג

אופנהיימר על פייבר: "ההזדמנות גדולה. החברה עדיין בתחילת דרכה"

פייבר המקשרת בין פרילנסרים ללקוחות גובה 25% עמלה; באופנהיימר מעניקים מחיר יעד של 32 דולר, לעומת מחיר של כ-26 דולר בשוק
ערן סוקול | (1)

פייבר הישראלית, המנוהלת על ידי מיכה קאופמן, ונסחרת בוול סטריט (סימול: FVRR) מפתחת פלטפורמה אינטרנטית שהופכת להיות מאוד פופולארית - קישור בין נותני שירות (פרילנסרים) לבין לקוחות. ככה אתם יכולים לשכור מעצב בהודו (בעלות נמוכה), וככה חברת תוכנה יכולה לשכור מתכנת ישראלי (מומחה בתחום מסוים).

הרעיון נשמע מעניין, המדל העסקי גם - גביית עמלה של כ-25% מכל עסקה. אבל, כמובן שאין שוק בלי תחרות. השאלה הגדולה אם פייבר נותנת משהו שאין לאחרים, והאם היתרונות שלה הם כאלו שמציבים אותה כחברה שהיא כאן כדי להישאר. באופנהיימר סבורים שכן.

מדובר בחברה שהנפיקה רק לפני מספר חודשים ומנייתה נסקה בימים הראשונים ב-100% לפני שחזרה כל הדרך למטה למחיר נוכחי של כ-26.1 דולר, המבטא שווי של 870 מיליון דולר - על פניו שווי גבוה לחברה שמפסידה מעל 20 מיליון דולר בשנה ומוכרת בקצב של קרוב ל-80 מיליון דולר. אבל זה מה שאמרו על חברות אינטרנט רבות. 

באופנהיימר מעריכים שהסיכויים של החברה עולים על הסיכונים והם מספקים המלצה חיובית עם מחיר יעד של 32 דולר לעומת מחיר שוק נוכחי של 26 דולר - פרמיה של 23%. אבל מה שמעניין עוד יותר, זה שהם מצפים לצמיחה מרשימה בעשור הקרוב, כאשר להערכתם הרווח יגיע בעוד עשור לקרוב ל-100 מיליון דולר על מחזור של מעל לחצי מיליארד דולר (ראו תחזית אופנהיימר ל-10 שנים קדימה בטבלה למטה).    

 

הוצאה ממוצעת ללקוח

"בדומה לחברת WIX הישראלית, ההשקעה ברכישת לקוחות חדשים מחזירה את עצמה בפרק זמן קצר, כ-6-7 חודשים בממוצע", כותבים באופנהיימר ומוסיפים - "במקביל לנתח גבוה של 57% של הכנסות חוזרות מלקוחות קיימים. בכך, המודל העסקי של פייבר מאפשר פוטנציאל לשיפור ניכר בשיעורי רווחיות, מהפסד EBITDA של כ-20 מיליון דולר בשנה כעת לשיעור EBITDA חיובי של 25% הצפוי בתחזיתנו ל-2029".

"חברת פייבר מהווה דוגמה של טכנולוגיה המשמשת בשוק גדול ומבוזר הרבה יותר מאשר מתחרתה הציבורית Upwork (סימול: UPWK) הפונה לשוק המקצועי, שמרני יותר וצומח פחות. בנוסף, כ-70% מהכנסות פייבר מגיעות ממדינות דוברות אנגלית, מצב המאפשר פוטנציאל להתרחבות גלובאלית בשפות נוספות".

 

"אנו מתחילים לסקר את מניית FVRR בהמלצת  Outperform עם מחיר יעד של 32 דולר, בהתבסס על מכפיל מכירות של 7.4 לתחזית 2020, פרמיה למתחרות הציבוריות בתחומי marketplace שונים (UPWK, ANGI, FTCH, ETSY, CARG) בשל שיעורי צמיחה גבוהים של FVRR והזדמנות שוק משמעותית, הנמצאת עדיין בתחילת דרכה.

תמצית התחזית של אופנהיימר לעשר השנים הבאות

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    Business 09/07/2019 16:52
    הגב לתגובה זו
    יש לי ניסיון מצוין חיובי עם Upwork מקווה ש פיבר יצליחו, לא בדקתי הממשק שלהם וידידותיות למשתמש . של Upwork מצוין . אני מומחה בהנדסת אנוש M/M העמלה שהוזכרה גבוהה מידי ואם התכנה של פיבר יעילה אזי העמלה צריכה להיות נמוכה בהרבה . בהצלחה לפיבר אך יש לי תהיות .
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.