טסלה בשיא חדש, אבל בבנק ההשקעות המכובד מעריכים שהיא תרד ב-16%
מניית טסלה TESLA INC ממשיכה לרשום עליות מרשימות, כשהיום היא עולה ב-4% ל-417.5 דולר, שיא חדש. זו עלייה רציפה של שישה ימי מסחר כשהעליות האלו שמות את המניה בקצב לסיים בשיא ההיסטורי. השיא של כל הזמנים היה 414.50 דולר והוא נקבע תוך כדי המסחר בנובמבר 2021. השיא בסגירה היה 409.97 דולר מאותו יום.
השנה מניית טסלה כבר עלתה ב-66%, עם זינוק של 64% מאז בחירות ה-5 בנובמבר. מדובר בהישג משמעותי שמקדם אותה לכיוון השיאים של 2021. הזינוק במניית טסלה הופך את מאסק לאדם הראשון שמגיע לשווי של 400 מיליארד דולר.
הגורמים שמניעים את העלייההמומנטום החיובי נובע כמובן מהקשר של אילון מאסק, בעל השליטה והמנכ"ל של טסלה עם דונלד טראמפ, הנשיא הנבחר. מאסק מונה לתפקיד כלכלי בכיר והוא הרבה יותר מיועץ לטראמפ.
ספציפית היום יש גם נתוני מאקרו טובים - האינפלציה בנובמבר נותרה בהתאם לציפיות, עם עלייה שנתית של 2.7%, נתון שמחזק את ההערכות כי הפדרל ריזרב צפוי להוריד את הריבית בשבוע הבא. נתון זה תורם לאווירה החיובית בשווקים.
- ״ה-S&P יניב תשואה שנתית ממוצעת של 6.5% בלבד בעשור הקרוב״
- גולדמן זאקס משלם קנס עתק על פרשת שחיתות והצעד הראשון של ישראל בדרך לתעשיית ההייטק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המלצת מכירה "מוסוות"
האנליסטים העלו את תחזיות מחיר היעד שלהם למניית טסלה ועדיין לא כולם הדביקו את קצב העליות כשהמחיר יעד הממוצע נמוך מהמחיר הנוכחי ועומד על 272 דולר. האנליסטים שהעלו את מחיר היעד מסבירים שהם מצפים להתקדמות גדולה בחלום הרובוטקסי שיושק לציבור בסוף 2025. כמו כן, טסלה היא המובילה הבלתי מעורערת של תחום הנהיגה האוטונומית ויש לה כמובן נתח שוק מרשים, כאשר היא צברה יכולות משמעותיות ברכבים חשמליים.
מארק דילייני מגולדמן זאקס העלה לאחרונה את מחיר היעד ל-345 דולר מ-250 דולר. עם זאת, דילייני הוריד את תחזיות הרווח בשל האטה בצמיחת שוק הרכבים החשמליים. הוא ציין שהמשקיעים מתמקדים יותר בפוטנציאל של טסלה בתחום הבינה המלאכותית, בפרט בתוכניותיה לשירות מוניות רובוטיות שצפוי להתחיל ב-2025.
בגולדמן זאקס לא כותבים במפורש שהם ממליצים למכור את המניה, אבל המלצה עם מחיר יעד נמוך מהמחיר הנוכחי בשוק היא המלצת מכירה. לדעתם המניה תיפול ב-16%.
בנק אוף אמריקה חושב אחרת
בנק ההשקעות האמריקאי העלה לאחרונה את מחיר היעד למניית טסלה ל-400 דולר, עלייה של כ-14% מההערכה הקודמת של 350 דולר. ההמלצה החדשה מגיעה לאחר ביקור מקיף של האנליסטים במפעל החברה באוסטין, טקסס, שם התרשמו מהתקדמות החברה בתחומי הייצור והטכנולוגיה.- מטא רוכשת את Limitless, המפתחת מוצרי AI לבישים
- הניו יורק טיימס תובע את פרפלקסיטי: על זכויות היוצרים בעידן ה-AI
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- תרומה של 1.1 מיליארד דולר בעיקר למחקר מדעי - מאחד מהאנשים...
הבנק מזהה את הרובוטקסי כמנוע צמיחה משמעותי. לפי התוכניות, החל מסוף 2025 יושק שירות מוניות אוטונומי שיאפשר לבעלי רכבי טסלה להרוויח מהשכרת רכביהם בזמן שאינם בשימוש. החברה מתכננת לגבות כ-20 סנט למייל, תמחור שעשוי ליצור מודל עסקי רווחי הן לחברה והן לבעלי הרכבים.
