חברת בלוק סקוור
צילום: אתר SQUARE

בלוק קופצת אחרי שדרוג המלצה - אפסייד של 26%

מניית חברת התשלומים של מייסד טוויטר קופצת אחרי שקיבלה שדורג המלצה מחברת ההשקעות Raymond James: "אפליקציית Cash App של החברה יכולה להציג צמיחה דו ספרתית"

רוי שיינמן |

מניית Block Block , חברת התשלומים של מייסד טוויטר ג'ק דורסי, והחברה שמפעילה את אפליקציית התשלומים הפופולארית Cash App, קופצצת במסחר בעקבות שדרוג המלצה מצד אנליסט מחברת ההשקעות Raymond James, שהביע אופטימיות וצפי ל"האצה חזקה בפעילות" בשנת 2025. האנליסט ג'ון דייוויס שדרג את הדירוג של Block מ-"ביצועים ממוצעים" ל-"ביצועים עודפים" וקבע מחיר יעד של 115 דולר למניה, אפסייד של 26% על המחיר הנוכחי של המניה.


דייוויס שם דגש על נפח התשלומים הגולמי שמעבירים הלקוחות של Block, מדד שהוא מגדיר כ"קריטי" לביצועי המניה. המדד, שמתאר את סך הכספים שהעבירו לקוחות בפרק זמן מסוים, עלה ברבעון השלישי של 2024 ב-7.5% בהשוואה לאותה תקופה אשתקד. "יש לנו ביטחון גבוה שהמדד הזה יוכל להאיץ לצמיחה דו-ספרתית ב-2025", כתב דייוויס, תוך שהוא מדגיש שהמניה עדיין נחשבת זולה ביחס לפוטנציאל הצמיחה שלה.


מנכל סקווייר גק דורסי
מנכל סקווייר גק דורסי - קרדיט: Getty images Israel



על אף עלייה של 33% בשלושת החודשים האחרונים, ציין דייוויס כי מניית Block נסחרת לפי מכפיל של רק 16 על הרווחים הצפויים לה בשנה הבאה. עם זאת, הוא הזהיר כי הסיכון המשמעותי ביותר למניה עשוי להיות האטה ניכרת בצמיחת הרווח הגולמי של Cash App בשנת 2025, במיוחד אם הצמיחה תואט לקצב דו-ספרתי נמוך עד בינוני. האפליקציה, שמציעה שירותי ארנק דיגיטלי ושירותי תשלומים, רשמה רווח גולמי של 1.3 מיליון דולר ברבעון שהסתיים ב-30 בספטמבר, עלייה של 21% לעומת השנה הקודמת.


דייוויס תיאר את Cash App כ"קלף מפתיע" לאור העובדה שמספר המשתמשים הפעילים החדשים לא השתנה ברבעונים האחרונים. עם זאת, הוא ציין כי ההתמקדות של Block בהגברת המעורבות של המשתמשים הקיימים עשויה להגן על צמיחת הרווח הגולמי, גם אם הגידול במספר המשתמשים ימשיך לדשדש.


Block פועלת בשני תחומים עיקריים: Square, מערכת מבוססת ענן לניהול נקודות מכירה, ו-Cash App. החברה נוסדה בשנת 2009 על ידי ג'ק דורסי, לשעבר מנכ"ל טוויטר, ומאז היא ממשיכה להתרחב בתחום הפינטק. המניה נסחרת לפי שווי של 56.7 מיליארד דולר אחרי עלייה של 26.5% בשנה האחרונה.

מניית בלוק בשנה האחרונה

קיראו עוד ב"גלובל"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אנבידיהאנבידיה

"אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל את ההזדמנות

המניה נסחרת ב-177 דולר, בבנק אוף אמריקה סבורים שהיא תגיע ל-275 דולר; לא חוששים מתחרות מגוגל, רואים במכפיל רווח של 25 הזדמנות כניסה חד פעמית

ליאור דנקנר |

מניית אנבידיה (NVDA) NVIDIA Corp. 0.86%   נסחרת במכפיל רווח עתידי של כ-25 - רמה שעשויה להיות נקודת שפל אטרקטיבית למשקיעים. כך עולה מדוח חדש של צוות האנליסטים של בנק אוף אמריקה, בראשות ויוויק אריה שהוא אחד מהתומכים הנלהבים של אנבידיה. לפי הניתוח שלו, בכל פעם שמניית אנבידיה התקרבה למכפיל 25, היא התאוששה לרמות של 30 עד 40 תוך 3-6 חודשים.

הדוח מגיע על רקע שבוע חזק במיוחד למדד ה-SOX של מניות השבבים, שזינק בכ-10% והצליח לחזור מעל הממוצע הנע ל-50 יום, תוך ביצועי יתר מול מדד ה-S&P 500 שעלה 3.7% בלבד. זאת למרות ירידה של כאחוז במניית אנבידיה עצמה, מה שמעיד על התרחבות הראלי לחברות נוספות בסקטור.

