הדיבידנד של AT&T יחתך עקב עסקת דיסקברי - מחזיקי האג"ח דווקא ישמחו
עסקת המכירה של פעילות המדיה של תאגיד התקשורת AT&T INC ל DISCOVERY INC צפוי להותיר את משקיעיה של הראשונה עם דיבידנד נמוך בחצי - אך מנגד גם עם הפחתה ברמות המינוף. החברה תפחית 43 מיליארד דולר של חוב מהמאזן שלה לאחר שתשיל מעליה את חטיבת המדיה, ותרד מיחס חוב-EBITDA של 3.1 בסוף הרבעון הראשון ל-2.6 - ובתכנית אף ירידה לרמות מינוף נמוכות יותר. בסוף הרבעון הראשון עמד החוב נטו על 169 מיליארד דולר.
נזכיר כי AT&T תקבל את אותם 43 מיליארד דולר עבור נכסים שלה כגון HBO, CNN ואולפני וורנר. הגוף הממוזג עם דיסקברי יקרא WarnerMedia. בעלי המניות של AT&T יקבלו ככל הנראה במסגרת דיבידנד בעין 71% ממניות החברה החדשה, ובעלי המניות של דיקברי יקבלו 29% מהמניות. ערכה של הפעילות צפוי להגיע ל-150 מיליארד דולר.
AT&T נכללה ברשימת חברות ה-S&P 500 שמשנה לשנה לפחות במשך 25 שנה חלוקת הדיבידנד שלהן רק הלכה וגדלה. באפריל אמרו בחברה שהשאיפה שלהם לחלק דיבידנד בטווח הגבוה של ה-50% מתוך תזרים המזומנים החופשי. עם ההודעה על עסקת דיסקברי כבר אמרה שהדיבידנד השנתי יהיה בשיעור 40-43% מתזרים של 20 מיליארד דולר. במורגן זטנלי הצביעו על כך שבהנחה שמדובר בחלוקה של 8 מיליארד דולר, המשמעות היא הפחותה של כמעט 50% לעומת רמות קודמות של 15 מיליארד ותשואה דיבידנד נמוכה של 4%. עוד חזו בבנק ההשקעות כי ייתכן ונראה רכישות עצמיות של מניות החברה בהמשך.
כאמור, בשביל מחזיקי האג״ח של החברה מדובר דווקא בחדשות טובות. במודי׳ס נתנו לחברה דירוג גבוה בשתי דרגות בלבד מעל רמת ״דירוג זבל״. במרץ האחרון ב-S&P (שנתנו לחברה דירוג זהה) הזהירו מפני הורדת דירוג, ובינתיים הורידו את אופק הדירוג ל״שלילי״ עקב עלות שיכולה להאמיר ל-27 מיליארד דולר במרכזי תדרי הדור החמישי של הסלולר בארצות הברית.
- וורנר ברוס דיסקברי מציגה הצלחה בסטרימינג; ומזנקת ב-10%
- דירקטור ברשת 13 מונה לבכיר בתאגיד הענק וורנר דיסקברי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

פיטר לינץ' - "המניות הטובות ביותר לקנות הן אלה שאף אחד לא שמע עליהן עדיין"
ב-1977, בגיל 33, לינץ' קיבל את ניהול קרן מג'לן של פידליטי, שהיתה אז קרן קטנה יחסית עם 18 מיליון דולר בלבד. במשך 13 השנים הבאות הוא הפך אותה לקרן הגדולה בעולם, עם 14 מיליארד דולר מנוהלים. לדבריו, "הדבר החשוב ביותר הוא לא כמה אתה צודק אלא כמה אתה מרוויח
כשאתה צודק"
הוא נולד ב-19 בינואר 1944 בניוטון שבמסצ'וסטס. פיטר לינץ' גדל במשפחה אירית-אמריקאית ממעמד הביניים. אביו, תומאס לינץ', היה פרופסור למתמטיקה בבוסטון קולג' ונפטר מסרטן כשפיטר היה רק בן 10. המוות המוקדם של האב אילץ את המשפחה להתמודד עם קשיים כלכליים, ופיטר החל לעבוד כנער סבל במועדון גולף יוקרתי כדי לעזור בפרנסת המשפחה. דווקא שם, במועדון הגולף, הוא נחשף לראשונה לעולם ההשקעות דרך שיחות ששמע בין אנשי עסקים עשירים.
לינץ' למד היסטוריה בבוסטון קולג' ואחר כך עשה MBA בוורטון. הוא שירת שנתיים בצבא כקצין ארטילריה בקוריאה ובווייטנאם. ב-1966, בזמן שעדיין היה סטודנט, הוא התמחה בפידליטי כאנליסט קיץ. המנהלים בחברה התרשמו ממנו והציעו לו משרה קבועה אחרי הצבא. הוא התחיל כאנליסט מתכות וכימיקלים, ובהדרגה התקדם בחברה.
במהלך לימודיו, לינץ' השקיע את כל חסכונותיו, בסכום כולל של 1,000 דולר, במניית חברת תעופה בשם קטנה. המניה עלתה מ-7 דולרים ל-33 דולר בתוך שנה וחצי בזכות מלחמת וייטנאם שהגבירה את הביקוש להובלת מטענים צבאיים. הרווח הזה מימן את כל לימודי התואר השני שלו. באופן אירוני, הוא הרוויח מהמלחמה שבה נלחם מאוחר יותר כחייל.
