אחרי הדוחות, הזדמנות לקנות או למכור את אפל?
מכירות בינוניות של אייפון X גרמו לדשדוש בביצועי המניה והמשקיעים ברחו; דור G5 פותח הזדמנויות חדשות למוצרים אחרים
עד לפרסום הדוחות אפל (סימול :AAPL) חוותה קשיים בשבועות האחרונים. מכשיר הדגל שלהם, האייפון, אשר אחראי ל-70% מסך ההכנסות של החברה, ראה מספרים מאכזבים בהשקת המכשיר החדש. בנוסף חברות השבבים סיפקו תחזיות חלשות להמשך השנה, מה שמרמז על עצירת ייצור או צמצומה בצורה משמעותית. מאז אותה השקה של אייפון X, מניית אפל (סימול: AAPL) נסחרת בתעלה שבין 150 ל-180 דולר.
כעת, כשהדוחות בחוץ והמניה קפצה במסחר המאוחר לאחר עוד דוח נהדר, האם כדאי לממש רווחים או להשאיר את אפל בתיק כאחזקת ערך?
אייפון X מאכזב עם כמות המכירות, מרשים באחוזי הרווח
רק כדי שתהיו בטוחים, משקיעים בחרו להתרחק מהמניה מאז השקתו של מכשיר אייפון X. מכיוון שהאייפון מייצג את ערוץ המכירות המשמעותי ביותר של החברה, אפשר לומר שהוא משמש כמראה למניה עצמה. מכירות בינוניות של המכשיר גרמו למניית אפל לדשדש בביצועים.
אפשר להאשים בכך את המחיר של המכשיר. לאחרונה, מחקר גילה שמחיר הבסיס של 999 דולר הוא גבוה מדי ללקוחות. המחיר הזה גם לא מגלם בתוכו יתרונות נוספים כגון מטען מהיר או קייס שהמתחרות מספקות.
יתרה מכך, העליה במחיר הבסיס כנראה הגיעה מוקדם מדי. עם הזמינות של דור G5 ממש מעבר לפינה, הרלוונטיות של מכשיר האייפון X תיעלם מוקדם מאשר מאוחר. אם בהשקה הבאה תיכלל אופציית תמיכה ל-G5, יותר לקוחות יהיו מוכנים לשלם את המחיר הגבוה.
עם זאת, קיפאון זה יוצר הזדמנות קנייה משלל סיבות. ראשית, את המכירות שאיבד מכשיר האייפון X, הוא השלים עם אחוזי הרווח הגבוהים שלו.
מחקר קאונטרפוינט חשף שמכשיר האייפון X היווה כ-35% מהרווחים מתעשיית מכשירי המובייל ברבעון האחרון של 2017, ואפל הייתה אחראית ל-86% מהרווחים בעקבות כך.
סמסונג (סימול: SSNLF) אחראית על רק כ-5.7% מתעשיית הסמארטפונים עם שני המכשירים האחרונים שלה. לכן, בזמן שמחיר הבסיס הפחיד לקוחות, הוא גם סיפק תוצאות למשקיעים.
תמיכה ברשת G5 יכולה להביא את מניית אפל לנסיקה
כפי שציינתי קודם לכן, אני מאמין כי תמיכה בדור G5 תהווה קרש קפיצה למניית אפל. קדמה טכנולוגית היא מה שגרמה לאייפון המקורי להיות קיים, מה שהפך לאחד המוצרים המצליחים ביותר בתולדות אפל. תמיכה ב-G5 תגרום ללקוחות לרצות לשלם 999 דולר ומעלה עבור אייפון. חשוב מכך, היא יכולה לייצר הזדמנויות למוצרים אחרים לאפל, מה שלא אפשרי כיום.
