הוקדם במפתיע השלב המוסדי בגיוס של האג"ח שחרית

שחרית אג"ח א', אשר תונפק על ידי החברה היעודית שחרית הנפקות תישא ריבית בשיעור של 9% שתיצבר על בסיס יומי ותשולם מידי רבעון
חזי שטרנליכט |

בצעד חריג החליטה חברת פאי מוצרים פיננסיים להקדים את שלב המכרז המוסדי בהנפקת אגרת חוב מובנית שקלית בשם שחרית. המכרז היה מתוכנן ליום ב' הבא אך הוקדם להיום ויסתיים בעוד מספר שעות, כך מסר מקור המעורה בעסקי החברה ל-Bizportal.

הסיבה להקדמת המכרז המוסדי לדבריו היתה משום שהחברה קיבלה ביקושים גדולים מהצפוי לשחרית. לנוכח העובדה שהיקף ההנפקה הוגבל ל-300 מיליון שקל, לא החליטו בפאי פיננסים שאין טעם להתעכב והקדימו את הגיוס מהמוסדיים. הללו גייסו כ-80% מהסחורה, כלומר כ-240 מיליון שקל.

עוד נמסר ל-Bizportal כי ההחלטה אליה הגיעו בפאי מוצרים פיננסיים הגיעה עקב ירידת התשואות באג"ח השחר הממשלתי. כאמור, הודיעה פאי מוצרים פיננסים לאחרונה כי היא יוזמת הנפקה לציבור של אגרת חוב מובנית שקלית הנושאת ריבית שנתית של 9%.

הנפקת נייר הערך החדש, שחרית אג"ח א', הינה ההנפקה הראשונה בשוק ההון בארץ של נייר ערך המעניק ריבית שקלית אטרקטיבית לתקופה קצרה של 5 שנים. אגרת החוב תדורג ע"י מעלות AA+ והיא תונפק בהיקף מוגבל של כ-300 מיליון שקל. הנפקת שחרית אג"ח א' נעשית בשיתוף עם Dresdner Bank, שאף מגבה את אגרת החוב.

שחרית אג"ח א', אשר תונפק על ידי החברה היעודית שחרית הנפקות תישא ריבית בשיעור של 9% שתיצבר על בסיס יומי ותשולם מידי רבעון. תשלום הריבית מותנה בגובה ריבית התלבור (הריבית הבין בנקאית על פקדונות שקליים).

הריבית על איגרת החוב תשולם מידי רבעון בתנאי שריבית התלבור עד סוף השנה הראשונה תהיה שווה או נמוכה מ-5.25%, 5.5% עד תום השנה השניה, 5.75% עד תום השנה השלישית, 6% עד תום השנה הרביעית ו-6.25% עד תום התקופה - השנה החמישית. למנפיקים זכות לפדיון מוקדם של איגרת החוב מידי סוף רבעון.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.