מניות הבנקים בחולשה בולטת הערב, רמז להמשך?

בעוד סקטור הטכנולוגיה מזנק ומוביל את המדדים לעליות של עד 1.7%, סקטור הבנקאות מציג חולשה בולטת שעשויה לרמז על הצפי של המשקיעים לתקופה הקרובה
מערכת Bizportal | (3)

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים הערב בעליות שערים חדות של עד 1.7%, כאשר מדד ה-VIX המכונה מדד הפחד נופל לרמה של 14 נק' בלבד. יחד עם זאת, מורגש שוני רב בין הסקטורים השונים: סקטור הטכנולוגיה מזנק הערב בהובלת נטפליקס (סימול:NFLX) וטוויטר (סימול:TWTR), אך סקטור הבנקאות האמריקני חלש במיוחד, כאשר את החולשה מוביל גולדמן זאקס (סימול:GS) שפרסם מוקדם יותר הערב את תוצאותיו לרבעון הראשון של 2018 ומאבד בשעה זו עד 1.7%.  תעודת הסל העוקבת אחר סקטור הבנקאות (סימול:XLF) נסחרת ביציבות (כאשר המדדים מזנקים).

הסיבה העיקרית לחולשה בסקטור היא התנודות בשוקי האג"ח, וקריסת עקומת האג"ח האמריקנית שנמשכת גם הערב, דבר שצפוי להעיב על רווחי הבנקים ברבעונים הקרובים.

אחת הדרכים המקובלות לבטא בצורה גרפית את השתנות תשואות האג"ח ביחס לטווח לפדיון היא באמצעות עקום התשואות. בעקום נורמאלי, העולה משמאל לימין, התשואה עולה ככל שהטווח לפדיון מתארך, כיוון שהסיכון הגלום בהשקעה לזמן ארוך גבוה מהסיכון בהשקעה לטווח קצר. במצב זה, מצפים המשקיעים לקבל פיצוי על כך. על פי צורת העקום ומידת תלילותו, ניתן להעריך מהן ציפיות המשקיעים לגבי הריבית העתידית במשק, ומהי המדיניות שצפוי הבנק המרכזי לנקוט.

שיפועו של העקום ומידת תלילותו מעידים על ציפיות המשקיעים באשר לצמיחה, לריבית המוניטארית ולאינפלציה. כאשר עקום התשואות עולה בהתאם להתארכות משך הזמן, ניתן לומר כי המשקיעים צופים צמיחה במשק ותוואי של ריבית עולה בהמשך הדרך. כאשר העקום משתטח או מתהפך הדבר מרמז כי המשקיעים מצפים לחולשה כלכלית, שתחייב את הבנק לסיים את מתווה הריבית העולה.

 

בחודשים האחרונים אנו רואים השתטחות של עקום התשואה, תהליך שמגיע הערב לשיא כאשר התשואות לטווחים קצרים ממשיכות לטפס לרמות הגבוהות ביותר מאז ספטמבר 2008, והתשואות הארוכות (10-30 שנה) יורדות.

נציין כי האינדקטור הנ"ל הופיע בכל 7 הפעמים האחרונות זמן קצר לפני שהמשק האמריקני נכנס למיתון.

ההפרש בין תשואות האג"ח ל-10 שנים לתשואות האג"ח לשנתיים.

השתטחות התשואות פוגעת בעיקר במגזר הפיננסי, שכן שולי הרווח נופלים עבור חברות הלווות מזומנים בטווח הקצר ומלוות לטווח הארוך. כמו כן, קרנות גידור נאלצות לעיתים לקחת על עצמם סיכון מוגבר על מנת להשיג את הרמה תשואה הרצויה.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    דוד הגנן 17/04/2018 22:40
    הגב לתגובה זו
    רק לפני יומיים הפקיד בבנק הציע לי המלצה חמה לקנות תעודת סל של הבנקים בארה"ב !!
  • 2.
    שולמן 17/04/2018 22:09
    הגב לתגובה זו
    שנו כיוון, תפסיקו לחפש פסימיות ולזרוע פחד זה כבר לא תופס
  • 1.
    רונן 17/04/2018 21:37
    הגב לתגובה זו
    עדיין לא. כפי שכתבתי כבר בשבוע שעבר. אנו הולכים לראלי של חודש וחצי. תפסיקו לזרוע פחד בקרב הקוראים. עדיין יש זמן עם עקום התשואה. יהיה רלוונטי ברגע שהריבית לאגח לטווח הקצר תהיה זהה לזו של 10 שנים ואילך. עדיין רחוק משם.
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.