לייק: פייסבוק משיקה דרון מפלצתי - מטרתו לחבר את העולם

אלמוג עזר | (6)
נושאים בכתבה פייסבוק

חברת פייסבוק FACEBOOKפרסמה כי ייצרה דרון (מזל"ט) ענק שירחף באטמוספירה למשך חודשים ארוכים כל פעם מחדש. הדרון יסייע בלחבר אזורים בלתי נגישים מסביב לעולם לרשת האינטרנט. 

הדרון המכונה אקילה, הינו תוצר בן שנה של מחלקת המחקר והפיתוח של פייסבוק. בשנים האחרונות, בדומה לחברת גוגל GOOGLE לאחר שהפכה למובילת דרך ושליטה בלתי מעוררת בתחומה, מקדישה רבות מהון המו"פ שלה לאו דווקא לפעולות המאפיינות את הפעילות העסקית שלה. כך, בעוד גוגל מנסה לייצר מזה שנים רכב ללא נהג, פייסבוק משגרת לאטמוספירה דרונים ענקיים שיקלו על התקשורת הגלובאלית.

המספרים המעודכנים יודעים לספר על 4 מיליארד בני אדם מסביב לעולם שאינם בעלי גישה לאינטרנט. ל-10% מהאוכלוסיה האנושית אין את התשתיות המתאימות בכדי לחברם אל הרשת. פרט לדרון, בפייסבוק עובדים על טכנולוגיות לייזר ולווין בכדי לחברם לרשת האינטרנט הנדרשת.

החיבור לאינטרנט באיזורים ללא גישה יגיע על ידי חיבור לוויני אל הדרון. המידע יעבור על בסיס טכנולוגיית לייזר, אשר על פי מדעני פייסבוק, הינה מהירה יותר פי 10 מהטכנולוגייה שהייתה ידועה עד כה. 

בשנת 2014 חברת פייסבוק רכשה את יצנרית הדרונים Ascenta. הפרוייקט התאפשר בעזרת הטכנולוגיה שהצטברה בחברה הנרכשת. הדרון ישהה גבוה יותר מגובה מעוף המטוסים ומעל העננים. האנרגיה שבו ישתמש הדרון הינה אנרגיה סולארית. הדרון יעניק גישה לאינטרנט ברדיוס של 80 ק"מ לנמצאים תחתיו. 

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    הירש 01/08/2015 08:30
    הגב לתגובה זו
    כי מזל״ט זה מטוס זעיר ללא טייס :)) אז הוא לא יכול להיות ענק :)))
  • 5.
    זה לא מזל"ט אלה מל"ט (ל"ת)
    יאיר 01/08/2015 07:43
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    המיואש 31/07/2015 17:32
    הגב לתגובה זו
    ממש כתבה מקצועית!
  • 3.
    דראון זה כמו דראון עולם. משהו שנוא ומגונה. (ל"ת)
    מזלט זה מזלט 31/07/2015 16:17
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אף אחד בישראל לא אומר דראון. קוראים לזה מזל"ט (ל"ת)
    דודו 31/07/2015 13:41
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    תומר 31/07/2015 12:45
    הגב לתגובה זו
    אולי "דרון" (Drone), אבל "דראון" בעברית זה משהו אחר לגמרי.

ההנפקה הטכנ' הגדולה בהיסטוריה: פייסבוק שווה 104 מיליארד דולר - צוקרברג שווה 'רק' 19.1 מיליארד

