אכזבה קשה: קרדיט סוויס דיווחה על הפסד של 637 מ' פר"ש לעומת צפי לרווח
אכזבה: דוחות קרדיט סוויס פורסמו הבוקר והצביעו על הפסד מפתיע ברבעון הרביעי של 2011, לראשונה מאז שנת 2008. הבנק השני בגודלו בשוויץ בו מושקעת גם חברת כור שבשליטת נוחי דנקנר, דיווח כי המעבר להפסד נובע מהמצב המאתגר בשווקים ומעלויות הכרוכות בארגון מחדש של פעילות הבנקאות להשקעות.
ההפסד הנקי הסתכם ב-637 מיליון פרנק שוויצרי (698 מיליון דולר) לעומת רווח של 841 מיליון פר"ש ברבעון המקביל ב-2010. 9 אנליסטים בשוק ציפו בחודש האחרון כי הבנק השוויצרי ידווח על רווח של 446 מיליון פר"ש, כך על פי נתונים שנאספו בבלומברג.
כאמור חטיבת הבנקאות להשקעות היא שהובילה את הבנק להפסד לאחר שההפסד (לפני מס) שרשמה פעילות זו ברבעון האחרון של 2011 הסתכם ב-1.3 מיליארד פר"ש, לעמת הרבעון המקביל אשתקד אז רשמה חטיבה זו רווח לפני מס של 558 מיליון פר"ש. חטיבת הבנקאות הפרטית הרוויחה 467 מיליון פר"ש כמחצית מהרווח ברבעון המקביל שהסתכם ב-824 מיליון פר"ש. גם בחטיבת ניהול הנכסים ירדו הרווחים ל-87 מיליון פר"ש לעומת 180 מיליון פר"ש ברבעון המקביל ב-2010.
מנכ"ל הבנק, בריידי דוגן, אשר הנמיך את תחזית הרווח של הבנק והודיע על שני סבבים של פיטורים בשנה החולפת, מקטין את פעילות הבנקאות להשקעות של הבנק ומארגן מחדש את פעילות חטיבת ניהול ההון, על רקע משבר החובות הריבוניים באירופה והדרישות להגדלת הלימות ההון - שפגעו ברווחיות.
נציין כי בסיכום השנתי נפלו רווחי הבנק בכ-62% והרווח הנקי הסתכם ב-1.95 מיליארד פר"ש, לעומת רווח נקי של 5.1 מיליארד פר"ש ב-2010.
קרדיט סוויס עלתה מתחילת השנה ב-14% בבורסה של ציריך לעומת עלייה של 17% שרשם הבנק הגדול במדינה, UBS ולעומת עלייה של 19% שנרשמה בקרב 43 החברות המרכיבות את מדד הבנקים והשירותים הפיננסיים באירופה של בלומברג.
נזכיר כי לפני יומיים דיווח UBS על צניחה של 76% ברווחיו ברבעון הרביעי שהסתכמו ב-256 מיליון פר"ש. ובשבוע שעבר דיווח גם הבנק הגדול בגרמניה, דויטשה בנק על צניחה של 76% ברווחיו לאחר שחטיבת הבנקאות להשקעות דיווחה על הפסד של 422 מיליון אירו.
- 4.שונרא 09/02/2012 13:49הגב לתגובה זואם כל הירידה של קרדיט סוויס משער של 60 לשער של 20 לא גורמת נזק לאי די בי .לכן לפני שהמלעיזים פותחים בגינויים טוב יותר אם יבדקו נתונים.וחוץ מזה משקיעים מסוגו של דנקנר הם משקיעים לתקופה ארוכה.
- 3.אנליסט צמרת 09/02/2012 10:11הגב לתגובה זופשוט בזיון!
