אפל השיקה 'מיני-אייפד': "דק וקל הרבה יותר מהמתחרים"; המניה צנחה 3.3%

המיני-אייפד החדש, בעל מסך של 7.9 אינץ' ועובי של 7.2 מ"מ, הינו קל יותר מדגם הקודם. באירוע הכריזה אפל גם על מחשבי 'מקבוק' ו-Mac Mini
סהר אביב | (1)

לפני זמן קצר החל אירוע ההשקה של אפל (סימול: AAPL) בסן חוזה שבקליפורניה, במהלכו הציגה החברה את המיני אייפד החדש שלה, וכן גרסה משודרגת לאייפד חדש. המכשיר שהושק עשוי להוות תחרות לא קלה עבור המתחרות, אמזון וגוגל.

בפתיחת האירוע, ציין קוק כי קיימים 275 אלף יישומים עבור האייפד, מה שמהווה תחרות קשה, גם עבור אלה המציעים מכשירים במחירים זולים יותר.קוק הדגיש בפרט את ה-iBOOK, ואמר כי קיימים כיום 1.5 מיליון ספרים המוצעים על ה-iBookstore.

לאחר שסיים קוק את דבריו, הזמין את סמנכ"ל השיווק Phil Schiller להציג את המוצרים החדשים. שילר הציג את ה-MacBook החדש בעל מסך של 13 אינץ' ומציין כי מדובר במכשיר ה- MacBook הקל ביותר שיוצר אי-פעם, במשקל 3.5 ק"ג. מחירו ההתחלתי של המכשיר עומד על 1,699 דולר. לאחר מכן, עבר שילר והציג את ה-Mac Mini. מדובר במחשב נייח, הנמכר ללא מקלדת וללא עכבר. מחירו של המכשיר מתחיל ב-599 דולר.

בסיום דבריו של שילר, חזר קוק לבמה: "זה הזמן לאייפד", והוסיף כי אפל מכרה כ-100 מיליון מכשירי אייפד לפני מספר שבועות. קוק ציין כי מספר חשבונות האייפד ברשת, מהווה 90% מכלל חשבונות הטאבלטים. "אתם עשויים לשאול, מדוע האייפד הוא הצלחה גדולה כל כך? הסיבה לכך היא פשוטה, אנשים פשוט אוהבים את האייפדים שלהם".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    צונחת 1.4 טוב שלא הגזמתם בתיאורים (ל"ת)
    שי 23/10/2012 21:35
    הגב לתגובה זו
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.