לצד הרובוטקסי, טסלה מתקדמת במספר חזיתות טכנולוגיות. החברה מפתחת את הרובוט התעשייתי Optimus, עם תכנון לייצור 1,000 יחידות עד סוף 2025, ומתכננת להשיק דגם חדש במחיר של פחות מ-30,000 דולר. בנוסף, החברה מרחיבה את פעילותה בתחום אגירת האנרגיה עם מוצרים כמו Powerwall ו-Megapack.
אילון מאסק, מנכ"ל טסלה, רואה בשוק הרובוטקסי פוטנציאל של טריליוני דולרים. לדבריו, רכב אוטונומי יכול לשמש פי 5 עד 10 יותר מרכב רגיל, מה שיוביל לניצול יעיל יותר של המשאבים ולהוזלת עלויות למשתמשים. החברה אף מפתחת את ה"רובוואן", רכב שיכול להסיע עד 20 נוסעים, במטרה להשתלב בשוק התחבורה הציבורית.
עם זאת, האנליסטים מציינים גם אתגרים משמעותיים. מלבד הצורך בגיוס הון נוסף של כ-50 מיליארד דולר, החברה תצטרך להתמודד עם אתגרים רגולטוריים ובטיחותיים, במיוחד לאור בעיות קודמות במערכת הנהיגה האוטונומית שלה. בנוסף, התחרות בתחום מתעצמת עם חברות כמו Waymo שכבר מפעילות שירותי מוניות אוטונומיות בערים מסוימות.
פוליריזון רשתות חברתיותהישראלית שמזנקת ב-100% בוול-סטריט
פוליריזון דיווחה על מעבר לייצור בהיקף גדול של תרסיס ההגנה האף־י PL-14, צעד שמקרב אותה לניסויים קליניים ב־2026 ומצית עניין מחודש במניה שצללה במהלך השנה
חברת הביוטק הישראלית פוליריזון Polyrizon Ltd -11.89% , מזנקת ביותר מ-100% לאחר שדיווחה כי הצליחה להתקדם משלב הפיתוח המעבדתי ליכולות ייצור רחבות היקף. מדובר בהישג משמעותי עבור החברה, שמפתחת פתרונות לא-תרופתיים להתמודדות עם אלרגנים ונגיפים במערכת הנשימה. יכולת הייצור החדשה מהווה אבן דרך חיונית לקראת מעבר לניסויים קליניים ובהמשך גם להיערכות למסחור.
פוליריזון הוקמה על בסיס תפיסה שלפיה חלל האף, כנקודת הכניסה הראשונה של אלרגנים ונגיפים, יכול לשמש זירה יעילה להגנה מפניהם. מייסד החברה, תומר ישראלי, זיהה פער בין תרסיסים קיימים המספקים הקלה זמנית לבין מוצרים שיכולים להוות שכבת הגנה אמיתית. מתוך כך הוביל פיתוח פלטפורמה המבוססת על הידרוג'ל היוצר שכבת בידוד דקה בדופן האף. במוקד פעילות החברה עומדת טכנולוגיית Capture & Contain, המבקשת ללכוד חלקיקים זרים ולמנוע את חדירתם לרקמת האף. היישום המרכזי שלה, PL-14, נועד להתמודד עם אלרגנים נפוצים כמו אבקני פריחה, אבק ושיער חיות. החברה מדגישה כי הפתרון אינו מבוסס על תרופות ואמור לשמש מנגנון מכני מגן.
במהלך 2025 השלימה פוליריזון סדרת ניסויי פיתוח שנועדה לבחון היצמדות לרקמות, יציבות החומר ועמידותו בתנאי שימוש שונים. הצוות המדעי בראשות ד״ר טידר תורג׳מן הוביל את הפעילות המחקרית שהביאה לתוצאות פרה־קליניות התומכות ביכולת המוצר ללכוד חלקיקים ברמת הרירית.