- ישראל 09/02/2012 10:42הגב לתגובה זוהצפי היה להפסד של 446 מיליון ולא לרווח כפי שפורסם באתר השני
- 2." מצב מאתגר" - אוטוטו עולה בדם של אנשים בארופה (ל"ת)מר מילים יפות 09/02/2012 09:50הגב לתגובה זו
- 1.נוחי דנקנר אכל אותה!!! (ל"ת)פפו 09/02/2012 09:03הגב לתגובה זו
- סוחר 09/02/2012 09:43הגב לתגובה זוכולם באותה סירה..

FDA אישרה קסדה ביתית לטיפול בדיכאון – מה זה אומר לשוק?
מכשיר ה-tDCS של Flow יושק בארה"ב ב-2026 במחיר 500 דולר; האם בריינסווי הישראלית עלולה להיפגע?
רשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) העניקה אישור ראשון מסוגו למכשיר ביתי לטיפול בדיכאון מג'ורי (MDD). מדובר בקסדת ה-FL-100 של חברת Flow השוודית, המבוססת על גירוי חשמלי מוחי מסוג tDCS (Transcranial Direct Current Stimulation). האישור, דרך מסלול Pre-Market Approval (PMA) המחמיר, מאפשר שימוש ביתי תחת פיקוח רפואי מרחוק. Flow מתכננת השקה מסחרית בארה"ב במחצית השנייה של 2026, במחיר של כ-500 דולר - דומה למחיר באירופה, שם המכשיר זמין מאז 2020.
ה-FL-100 שוקל 150 גרם, קל יותר מאוזניות אלחוטיות סטנדרטיות, ומספק גירוי חשמלי בעוצמה נמוכה של 2 מיליאמפר דרך אלקטרודות על המצח. הטיפול נמשך 30 דקות, חמש פעמים בשבוע, ומכוון לאזור הקדם-מצחי (DLPFC) האחראי לוויסות מצב רוח. הנתונים הקליניים, המבוססים על ניסוי פאזה 2 עם 174 משתתפים ב-2024, הראו ירידה של 40% בתסמיני הדיכאון בקבוצת הטיפול לעומת 22% בקבוצת הדמה, לאחר ארבעה שבועות. מטא-אנליזה מ-2025 של 25 מחקרים (n=1,200) אישרה יעילות tDCS כטיפול עזר.
האישור מגיע על רקע עלייה של 15% במקרי דיכאון מג'ורי בארה"ב בין 2020 ל-2025, עם 21 מיליון מבוגרים מושפעים (15.5% מהאוכלוסייה). נשים סובלות פי שתיים מגברים (10.3% לעומת 6.2%), ו-13.1% מבני 12 ומעלה דיווחו על תסמינים.
לפי נתוניהרשויות, תרופות נוגדות דיכאון, כמו SSRI, יעילות ב-50%-60% מהמקרים, אך 56% מהמטופלים מפסיקים את הטיפול הראשון תוך שישה חודשים עקב תופעות לוואי כמו עלייה במשקל (25%), הפרעות שינה (18%) והפחתת ליבידו (15%). tDCS מציע חלופה לא פולשנית, ללא תרופות, עם שיעור נשירה נמוך של 8% בניסויים.
- דיכאון עמוק: המחלה השקטה שמשבשת את החיים; האם אפשר גם אחרת?
- המגפה השקטה - תרופות נגד דיכאון נמכרות במעל 20 מיליארד דולר, והשוק צומח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
Flow, שהוקמה ב-2016, גייסה 22 מיליון דולר עד 2024, וכעת בסבב גיוס נוסף של 30 מיליון דולר בהובלת Khosla Ventures. החברה מדווחת על 10,000 משתמשים באירופה, עם שיפור ממוצע של 35% בדירוג MADRS (מדד חומרת דיכאון) לאחר 10 שבועות. האישור כולל אפליקציה לניטור התקדמות, עם תזכורות ושילוב נתונים רפואיים. עם זאת, המכשיר דורש מרשם ואינו מיועד למצבים חריפים או כטיפול יחיד ללא פיקוח.

