אכזבה קשה: קרדיט סוויס דיווחה על הפסד של 637 מ' פר"ש לעומת צפי לרווח
אכזבה: דוחות קרדיט סוויס פורסמו הבוקר והצביעו על הפסד מפתיע ברבעון הרביעי של 2011, לראשונה מאז שנת 2008. הבנק השני בגודלו בשוויץ בו מושקעת גם חברת כור שבשליטת נוחי דנקנר, דיווח כי המעבר להפסד נובע מהמצב המאתגר בשווקים ומעלויות הכרוכות בארגון מחדש של פעילות הבנקאות להשקעות.
ההפסד הנקי הסתכם ב-637 מיליון פרנק שוויצרי (698 מיליון דולר) לעומת רווח של 841 מיליון פר"ש ברבעון המקביל ב-2010. 9 אנליסטים בשוק ציפו בחודש האחרון כי הבנק השוויצרי ידווח על רווח של 446 מיליון פר"ש, כך על פי נתונים שנאספו בבלומברג.
כאמור חטיבת הבנקאות להשקעות היא שהובילה את הבנק להפסד לאחר שההפסד (לפני מס) שרשמה פעילות זו ברבעון האחרון של 2011 הסתכם ב-1.3 מיליארד פר"ש, לעמת הרבעון המקביל אשתקד אז רשמה חטיבה זו רווח לפני מס של 558 מיליון פר"ש. חטיבת הבנקאות הפרטית הרוויחה 467 מיליון פר"ש כמחצית מהרווח ברבעון המקביל שהסתכם ב-824 מיליון פר"ש. גם בחטיבת ניהול הנכסים ירדו הרווחים ל-87 מיליון פר"ש לעומת 180 מיליון פר"ש ברבעון המקביל ב-2010.
מנכ"ל הבנק, בריידי דוגן, אשר הנמיך את תחזית הרווח של הבנק והודיע על שני סבבים של פיטורים בשנה החולפת, מקטין את פעילות הבנקאות להשקעות של הבנק ומארגן מחדש את פעילות חטיבת ניהול ההון, על רקע משבר החובות הריבוניים באירופה והדרישות להגדלת הלימות ההון - שפגעו ברווחיות.
נציין כי בסיכום השנתי נפלו רווחי הבנק בכ-62% והרווח הנקי הסתכם ב-1.95 מיליארד פר"ש, לעומת רווח נקי של 5.1 מיליארד פר"ש ב-2010.
קרדיט סוויס עלתה מתחילת השנה ב-14% בבורסה של ציריך לעומת עלייה של 17% שרשם הבנק הגדול במדינה, UBS ולעומת עלייה של 19% שנרשמה בקרב 43 החברות המרכיבות את מדד הבנקים והשירותים הפיננסיים באירופה של בלומברג.
נזכיר כי לפני יומיים דיווח UBS על צניחה של 76% ברווחיו ברבעון הרביעי שהסתכמו ב-256 מיליון פר"ש. ובשבוע שעבר דיווח גם הבנק הגדול בגרמניה, דויטשה בנק על צניחה של 76% ברווחיו לאחר שחטיבת הבנקאות להשקעות דיווחה על הפסד של 422 מיליון אירו.
- 4.שונרא 09/02/2012 13:49הגב לתגובה זואם כל הירידה של קרדיט סוויס משער של 60 לשער של 20 לא גורמת נזק לאי די בי .לכן לפני שהמלעיזים פותחים בגינויים טוב יותר אם יבדקו נתונים.וחוץ מזה משקיעים מסוגו של דנקנר הם משקיעים לתקופה ארוכה.
- 3.אנליסט צמרת 09/02/2012 10:11הגב לתגובה זופשוט בזיון!
- ישראל 09/02/2012 10:42הגב לתגובה זוהצפי היה להפסד של 446 מיליון ולא לרווח כפי שפורסם באתר השני
- 2." מצב מאתגר" - אוטוטו עולה בדם של אנשים בארופה (ל"ת)מר מילים יפות 09/02/2012 09:50הגב לתגובה זו
- 1.נוחי דנקנר אכל אותה!!! (ל"ת)פפו 09/02/2012 09:03הגב לתגובה זו
- סוחר 09/02/2012 09:43הגב לתגובה זוכולם באותה סירה..
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
ארדואן טורקיה (X)טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?
טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.
התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.
דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק
דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.
בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.
- המדינה הראשונה שקובעת יעד אינפלציה רשמי ומה קרה היום לפני 24 שנה
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.
