נוקיה גוזרת דינו של הסמארטפון החדש עוד לפני תחילת שיווקו?

החל מאפריל תחל נוקיה לשווק סמארטפון חדש ברשת AT&T, מחירו הנמוך יפגע בתדמיתה של היצרנית השוודי או שיהווה הזדמנות ללקוחות מונעי ערך
עידן קייסר | (4)

המארטפון החדש של נוקיה (סימול: NOK), ה'לומיה 900", לא יגלם במחירו פרמייה בשוק הסמארטפונים האמריקני, ויימכר במחיר הנמוך של 99.99 דולר בלבד. רשת AT&T (סימול: T) תחל לשווק את הסמארטפון הפיני החדש ב-8 באפריל השנה.

למכשיר הלומיה 900 החדש יש את כל הסיבות להתחרות בסמארטפונים היקרים ממנו, והוא יכול להתחרות, מבחינת תכונותיו, במכשירים כמו האייפון של אפל (סימול: APPL) וכמו הגלקסי של סמסונג. אך האירוניה היא שנוקיה תמכור אותו במחיר נמוך כל כך, שהוא לא יחשב כמתחרה ברמת הסמארטפונים היקרים.

ל'לומיה 900' יהיה מסך בגודל 4.3 אינצ', הוא עובד ברשת 4G, בעל מעבד 1.4 ג'יגה הרץ. לסמארטפון יש גם מצלמה (וידאו וסטילס) מתקדמת, ובטרייה חזקה שצפויה לעמוד במעל 7 שעות שיחה.

השקתו של ה'לומיה 900' החדש יכולה להיות שיעור בשיווק, כמו שאומר דאגלס מקינטאייר לאתר מרקט וויר, "מותגי יוקרה כמו BMW, לואי ויטון, ג'ילט וגוצ'י - כולם מחזיקים במחירי פרמייה מעל השוק. צרכנים לעיתים מחברים בין מחיר גבוה לאיכות גבוהה. ברור שזה לא תמיד המקרה, אך זהו יותר כלל מאשר יוצא מן הכלל".

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    נוקיה שודי (ת)?? לידיעתכם הם חברת הדגל של פינלנ (ל"ת)
    קצת מציאות 02/04/2012 20:09
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אייל 01/04/2012 18:26
    הגב לתגובה זו
    היה זבל של מכשיר , לא ידידותי , איטי מאוד , סוללה נגמרת מהר והכי גרוע נתקע כל הזמן. מה שהיה הזוי זה שהמכשיר עלה לא פחות מגלקסי. נשבעתי לא לגעת יותר במכשירים של נוקיה. למרות זאת אני מוכן לנסות את המכשיר במחיר 100$ , איך אפשר להזמין אחד ?
  • 2.
    גם לי נראה כך. ..וגם לגרטנר (ל"ת)
    ציפופו 28/03/2012 11:05
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    2shon 27/03/2012 19:39
    הגב לתגובה זו
    האריה הפיני לדעתי נוקיה מישם ולא משוודיה,חי ובועט לכולם בראש

ההנפקה הטכנ' הגדולה בהיסטוריה: פייסבוק שווה 104 מיליארד דולר - צוקרברג שווה 'רק' 19.1 מיליארד

