לייק: פייסבוק משיקה דרון מפלצתי - מטרתו לחבר את העולם

אלמוג עזר | (6)
נושאים בכתבה פייסבוק

חברת פייסבוק FACEBOOKפרסמה כי ייצרה דרון (מזל"ט) ענק שירחף באטמוספירה למשך חודשים ארוכים כל פעם מחדש. הדרון יסייע בלחבר אזורים בלתי נגישים מסביב לעולם לרשת האינטרנט. 

הדרון המכונה אקילה, הינו תוצר בן שנה של מחלקת המחקר והפיתוח של פייסבוק. בשנים האחרונות, בדומה לחברת גוגל GOOGLE לאחר שהפכה למובילת דרך ושליטה בלתי מעוררת בתחומה, מקדישה רבות מהון המו"פ שלה לאו דווקא לפעולות המאפיינות את הפעילות העסקית שלה. כך, בעוד גוגל מנסה לייצר מזה שנים רכב ללא נהג, פייסבוק משגרת לאטמוספירה דרונים ענקיים שיקלו על התקשורת הגלובאלית.

המספרים המעודכנים יודעים לספר על 4 מיליארד בני אדם מסביב לעולם שאינם בעלי גישה לאינטרנט. ל-10% מהאוכלוסיה האנושית אין את התשתיות המתאימות בכדי לחברם אל הרשת. פרט לדרון, בפייסבוק עובדים על טכנולוגיות לייזר ולווין בכדי לחברם לרשת האינטרנט הנדרשת.

החיבור לאינטרנט באיזורים ללא גישה יגיע על ידי חיבור לוויני אל הדרון. המידע יעבור על בסיס טכנולוגיית לייזר, אשר על פי מדעני פייסבוק, הינה מהירה יותר פי 10 מהטכנולוגייה שהייתה ידועה עד כה. 

בשנת 2014 חברת פייסבוק רכשה את יצנרית הדרונים Ascenta. הפרוייקט התאפשר בעזרת הטכנולוגיה שהצטברה בחברה הנרכשת. הדרון ישהה גבוה יותר מגובה מעוף המטוסים ומעל העננים. האנרגיה שבו ישתמש הדרון הינה אנרגיה סולארית. הדרון יעניק גישה לאינטרנט ברדיוס של 80 ק"מ לנמצאים תחתיו. 

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    הירש 01/08/2015 08:30
    הגב לתגובה זו
    כי מזל״ט זה מטוס זעיר ללא טייס :)) אז הוא לא יכול להיות ענק :)))
  • 5.
    זה לא מזל"ט אלה מל"ט (ל"ת)
    יאיר 01/08/2015 07:43
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    המיואש 31/07/2015 17:32
    הגב לתגובה זו
    ממש כתבה מקצועית!
  • 3.
    דראון זה כמו דראון עולם. משהו שנוא ומגונה. (ל"ת)
    מזלט זה מזלט 31/07/2015 16:17
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אף אחד בישראל לא אומר דראון. קוראים לזה מזל"ט (ל"ת)
    דודו 31/07/2015 13:41
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    תומר 31/07/2015 12:45
    הגב לתגובה זו
    אולי "דרון" (Drone), אבל "דראון" בעברית זה משהו אחר לגמרי.
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.