בלוק קופצת אחרי שדרוג המלצה - אפסייד של 26%
מניית חברת התשלומים של מייסד טוויטר קופצת אחרי שקיבלה שדורג המלצה מחברת ההשקעות Raymond James: "אפליקציית Cash App של החברה יכולה להציג צמיחה דו ספרתית"
מניית Block Block , חברת התשלומים של מייסד טוויטר ג'ק דורסי, והחברה שמפעילה את אפליקציית התשלומים הפופולארית Cash App, קופצצת במסחר בעקבות שדרוג המלצה מצד אנליסט מחברת ההשקעות Raymond James, שהביע אופטימיות וצפי
ל"האצה חזקה בפעילות" בשנת 2025. האנליסט ג'ון דייוויס שדרג את הדירוג של Block מ-"ביצועים ממוצעים" ל-"ביצועים עודפים" וקבע מחיר יעד של 115 דולר למניה, אפסייד של 26% על המחיר הנוכחי של המניה.
דייוויס שם דגש על נפח התשלומים הגולמי שמעבירים
הלקוחות של Block, מדד שהוא מגדיר כ"קריטי" לביצועי המניה. המדד, שמתאר את סך הכספים שהעבירו לקוחות בפרק זמן מסוים, עלה ברבעון השלישי של 2024 ב-7.5% בהשוואה לאותה תקופה אשתקד. "יש לנו ביטחון גבוה שהמדד הזה יוכל להאיץ לצמיחה דו-ספרתית ב-2025", כתב דייוויס, תוך
שהוא מדגיש שהמניה עדיין נחשבת זולה ביחס לפוטנציאל הצמיחה שלה.

על אף עלייה של 33% בשלושת החודשים האחרונים, ציין דייוויס כי מניית Block נסחרת לפי מכפיל של רק 16 על הרווחים הצפויים לה בשנה הבאה. עם זאת, הוא הזהיר כי
הסיכון המשמעותי ביותר למניה עשוי להיות האטה ניכרת בצמיחת הרווח הגולמי של Cash App בשנת 2025, במיוחד אם הצמיחה תואט לקצב דו-ספרתי נמוך עד בינוני. האפליקציה, שמציעה שירותי ארנק דיגיטלי ושירותי תשלומים, רשמה רווח גולמי של 1.3 מיליון דולר ברבעון שהסתיים ב-30 בספטמבר,
עלייה של 21% לעומת השנה הקודמת.
- בלוק צונחת אחרי דוחות מעורבים ולאור התלות בביטקוין
- בלוק מצטרפת למדד S&P 500; הקריפטו צועד אל תוך המיינסטרים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דייוויס תיאר את Cash App כ"קלף מפתיע" לאור העובדה שמספר המשתמשים הפעילים החדשים לא השתנה ברבעונים האחרונים. עם זאת, הוא ציין כי ההתמקדות של Block בהגברת המעורבות של המשתמשים הקיימים עשויה להגן על צמיחת
הרווח הגולמי, גם אם הגידול במספר המשתמשים ימשיך לדשדש.
Block פועלת בשני תחומים עיקריים: Square, מערכת מבוססת ענן לניהול נקודות מכירה, ו-Cash App. החברה נוסדה בשנת 2009 על ידי ג'ק דורסי, לשעבר מנכ"ל טוויטר, ומאז היא ממשיכה להתרחב בתחום הפינטק. המניה נסחרת לפי שווי של 56.7 מיליארד דולר אחרי עלייה של 26.5% בשנה האחרונה.
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
אסיה בורסות (גרוק)ירידות חדות באסיה בעקבות וול סטריט; החוזים מתקנים
אחרי יום שנפתח חיובי ונסגר שלילי בוול סטריט, האווירה השלילית מגיעה גם לשווקים במזרח שנסחרים בירידות; החוזים מתקנים מעט מהירידות של אתמול ועולים עד 0.3%, ומה עם שוק הקריפטו?
המסחר באסיה נפתח הבוקר בירידות חדות, כשהשוק האזורי מהדהד את המהפך בוול סטריט ואת השינוי החד במניות ה-AI. אחרי תחילת מסחר חיובית בארה״ב, אחרי דוחות אנבידיה שהכו את התחזיות, המשקיעים קיבלו בסוף את התסריט הפחות אופטימי: מניות הטכנולוגיה איבדו גובה במהירות, תקוות להורדת ריבית בדצמבר כמעט התפוגגו, והסנטימנט הגלובלי התהפך. הנתונים החזקים משוק העבודה בארה״ב דחפו את הצפי להפחתת ריבית לינאור במקרה הטוב, והמעבר החד במדדים, מעלייה של 2% לירידות של 2%, יצר אפקט שלילי שהגיע ישירות לאסיה.
המסחר באסיה נפתח הבוקר בירידות חדות, כשהשוק האזורי מהדהד את המהפך בוול סטריט ואת השינוי החד במניות ה-AI. אחרי תחילת מסחר חיובית בארה״ב, אחרי דוחות אנבידיה שהכו את התחזיות, המשקיעים קיבלו בסוף את התסריט הפחות אופטימי: מניות הטכנולוגיה איבדו גובה במהירות, תקוות להורדת ריבית בדצמבר כמעט התפוגגו, והסנטימנט הגלובלי התהפך. הנתונים החזקים משוק העבודה בארה״ב דחפו את הצפי להפחתת ריבית לינאור במקרה הטוב, והמעבר החד במדדים, מעלייה של 2% לירידות של 2%, יצר אפקט שלילי שהגיע ישירות לאסיה.
המסחר באסיה
יפן בולטת בירידות, עם נפילה של 2.4% בניקיי בהובלת קריסה של מעל 10% בסופטבנק, וירידות כבדות באדוונטסט, טוקיו אלקטרון ולייזרטק. במקביל, נתוני אינפלציה גבוהים מהצפוי חיזקו את ההערכות כי ה-BoJ מתקרב להעלאת ריבית נוספת, תרחיש שמוסיף לחץ על שוק כבר לחוץ.
בדרום קוריאה התמונה הייתה אף קיצונית יותר: הקוספי נפל ביותר מ-3.5%, כשהסנטימנט כלפי מניות שבבים, במיוחד סמסונג ו-SK הייניקס, מתהפך עם ירידות של 4% עד 9%.
- השוורים שועטים: אסיה בעליות, החוזים בירוק בוהק
- אנבידיה לפני הדוחות: 7% תנודה צפויה - 2 אסטרטגיות שוריות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המסחר באסיה
יפן בולטת בירידות, עם נפילה של 2.4% בניקיי בהובלת קריסה של מעל 10% בסופטבנק, וירידות כבדות באדוונטסט, טוקיו אלקטרון ולייזרטק. במקביל, נתוני אינפלציה גבוהים מהצפוי חיזקו את ההערכות כי ה-BoJ מתקרב להעלאת ריבית נוספת, תרחיש שמוסיף לחץ על שוק כבר לחוץ.