מדובר בטווח העליון ביותר שהחברה קבע לצורך ההנפקה; מחיר ההנפקה קובע לפייסבוק שווי שוק של 104 מיליארד ד'
הרשת החברתית הגדולה בעולם תפתח היום בצהריים (18:30 זמן ישראל) את יומה הראשון בבורסת ניו יורק, כאשר היא כבר תחל להיסחר בשער של 38 דולר למניה. החברה גייסה באמצעות הנפקת 421 מיליון ממניותיה כ-16 מיליארד דולר, מדובר בהנפקה של חברת טכנולוגיה הגדולה בהיסטוריה. חלק ניכר מתמורת ההנפקה יכנס לכיסיהם של המשקיעים הוותיקים של פייסבוק, ביניהם גולדמן זאקס (סימול: GS) ומיקרוסופט (סימול: MSFT). במחיר ההנפקה כאמור, 503.6 מיליון המניות והאופציות שמחזיק מארק צוקרברג מוערכות בסכום דמיוני ובלתי נתפס של כ-19.1 מיליארד דולרים. סכום זה ש'באמתחתו' עושה אותו עשיר יותר ממייסדיי חברת גוגל (סימול: GOOG); סרגיי ברין ולארי פייג', כך לפי מדד המיליארדים של בלומברג. אדוארדו סברין, אחד ממייסדי פייסבוק, מסמן בהנפקה את אחת ההצלחות הגדולות ביותר בתחום ההשקעות הפיננסיות כשהוא צפוי לגרוף לכיסו כ-4 מיליארד דולר בהנפקה, לאחר שהשקיע סכום כולל של 30 אלף דולר בהקמת החברה. כאמור, התקשורת האמריקנית התמקדה רבות בסברין בזמן האחרון, לאחר שוויתר על אזרחותו האמריקנית וקיבל על עצמו אזרחות סינגפורית. בסינגפור אין מיסוי על רווחי הון והמיסוי על השכר יכול להגיע עד 20% בלבד. פייסבוק (סימול: FB) הודיעה מוקדם יותר השבוע כי היא מרימה את טווח מחיר ההנפקה לבין 34 עד 38 דולר למניה, לעומת 28 עד 35 דולר, וסימנה בכך את תיאבון המשקיעים לקחת חלק בהנפקה. הרמת המחיר תעניק לחברה שווי שוק שינוע בין 93 עד 104 מיליארד דולר. הביקוש החזק למניית פייסבוק התיר לכמה ממשקיעי החברה ראשונים למכור יותר מניות ממה שתיכננו בהתחלה. מספר גורמים אנונימיים אמרו לוול סטריט ג'ורנל כי החברה היא זאת שביקשה ממשקיעיה לעשות את המהלך הזה. ההנפקה המוגדלת מגיעה בזמן שמספר שאלות עלו בנוגע למודל הפירסום העיסקי של החברה, אשר אחראי ל-80% מהיקף ההכנסות. רבים מהמשתמשים של פייסבוק עוברים לאפליקציות למכשירי ניידים, שם החברה טרם הצליחה לבסס מודל מוצלח לפירסום. הרשת החברתית תתמודד ביומה הראשון עם לא מעט לחץ, לאחר שהמדדים המובילים בוול סטריט מסמנים רצף ירידות של 5 ימים. כזכור, יצרנית הרכב GM (סימול: GM) הודיעה לפני יומיים כי היא מושכת את קמפיין הפרסום שלה על גבי פלטפורמת פייסבוק בטענה כי הוא משפיע בצורה מינורית ביותר על החלטות הרכישה של הצרכנים. קרלוס קריג'נר מברנשטיין ריסרץ' כתב במכתב ללקוחותיו כי הצהרת GM הייתה מהלך של "חדשות רעות" ועלולה להשפיע בצורה מתמשכת על לקוחות נוספים של החברה. "אחד יכול להסיק כי מה ש GM מצאה גם אחרים ימצאו, וזה יקשה מאוד על הכנסות פייסבוק", כתב קריג'נר. יש מספר חברות 'טפיליות', כאלה ש'רוכבות' על ההצלחה של פייסבוק - בין אם אלו ספקים, מתחרים או שותפים - אשר מציעות למשקיעים שאינם חברים באליטה של וול סטריט, ואינם יכולים באמת לרכוש כיום מניות של ענקית הרשת החברתית, הזדמנות להרוויח בעצמם מההנפקה של השנההכנסו לרשימת 10 המניות לתת להן 'לייק' כשפייסבוק תהפוך היום לחב' ציבורית. באופן רגיל, אנשי פנים (עובדים בד"כ) ומחזיקים גדולים בחברה שמונפקת לראשונה לציבור, חייבים לחכות 180 ימים לפני שהם יכולים למכור את מניותיהם לחיצוניים. במהלך לא רגיל, פייסבוק (סימול: FB) 'קימבנה' את תקופת ההמתנה הזו, ואיפשרה מהלך לפיו מניות נוספות יימכרו לציבור רק 3 חודשים מהיוםאל תגידו שלא ידעתם: 'קומבינה' לרציניים בלבד - עוד 91 ימים פייסבוק עלולה לחוות גל מכירות ענק.