ב-1977, בגיל 33, לינץ' קיבל את ניהול קרן מג'לן של פידליטי, שהיתה אז קרן קטנה יחסית עם 18 מיליון דולר בלבד. במשך 13 השנים הבאות הוא הפך אותה לקרן הגדולה בעולם, עם 14 מיליארד דולר מנוהלים. התשואה השנתית הממוצעת שלו היתה 29.2% - כמעט כפול מהתשואה של מדד S&P 500. מי שהשקיע 1,000 דולר בקרן ביום שלינץ' קיבל אותה היה מחזיק 28 אלף דולר ביום שבו פרש.
- פיטר לינץ׳: ״אם ילד בן 11 לא מבין למה אתה מחזיק את המניה - כדאי שלא תחזיק בה״
- פיטר לינץ על ההשקעות שהוא מצטער שלא לקח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החיים האישיים שלו סבלו מההצלחה המקצועית. לינץ' עבד 90-80 שעות בשבוע, ביקר במאות חברות בשנה וקרא אינספור דו"חות. אשתו קרולין, שעמה התחתן ב-1968 ויש להם שלוש בנות, כמעט שלא ראתה אותו. ב-1990, בשיא הצלחתו ובגיל 46 בלבד, הוא הודיע על פרישה. הסיבה הרשמית היתה רצון לבלות יותר זמן עם המשפחה, אבל היו גם שמועות על בעיות בריאות מהלחץ הכבד. "כשהילדים שלי היו קטנות, פספסתי יותר מדי רגעים חשובים. לא רציתי לפספס את שנות הנעורים שלהן", הוא אמר.

ג׳ון קפלן: "אנחנו בתחילתו של עשור מעניין מאוד לפיוניר"
כשפנו אליו לנהל את פיוניר ״לקח לי 90 שניות לענות כן״ - מנכ״ל פיוניר לציון 20 שנה לחברת הפינטק - מדבר על התעשייה, על סטרייפ, Wise ומה שיש רק לפיוניר שלאחרים אין, מה הם עושים מול הורדת ריבית ואיך הוא מתכנן להוביל את פיוניר לעשור הבא שלה
בשביל שוק הפינטק גיל 20 זה כמו 200 לחברת תרופות. פיוניר חוגגת השנה 20, שני עשורים אותן היא לא רק צלחה או שרדה, אלא גם ממש הובילה ובלטה בתעשיית הפינטק. החברה שהוקמה ב-2005 בישראל על ידי יובל טל ובן יניב צ'צ'יק עברה לא מעט ציוני דרך כשהיא מתאימה את עצמה לצרכים הדינמיים בשוק.
למי שלא מכיר, פיוניר מאפשרת לעסקים קטנים עד בינוניים להתנהל מול לקוחות, עובדים וספקים מכל העולם. הדגש כאן הוא על פריצת-גבולות כי עם פיוניר תוכלו להעסיק מפתח בפקיסטן ולשלוח לו כסף, או לשלם משכורת למעצב ממלזיה. הבנתם את הקונספט - אין הגבלות של מערכת בנקאית מיושנת, הכל זורם והכסף זמין בצד השני של העולם בתוך שניות.
אבל פיוניר היא הרבה יותר מזה. היא נותנת לעסקים סל שלם של כלים החל מחשבונות שמקבלים את כל סוגי המט״ח, שירותי המרה ותשלומים לנותני שירות ועובדים ברחבי העולם, וגם פתרונות מימוניים שעוזרים לעסקים קטנים לגשר על המלאי עד שהלקוח ישלם (שוטף + 90 זו לא רק תרבות ישראלית, מסתבר). למי שיש חנות באמזון או מי שהוא פרילנסר בפייבר, פיוניר היא כמו חשבון בנק אבל גלובלי, בלי חסמים בירוקרטיים, וכזה שבאמת תומך בהתרחבות ובהתנהלות מעבר לים.
מעניין לציין שבמקור פיוניר התחילה כפתרון תשלום בשביל צעירים שהשתתפו בתכנית "תגלית" כדי שיוכלו לקבל כספים בצורה קלה יותר מחו״ל אבל מאז אותה תקופה היא צמחה והפכה לענקית פינטק בינלאומית שמספקת שירותים ליותר משני מיליון לקוחות בלמעלה מ-190 מדינות וטריטוריות. למרות שהיא פרשה כנפיים, מרכז הפיתוח שלה שהוא הגדול מבין המרכזים האחרים, נמצא בפתח תקווה הגדול ובו מפתחים את המיקוד העסקי הבא של החברה כמו - טכנולוגיות שמתבססות על בלוקצ’יין (קריפטו), כלים של בינה מלאכותית, אוטומציות תשלומים ועוד.
- פיוניר: הכנסות של 261 מיליון דולר ברבעון השני - גידול של 9%
- התפקיד החדש של ברק עילם אחרי נייס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל לצד ההצלחות, האתגרים לא קטנים. פיוניר פועלת בשוק רווי מתחרים, שבו שמות כמו Wise, Airwallex, Adyen, Stripe ו-dLocal מציעים מוצרים דומים ולפעמים גם יותר בזול, טכנולוגיות וממשקים שלא מפסיקים להתפתח. פיוניר צריכה כל הזמן להמשיך ולשכנע את העסקים הקטנים והבינוניים שהיא נותנת את ההצעת ערך הכי טובה.