מה עובר על מניות הרשתות החברתיות? טוויטר, פייסבוק ולינקדאין נופלות חזק

טוויטר מאבדת כ-6% לאחר המלצת מכירה ראשונה, שמגיעה מאנליסט ב-Wunderlich. פייסבוק מכבידה על הנאסד"ק ומאבדת 6.2%
ידידיה אפק | (2)

מניות הרשתות החברתיות מכבידות היום על שוק המניות כשמניות שלושת הגדולות פייסבוק (סימול: FB), לינקדאין (סימול: LNKD) וטוויטר (סימול: TWTR), מאבדות למעלה מ-3%. אפשר רק לנחש למה המשקיעים החליטו לממש באגרסיביות את סקטור המדיה החברתית, אבל יש כמה גורמים שבהחלט מוסיפים אש למדורה.

נתחיל עם התוספת הטריה לחבורה - מניית טוויטר. רק שבוע וחצי לאחר שהחלה להיסחר בשוק המניה מקבלת היום לראשונה המלצת 'מכירה'. האנליסט בלייק הארפר מבית ההשקעות Wunderlich Securities החל לסקר את מניית רשת המיקרו בלוגים עם מחיר יעד של 34 דולר למניה - כלומר 22.7% פחות ממחיר הסגירה ביום ו'. הארפר כתב בהמלצתו כי החברה יצרה מחסום למשיכת מנויים חדשים שעשויים שלא להבין איך טוויטר עובד. הוא ממליץ לחברה לפשט את המוצר שלה כדי למשוך עוד משתמשים. המניה מאבדת 6.6%.

גם מניית פייסבוק חוטפת חזק היום, לאחר שבסוף השבוע שעבר ניסתה ללא הצלחה לקנות את חברת המסרונים החדשנית סנאפצ'ט תמורת 3 מיליארד דולר. באתר TheStreet עדכנו היום את המלצתם לפייסבוק ל'החזק' וכתבו כי התשואה להון של פייסבוק "מאכזבת". המניה צונחת 6.2%.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    TWTR תרד ותרד עד 27.54$ ואז תעלה יפה רשמו לפניכם (ל"ת)
    יוסי 19/11/2013 00:35
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    משה 18/11/2013 22:46
    הגב לתגובה זו
    מי חולה יותר השוק בישראל או בארהב? שיש ידיעה כלכלית רעה השוק בארהב טס כי הפד ימשיך בהזרמה ושיש ידיעה טובה השוק טס כי המשק האמריקאי משתפר ובישראל באמת לא משנה מה קורה הכל תלוי בשחקני המעוף כמו ביום א ידיעה על צמיחה איטית שלא תואמה עם השחקנים משאירה את הפריירים מאחור והשוק עולה ולא מוכן לרדת או ביום ב שבחול יורד הרבה מהעלייה וכאן גם יורדים אבל ..... שחקננו נזקקו לעליות אז עולים מייד בסוף המסחר אבל לכל בדיחה יש סוף בעזרת הציבור שנכנס מספיק ועוד מעט אפשר לארגן נסיעה יפה דרומה טיול נעים...
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.