מדובר בטווח העליון ביותר שהחברה קבע לצורך ההנפקה; מחיר ההנפקה קובע לפייסבוק שווי שוק של 104 מיליארד ד'
הרשת החברתית הגדולה בעולם תפתח היום בצהריים (18:30 זמן ישראל) את יומה הראשון בבורסת ניו יורק, כאשר היא כבר תחל להיסחר בשער של 38 דולר למניה. החברה גייסה באמצעות הנפקת 421 מיליון ממניותיה כ-16 מיליארד דולר, מדובר בהנפקה של חברת טכנולוגיה הגדולה בהיסטוריה. חלק ניכר מתמורת ההנפקה יכנס לכיסיהם של המשקיעים הוותיקים של פייסבוק, ביניהם גולדמן זאקס (סימול: GS) ומיקרוסופט (סימול: MSFT). במחיר ההנפקה כאמור, 503.6 מיליון המניות והאופציות שמחזיק מארק צוקרברג מוערכות בסכום דמיוני ובלתי נתפס של כ-19.1 מיליארד דולרים. סכום זה ש'באמתחתו' עושה אותו עשיר יותר ממייסדיי חברת גוגל (סימול: GOOG); סרגיי ברין ולארי פייג', כך לפי מדד המיליארדים של בלומברג. אדוארדו סברין, אחד ממייסדי פייסבוק, מסמן בהנפקה את אחת ההצלחות הגדולות ביותר בתחום ההשקעות הפיננסיות כשהוא צפוי לגרוף לכיסו כ-4 מיליארד דולר בהנפקה, לאחר שהשקיע סכום כולל של 30 אלף דולר בהקמת החברה. כאמור, התקשורת האמריקנית התמקדה רבות בסברין בזמן האחרון, לאחר שוויתר על אזרחותו האמריקנית וקיבל על עצמו אזרחות סינגפורית. בסינגפור אין מיסוי על רווחי הון והמיסוי על השכר יכול להגיע עד 20% בלבד. פייסבוק (סימול: FB) הודיעה מוקדם יותר השבוע כי היא מרימה את טווח מחיר ההנפקה לבין 34 עד 38 דולר למניה, לעומת 28 עד 35 דולר, וסימנה בכך את תיאבון המשקיעים לקחת חלק בהנפקה. הרמת המחיר תעניק לחברה שווי שוק שינוע בין 93 עד 104 מיליארד דולר. הביקוש החזק למניית פייסבוק התיר לכמה ממשקיעי החברה ראשונים למכור יותר מניות ממה שתיכננו בהתחלה. מספר גורמים אנונימיים אמרו לוול סטריט ג'ורנל כי החברה היא זאת שביקשה ממשקיעיה לעשות את המהלך הזה. ההנפקה המוגדלת מגיעה בזמן שמספר שאלות עלו בנוגע למודל הפירסום העיסקי של החברה, אשר אחראי ל-80% מהיקף ההכנסות. רבים מהמשתמשים של פייסבוק עוברים לאפליקציות למכשירי ניידים, שם החברה טרם הצליחה לבסס מודל מוצלח לפירסום. הרשת החברתית תתמודד ביומה הראשון עם לא מעט לחץ, לאחר שהמדדים המובילים בוול סטריט מסמנים רצף ירידות של 5 ימים. כזכור, יצרנית הרכב GM (סימול: GM) הודיעה לפני יומיים כי היא מושכת את קמפיין הפרסום שלה על גבי פלטפורמת פייסבוק בטענה כי הוא משפיע בצורה מינורית ביותר על החלטות הרכישה של הצרכנים. קרלוס קריג'נר מברנשטיין ריסרץ' כתב במכתב ללקוחותיו כי הצהרת GM הייתה מהלך של "חדשות רעות" ועלולה להשפיע בצורה מתמשכת על לקוחות נוספים של החברה. "אחד יכול להסיק כי מה ש GM מצאה גם אחרים ימצאו, וזה יקשה מאוד על הכנסות פייסבוק", כתב קריג'נר. יש מספר חברות 'טפיליות', כאלה ש'רוכבות' על ההצלחה של פייסבוק - בין אם אלו ספקים, מתחרים או שותפים - אשר מציעות למשקיעים שאינם חברים באליטה של וול סטריט, ואינם יכולים באמת לרכוש כיום מניות של ענקית הרשת החברתית, הזדמנות להרוויח בעצמם מההנפקה של השנההכנסו לרשימת 10 המניות לתת להן 'לייק' כשפייסבוק תהפוך היום לחב' ציבורית. באופן רגיל, אנשי פנים (עובדים בד"כ) ומחזיקים גדולים בחברה שמונפקת לראשונה לציבור, חייבים לחכות 180 ימים לפני שהם יכולים למכור את מניותיהם לחיצוניים. במהלך לא רגיל, פייסבוק (סימול: FB) 'קימבנה' את תקופת ההמתנה הזו, ואיפשרה מהלך לפיו מניות נוספות יימכרו לציבור רק 3 חודשים מהיוםאל תגידו שלא ידעתם: 'קומבינה' לרציניים בלבד - עוד 91 ימים פייסבוק עלולה לחוות גל מכירות ענק.