בין המניות הבולטות בשבוע האחרון: Credo Technology זינקה ב-33%, ברודקום עלתה 18%, Coherent הוסיפה 18%, אינטל קפצה 18% על רקע כותרות בתקשורת לגבי זכיות פוטנציאליות בייצור שבבים, ו-Marvell עלתה 15% לקראת פרסום דוחות ולקראת כנס re:Invent של אמזון.

הדיון עבר מהשקעות הון לחשש מתחרות

בחודשים האחרונים, הדיון המרכזי בקרב משקיעים בתחום הבינה המלאכותית עבר ממוקד. אם בעבר החשש היה מהיקפי ההשקעות האדירים של חברות הענן, כעת הדיון מתמקד בתחרות - בין מודלי השפה של OpenAI לבין Gemini של גוגל, ובמקביל בין שבבי ה-TPU של גוגל וברודקום לבין שבבי ה-GPU של אנבידיה.

האנליסטים של בנק אוף אמריקה מדגישים מספר נקודות מרכזיות שמטות את הכף לטובת אנבידיה: ראשית, היצע השבבים בתעשייה הדוק, ואנבידיה שולטת בהקצאה - מה שמקשה על לקוחות לשנות את תמהיל הרכישות שלהם בשנה הקרובה. שנית, שבבי ה-TPU הוכיחו את עצמם רק במרכזי הנתונים של גוגל עצמה, בעוד ש-GPU זמינים בסביבות ענן מרובות כולל בענן של גוגל. למעשה, הבנק מעריך כי רכישות ה-GPU של גוגל צפויות להגיע לכ-10 מיליארד דולר ב-2025, סכום דומה לרכישות ה-TPU שלה מברודקום.

סם אלטמן
צילום: ויקיפדיה - TechCrunch

openAI נלחמת על הבכורה ומכריזה על "קוד אדום" לשיפור ChatGPT

כשהמתחרות סוגרות פערים, המשתמשים מתלוננים והלחץ הפיננסי גובר,  סם אלטמן מפנה את כל המשאבים לשיפור חוויית המשתמש: "יש עוד הרבה עבודה"



הדס ברטל |

חברת openAI, המפתחת של ChatGPT, נמצאת באחת מנקודות המפנה הדרמטיות מאז הקמתה. מנכ"ל החברה, סם אלטמן, הכריז על "קוד אדום" פנימי, לצורך שדרוג ברמת הדחיפות הגבוהה ביותר, במטרה לשפר את הביצועים של המוצר המרכזי של החברה ולחזק את חוויית השימוש.

מדובר בצעד שמעיד על רמת הדחיפות שהחברה חשה, על רקע התחזקות גוגל עם מודל Gemini שעקף את openAI במדדים טכניים רבים, לצד האצה בכניסת מתחרות נוספות כמו Anthropic לשוק הארגוני.

יותר מדי השקעות, פחות מדי תוצאות

לפי המזכר הפנימי, החברה תשהה בינתיים פיתוחים נוספים שהיו בשלבים מתקדמים, כמו למשל: סוכני AI בתחומי בריאות, קמעונאות ואפילו פרויקט בשם Pulse שפותח כעוזר אישי. גם תכניות להכנסות מפרסום נדחות לעת עתה.

במקום זאת, כל הצוותים הרלוונטיים יתמקדו בשיפור ChatGPT בדגש על ביצועים, מהירות תגובה, אמינות והפיכת הממשק ליותר מותאם אישית ו"אינטואיטיבי". החברה מקיימת כעת שיחות עבודה יומיות בנושא ומעודדת מעבר זמני של עובדים בין מחלקות כדי לתגבר את המאמץ.

משתמשים פחות מרוצים, מתחרות מצמצמות פערים

גרסת GPT-5 שהושקה לאחרונה בקיץ זכתה לביקורות צוננות מצד חלק מהמשתמשים: הטון נתפס כקריר, המענה לשאלות פשוטות הפך מסורבל יותר, והאינטראקציה הפכה "טכנית מדי". לפני כחודש ביצעה החברה תיקונים, אך נראה שלא די בכך. במקביל, גוגל ממשיכה להתקדם במהירות. גרסת Gemini החדשה עקפה את מודל GPT במדדים סטנדרטיים בתעשייה, והציגה זינוק של 200 מיליון משתמשים חודשיים תוך שלושה חודשים בלבד. גם Anthropic מושכת יותר לקוחות עסקיים ומצטיירת כמתחרה אמינה. כיום גם דווח כי החברה שוקלת גם הנפקת ענק לפי שווי של 300 מיליארד דולר.