חברת בלוק סקוור
צילום: אתר SQUARE

בלוק קופצת אחרי שדרוג המלצה - אפסייד של 26%

מניית חברת התשלומים של מייסד טוויטר קופצת אחרי שקיבלה שדורג המלצה מחברת ההשקעות Raymond James: "אפליקציית Cash App של החברה יכולה להציג צמיחה דו ספרתית"

רוי שיינמן |

מניית Block Block , חברת התשלומים של מייסד טוויטר ג'ק דורסי, והחברה שמפעילה את אפליקציית התשלומים הפופולארית Cash App, קופצצת במסחר בעקבות שדרוג המלצה מצד אנליסט מחברת ההשקעות Raymond James, שהביע אופטימיות וצפי ל"האצה חזקה בפעילות" בשנת 2025. האנליסט ג'ון דייוויס שדרג את הדירוג של Block מ-"ביצועים ממוצעים" ל-"ביצועים עודפים" וקבע מחיר יעד של 115 דולר למניה, אפסייד של 26% על המחיר הנוכחי של המניה.


דייוויס שם דגש על נפח התשלומים הגולמי שמעבירים הלקוחות של Block, מדד שהוא מגדיר כ"קריטי" לביצועי המניה. המדד, שמתאר את סך הכספים שהעבירו לקוחות בפרק זמן מסוים, עלה ברבעון השלישי של 2024 ב-7.5% בהשוואה לאותה תקופה אשתקד. "יש לנו ביטחון גבוה שהמדד הזה יוכל להאיץ לצמיחה דו-ספרתית ב-2025", כתב דייוויס, תוך שהוא מדגיש שהמניה עדיין נחשבת זולה ביחס לפוטנציאל הצמיחה שלה.


מנכל סקווייר גק דורסי
מנכל סקווייר גק דורסי - קרדיט: Getty images Israel



על אף עלייה של 33% בשלושת החודשים האחרונים, ציין דייוויס כי מניית Block נסחרת לפי מכפיל של רק 16 על הרווחים הצפויים לה בשנה הבאה. עם זאת, הוא הזהיר כי הסיכון המשמעותי ביותר למניה עשוי להיות האטה ניכרת בצמיחת הרווח הגולמי של Cash App בשנת 2025, במיוחד אם הצמיחה תואט לקצב דו-ספרתי נמוך עד בינוני. האפליקציה, שמציעה שירותי ארנק דיגיטלי ושירותי תשלומים, רשמה רווח גולמי של 1.3 מיליון דולר ברבעון שהסתיים ב-30 בספטמבר, עלייה של 21% לעומת השנה הקודמת.


דייוויס תיאר את Cash App כ"קלף מפתיע" לאור העובדה שמספר המשתמשים הפעילים החדשים לא השתנה ברבעונים האחרונים. עם זאת, הוא ציין כי ההתמקדות של Block בהגברת המעורבות של המשתמשים הקיימים עשויה להגן על צמיחת הרווח הגולמי, גם אם הגידול במספר המשתמשים ימשיך לדשדש.


Block פועלת בשני תחומים עיקריים: Square, מערכת מבוססת ענן לניהול נקודות מכירה, ו-Cash App. החברה נוסדה בשנת 2009 על ידי ג'ק דורסי, לשעבר מנכ"ל טוויטר, ומאז היא ממשיכה להתרחב בתחום הפינטק. המניה נסחרת לפי שווי של 56.7 מיליארד דולר אחרי עלייה של 26.5% בשנה האחרונה.

מניית בלוק בשנה האחרונה

קיראו עוד ב"גלובל"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.