מניית אלפבית זינקה 70% השנה: כך הבינה המלאכותית הפכה מאיום להזדמנות
לאחר חששות ממונופול ותחרות, שילוב AI בחיפוש מחזק את מנוע הרווחים; אנליסטים מעלים יעדים עד 400 דולר
מניית אלפבית, חברת האם של גוגל, עלתה כ-70% מתחילת השנה והיא מובילה בתשואה מבין "שבע המופלאות". המניה נסחרת כעת סביב 310 דולר, לאחר שיא של 323 דולר בנובמבר. ההתאוששות הזו מגיעה לאחר שפל של כ-145 דולר באפריל 2024, על רקע חששות מתחרות AI ופסיקה בקשר לריכוז מונופוליסטי של גוגל. כעת, השילוב של AI בתוך מנוע החיפוש משנה את התמונה, ומגביר את מעורבות המשתמשים תוך שמירה על הכנסות הפרסום וגם מסיר, לפ]חות חלקית, את החשש מהכרזה של רגולטורים על כוח לא מוצדק וניסיון להגבילו דרך פיצולים והכרזות על כוח מונופוליסטי.
ב-2024, צ'אטבוטים כמו ChatGPT ופרפלקסיטי עוררו חשש שחיפוש מסורתי יאבד רלוונטיות, עם תשובות ישירות שמפחיתות צורך בגלישה. זה העמיד בסיכון את ההכנסות מפרסום, שמהוות 76% מסך ההכנסות של אלפבית. במקביל, פסק דין קבע לפני מספר חודשים שגוגל מחזיקה במונופול בחיפוש כללי, וחייב שיתוף נתוני חיפוש ודירוג עם מתחרים, אך דחה דרישות לפרק את כרום או את עסקי הפרסום. השוק הגיב בהקלה, כשההשפעה על הרווחיות נראית מוגבלת.
אלפבית הגיבה בשילוב AI ישירות בחיפוש, במקום להתחרות בו. כלים כמו AI Overviews, שמציגים סיכומים מבוססי ג'מיני בראש התוצאות, ו-AI Mode, שמאפשר חיפוש שיחתי מותאם, הושקו ב-2025. התוצאה: עלייה של 15% בשאילתות חיפוש ברבעון השלישי, כשה-AI מוסיף 20% חיפושים חדשים ללא קניבליזציה. מחקרים מראים ירידה של 60% בשיעור ההקלקה האורגני, אך זאת בגלל חשיפה רחבה יותר, שמגדילה תנועה כוללת ב-12%.
החיפוש - ליבת העסקים של גוגל
החיפוש נותר ליבת העסק, עם הכנסות של 56.6 מיליארד דולר ברבעון השלישי 2025 - עלייה של 15% משנה קודמת, כשפרסום חיפוש תרם 75% מכך. סך ההכנסות הגיעו ל-102.3 מיליארד דולר, עלייה של 16%, כשה-AI מאפשר מוניטיזציה חכמה יותר: פרסומות מוטמעות בסיכומי AI, שמגדילות קליקים ב-8% בממוצע. ג'מיני, מודל ה-AI של אלפבית, רשם גידול של 25% בארבעה חודשים ומשלב כעת קישורים למנויים בתשלום בארה"ב, מה שמגביר נאמנות משתמשים ב-15%.
- חוזרת לשוק: משקפי ה-AI החדשים של גוגל מכוונים גבוה
- כל המתחרות של אנבידיה: תמונת מצב בשוק החם ביותר ואיך זה ישפיע על השווקים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השינוי הזה הופך את החיפוש ממכונת פרסום פסיבית לפלטפורמה אקטיבית, עם פוטנציאל צמיחה שמוערך על ידי האנליסטים ב-15% עד 20%. זה מקטין סיכונים מתחרות, כש-50% מהחיפושים כוללים כעת אלמנט AI, ומגדיל זמן שהייה ב-22%.