למרות שאפל כבר לא יכולה להסתמך על המצאה חדשה מאת סטיב ג'ובס, היא מחזיקה בתזרים מזומנים עצום, אולי יותר מכל חברה בעולם. מזומנים אלו יכולים לתת לחברה את מה שהיא צריכה, בין אם לקנות או לפתח טכנולוגיה שתתמוך ברשת G5.
מניית אפל יכולה לגדול גם אם מכפיל הרווח שלה אינו גודל
למרות שווי השוק העצום שלה, המנייה תמיד נשארה זולה במדד מכפיל הרווח שלה. ה-PE שלה עומד כעת על 18, אותה רמה שבה נסחרה בשנים האחרונות. משלל סיבות, אפל מעולם לא הגיעה למספר תלת ספרתי כמו אמזון. היא גם לא הצליחה להגיע למספרים של גוגל או יריבתה הוותיקה מיקרוסופט.
במאמר שכתבתי לפני מספר חודשים על אפל סיפקתי זווית מעניינת למשקיעים שנותנים משקל חסר למגזר השירותים שהחברה מוכרת מלבד מכירות האייפון. גזרה זו בלבד מצדיקה תמחור של חברת שירותים כדוגמת נטפליקס וגוגל. עכשיו דמיינו את אפל במכפיל 50-60 כמו של גוגל.
למרות זאת, גם אם מכפיל הרווח לא ישתנה, המניה אמורה להיות במגמת עלייה. הגידול ברווחים, שנשאר בעינו בשלוש השנים האחרונות, בדרך להשיג עלייה דו ספרתית באחוזים בשלוש שנים הקרובות. שיעור הצמיחה לטווח ארוך של מדד 500 S&P עומד על כ-10%.
בהתחשב בצמיחת הרווח ובמגמות הקודמות, אני מעריך שהמניה תספק ביצועים דומים או אפילו יותר מכך. קניה בשווי שוק של 900 מיליארד דולר, לא תהפוך משקיעים לעשירים. עדיין, מניית אפל יכולה לשמור על עושר המשקיעים, או לפחות להניב להם מספיק רווחים כדי לקנות אייפון ב-999 דולר.
השורה התחתונה על מניית אפל
בהקשר לשאלה האם כדאי או לא לקנות מניות של אפל, אני מאמין שהתשובה היא כן. תג המחיר הגבוה ללא ספק השאיר לקוחות מבולבלים שידרשו תכונות מתקדמות כגון תמיכה ברשת G5 לפני שהם יוציאו סכום כסף גבוה שכזה על סמארטפון חדש.
למרות זאת, המידע הזמין שיש לנו מראה שלא כדאי למכור את מניות אפל, ואת המכשיר הדומיננטי בגזרת הרווחים שלה, האייפון. יתרה מכך, אנליסטים צופים לו צמיחת רווחים במספר דו ספרתי בשנים הקרובות. גם אם מניית אפל תשמור על מכפיל הרווח הקיים, מחיר המניה אמור לעלות.
