ממשיכים לקנות: מדד הקמעונאות בארה"ב עלה בחודש אוק' 0.3%

צפי הכלכלנים על פי סקר רויטרס, חזה עלייה במדד הקמענאות של 0.2% כמה עולה לייבא או לייצא לארה"ב?
אלמוג עזר | (1)
נושאים בכתבה מדד הקמעונאות

צפי הכלכלנים על פי סקר רויטרס, חזה עלייה במדד הקמענאות של 0.2% לחודש אוקטובר, עם זאת המדד הראה עלייה גבוהה יותר של 0.3%. בחודש ספטמבר ירד המדד 0.2%. מדד הליבה, בניכוי מכירות גז ומכוניות, עלה ב-0.6%, לעומת צפי של 0.4%. קמעונאות מרכיבה כשליש מהוצאות הצרכן בארה"ב.

נציין כי לקראת סוף נובמבר יערך יום שישי השחור בארה"ב, יום הקניות הגדול לפני חג ההודיה. רשתות השיווק הגדולות דוגמת וולמארט, שזיהו את העלייה בביקושים הודיעו כי יאריכו את המבצעים לכל אורך הסופ"ש. כמו כן, ניתן להעריך כי העלייה במדד נובעת מהקרבה לחגים בארה"ב.

בד בבד עם פרסום מדד הקמעונאות, פורסמו בארה"ב גם מדדי עלויות הייצוא והייבוא שמרכזים עניין לאחרונה מתוך החשש שהתחזקות הדולר אל מול סל המטבעות העולמי מוזילה את הייבוא, אך מייקרת את הייצוא. תוצאות מדד למחירי הייבוא הציגו ירידה חדה מהצפוי של 1.3%, לעומת צפי נמוך ממילא של ירידה ב-1.2% וירידה בחודש הקודם של 0.6%. מדד מכירי הייצוא הפתיע לשלילה גם כן כאשר הציג ירידה של 1% בעלויות הייצוא לעומת צפי של 0.2% וירידה של 0.4% מהחודש הקודם.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    לב 14/11/2014 15:57
    הגב לתגובה זו
    הצפי היה עלתה של 0.2 בפועל יצא 0.3,רק מה,העליה מחושבת בהשוואה לחודש שעבר ונתונים של חודש קודם תוקנו כלופי מטה ב3 עשיריות%,זאת אומרת שבפועל מדד נישאר ללא שינוי.
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.  
ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.