בדרך לייצור תעשייתי
ב־2 בדצמבר עדכנה פוליריזון כי השלימה ייצור ראשון בהיקף גדול של פורמולת PL-14, זאת בשיתוף יצרן תרופות חיצוני. הייצור התבצע בתנאים מבוקרים, והאצוות שהופקו עמדו בכל פרמטרי האיכות והיציבות שנבדקו. מבחינת החברה, מדובר באיתות משמעותי לכך שהטכנולוגיה שהותאמה עד כה לניסויי מעבדה מסוגלת לעבור לייצור תעשייתי, שלב חיוני לפני כניסה לניסויים קליניים. היכולת לייצר בנפח גבוה פותחת לחברה את הדלת להתחלת ניסויים קליניים המתוכננים ל־2026. שלב זה יאפשר לבדוק את המוצר בסביבה קלינית ולהיערך בהמשך לקבלת אישורים רגולטוריים. בחברה אומרים כי האצוות שנוצרו עומדות בסטנדרטים הנדרשים לשווקים בארה״ב ובאירופה.
- 1.8 טריליון דולר: 5 עובדות על תעשיית הביו מד העולמית
- מגזר הביוטק מתעורר - האם הפעם זה אמיתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שוק האלרגיות והמחלות הנשימתיות ממשיך לגדול בהתמדה, בין היתר בשל עלייה בשיעורי החשיפה לאלרגנים ובצורך בפתרונות מניעה זמינים. שוק האלרגיה העונתית מוערך כיום במיליארדי דולרים וצפוי להתרחב בעשור הקרוב, וגם שוק השפעת מציג מגמת גידול על רקע ביקוש להתחזקות מנגנוני ההגנה האישיים. בתוך מציאות זו, פוליריזון מבקשת למצב את קו מוצריה כפתרון שאינו תרופתי אלא מבוסס־מנגנון, הנשען על רכיבים טבעיים ומיועד להפחתת חשיפה עוד לפני התפתחות תגובה דלקתית.
הילרי סופר, מנכ"לית ויקטוריה'ס סיקרט. קרדיט: רשתות חברתיותויקטוריה'ס סיקרט מזנקת לאחר דוחות חזקים
עם התאוששות עמוקה ופתיחת עונת חגים מבטיחה, החברה מציגה צמיחה של 9%, מצמצמת הפסד, מעלה תחזיות לשנה כולה ומקבלת רוח גבית מוול סטריט, ותהליך הטרנספורמציה האסטרטגית שלה מתחיל להשתלם
מניית ויקטוריה'ס סיקרט Victoria's Secret 16.19% מזנקת בחדות, לאחר שהחברה פרסמה דוח רבעוני מרשים שהפתיע את האנליסטים והעלה את מפלס האופטימיות לקראת עונת החגים, התקופה החשובה ביותר בשנה עבור קמעונאיות האופנה. המשקיעים
הגיבו במהירות והמניה קופצת ביותר מ-12% ונוגעת בקצה העליון של הטווח שלה השנה.
הדוח הצביע על צמיחה של 9% במכירות הרבעון, שהסתכמו ב-1.35 מיליארד דולר, מעל ציפיות השוק. גם נתון המכירות בחנויות זהות, אחד המדדים המרכזיים בתחום הקמעונאות, עלה ב-8% והדגיש
התאוששות רחבה בכל ערוצי הפעילות: חנויות, אונליין ושווקים בינלאומיים. המותגים Victoria’s Secret, PINK ו-Beauty הובילו את המומנטום ותרמו לביצועים האיתנים.
למרות שהחברה עדיין רושמת הפסד מתואם של 0.27 דולר למניה, מדובר בשיפור משמעותי לעומת הפסד של
0.59 דולר ברבעון המקביל, נתון שהאנליסטים הגדירו כ״עדות לכך שהסיבוב האסטרטגי של החברה מתחיל לחלחל״.
שיפור ברווחיות: פחות מבצעים, יותר מכירות במחיר מלא
ה-CFO של החברה ציין כי החברה הצליחה להגדיל את המרווח הגולמי ב-170 נקודות בסיס,
הישג משמעותי בשוק אופנה תחרותי. השיפור נבע מהפחתת מבצעים ומתמחור מחושב יותר, שהתאפשר בזכות חיזוק המותגים והחזרת הלקוחות למוצרים במחיר מלא.
לדבריו, ההתמקדות בבקרה על הוצאות ובתכנון מדויק של מלאים מאפשרת לחברה להקטין סיכונים ולשמור על גמישות תפעולית.
הוא גם הדגיש כי החברה ממשיכה להשקיע במקביל בחדשנות מוצרים, בחיזוק המסרים השיווקיים ובהעמקת חוויית הלקוח, הן בחנות והן בדיגיטל, מתוך כוונה לבנות אסטרטגיית צמיחה ארוכת טווח.