ביצועי מניית אפל בשנה האחרונה
** אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית.
הכותב הוא מוטי כהן, יועץ בשירות האיתותים של אלומות ואנליסט שווקים חו"ל מטעם בורסה גרף
- 5.אמר וצדק (ל"ת)ערן 17/05/2018 10:18הגב לתגובה זו
- 4.דניאל 06/05/2018 20:01הגב לתגובה זורדוד מאוד , מה הוא בעצם אומר? רק גרינברג נותן ערך
- גלעד 07/05/2018 22:46הגב לתגובה זותהיה מנוי לאיתותים שלו ואחכ תדבר
- 3.גיל 03/05/2018 13:08הגב לתגובה זודור 5 אכן קטליזטור, אך אין תשתיות עדיין לפחות עוד שנתיים ואף ארבע
- 2.יניב 03/05/2018 11:48הגב לתגובה זומחיר של 999 על מכשיר זה גבוהה ! גבוהה מידי הוא לא נותן דברים חדשים שמכשירים אחרים לא נותנים אפל איבדה את הדרך העיצוב מה שאיפיינו את המוצרים שלה כבר לא כאלה יפים...איכות התוכנה והחומרה כבר לא מושלמת כמו בימי האייפון 4 האייפון x היה צריך להיות מעוצב טוב יותר מבחינת מצלמה עדיף מצלמה אחת טובה לא בולטת מאשר זוג שניראה לא טוב ! הנוץ לפתיחת המכשיר לא עובד טוב כמו האצבע וזה פחות טוב חווית השימוש הכללית פחות טובה ממה שאייפון צריך להיות אפל צריכה להמציא את עצמה מחדש וזה מתחיל בעיצוב המוצר עיצוב התוכנה ולהצליח במקום שחברות אחרות לא מצליחות ! מדבר בעל אייפון שנים ואייפון x
- 1.מניית אפל מניית חובה בכל תיק השקעות .... (ל"ת)זכרוני 03/05/2018 09:07הגב לתגובה זו

המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק
פיתוח איירבוס A380, המטוס הגדול בעולם, עלה לחברה 25 מיליארד דולר, והוא נחשב לתופעה מיוחדת במינה בעולם התעופה. אף על פי כן, בשל מיעוט הזמנות, הפסיקה החברה לייצרו לפני 4 שנים, וגם החברות שמפעילות אותו, מתכוונות להיפרד ממנו מוקדם מהצפוי
מטוס Airbus A380 הוא מטוס הנוסעים הגדול ביותר שנבנה אי פעם, אורכו כ-73 מטר ומוטת הכנפיים שלו כ-80 מטר. הוא מטוס בעל שתי קומות מלאות, המסוגל לשאת מעל 850 נוסעים במתכונת תיירות בלבד, וכ-525 נוסעים במתכונת שכוללת מחלקת ביזנס עם סידור מחלקות שונות. המטוס מצויד בארבעה מנועי Rolls-Royce ומגיע למהירות שיוט של כ-910 קמ"ש.
המטוס מתוכנן לשאת משקל המראה מקסימלי של כ-560 טון, והוא בעל טווח טיסה של כ-15,200 ק"מ, מה שמאפשר טיסות בין-יבשתיות ארוכות מאוד. בתוך המטוס יש טכנולוגיות מתקדמות רבות כגון שליטה אלקטרונית על מערכות הטיסה, תרכובות קלות משקל מחומרי פחמן ומסגרות אלומיניום-ליתיום וכנפיים מיוחדות שמייעלות את צריכת הדלק והיציבות. למרות גודלו העצום, המטוס נחשב לבטוח מאוד, שקט ויעיל יחסית למטוסי נוסעים גדולים אחרים.
ה-A380 הוא המטוס הראשון שהכיל במבנהו תא נוסעים עם שתי קומות מלאות במקום קומת ביניים או קומת מנהלים בלבד כמו בדגמים אחרים, עובדה שנחשבה למהפכה בעיצוב מטוסי נוסעים.
מחפשים הצעת נישואין מקורית? גם זאת דרך
אם חשקה נפשכם בהצעת נישואין מקורית, ואתם חושבים שהצעה רומנטית ממרומי צוק הארבל הפכה לנדושה, תוכלו להציע לבחירת ליבכם הצעת נישואין מפתיעה ורומנטית בשחקים בגובה 10,000 רגל בסוויטה פרטית באיירבוס A380s.
- המזון החדש והמהפכני שהומצא ומה קרה היום לפני 30 שנה
- איירבוס ובואינג מתייעלות: ענקיות התעופה מקצצות אלפי משרות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי פרסומי אמירטס (Emirates), שירות הסוויטות מוצע בדרך כלל בקו דובאי-לוס אנג׳לס בגירסת המטוס A380s מתוצרת איירבוס. המטוס הגדול בעולם מציע סוויטות פאר כשירות ייחודי ומפנק במחלקה הראשונה.