סנאפצ'ט snapchat
צילום: Istock

"שורט סקוויז" ענק במניית סנאפצ'ט: זינקה הערב ב-47%

לאחר שהוכתרה בעבר כ"חביבת השורטיסטים" מצליחה סנאפצ'ט להפתיע לראשונה מאז הונפקה את המשקיעים שממהרים לסגור פוזיציות ושולחים את המניה לטיסה
עמית טל |

מניית סנאפצ'ט (סימול:SNAP) טסה הערב בוול סטריט 48% ומרכזת עניין רב.  ברקע לזינוק הערב, החברה פרסמה אמש את דו"חותיה לרבעון האחרון של 2017, והצליחה לראשונה מיום הנפקתה להפתיע את המשקיעים לחיוב. הדו"חות יוצרים הערב "שורט סקוויז" חזק, שכן רבים הימרו כי גם הפעם החברה תפספס ותצנח (נציין כי כמות המניות בשורט עמדה לפני הדו"חות על 20% מסך המניות הצפות, נתון גבוה מאוד).

החברה, שהייתה חביבת ה"שורטיסטים" מאז הונפקה בשנה שעברה, דיווחה על קצב גידול של 5% במשתמשים הפעילים ברבעון אחרון, לעומת גידול של 2.9% ברבעון הקודם. מספר המשתמשים הפעילים מסתכם היום בכ-178 מיליון משתמשים. הכנסות החברה ברבעון האחרון הסתכמו ב-285.8 מיליון דולר, עלייה של 72% לעומת השנה שעברה. חשוב לציין כי למרות השיפור ברבעון האחרון, החברה שורפת מזומנים בקצב גבוה: הפסד של 350 מיליון דולר ברבעון האחרון, אמנם נמוך מהצפי שעמד על 405 מיליון דולר, אך גבוה בהרבה מההפסד ברבעון המקביל אשתקד שעמד על 170 מיליון דולר בלבד.

גרף המניה בחודשים האחרונים: בכל הדו"חות האחרונים המנייה פתחה בירידות חדות, הדו"חות ה"סבירים" הפעם גורמים לכל מי שהימר שהיא תנצח שוב לסגור פוזיציות במהירות:

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.