הדולר חתם בירידה בהמתנה לפרסום הריבית בארה"ב
לקראת פרסום שעור הריבית במשק האמריקני היום בערב, נקבע אחר הצהרים שערו היציג של המטבע האמריקני על רמת 4.314 שקל, ירידה של 0.09% לעומת שערו היציג מאתמול. לאחר קביעת היציג עולה הדולר מזערית בשעור של 0.01%. האירו הצטרף אף הוא לירידות והשיל 0.19% ונקבע ברמת 5.684 שקל.
בעולם
מחדר העסקאות של פינוטק נמסר כי, הדולר נחלש מעט תוך מסחר תנודתי ודליל, בעוד השוק ממתין לפירסום החלטת הריבית של ה-FED היום בשעה 21:15 ע"פ שעון ישראל. נראה כי הריבית תועלה בשיעור של 0.25% ותיקבע על 2.75% תוך הרחבת הפער לעומת הריבית האירופאית העומדת על רמה של 2.00%. שאלת השאלות ביום זה היא האם יינתן רמז כלשהו להעלאת קצב ההעלאות בעתיד ע"י השמטת הביטוי "measured" ו/או הוספת ביטויים תומכי ריבית שלא נשמעו בעבר.
בנוסף לכך, יתעניינו המשקיעים בנתוני מדד מחירים ליצרן בארה"ב הצפויים להתפרסם בשעה 15:30 (שעון ישראל), כאשר הדגש הוא על הבדל רמות המחירים עם ובלי אנרגיה. נתוני מחירים גבוהים מהצפי יתפרשו כתומכי ריבית אמריקאית יותר גבוהה ועל כן עשויים לחזק את הדולר. עליית מחירים כתוצאה ממחירי הנפט הגבוהים אינם בריאים לכלכלה אך יאלצו את ה-FED להעלות ריבית על אף עובדה זאת. "השוק נמצא בעמדת המתנה עד לפרסום הצהרת ה-FED", אומר היום סוחר בכיר.
האירו נסחר מול הדולר סביב רמה של 1.3185 לאחר ההיה בשפל יומי של 1.3148. החלשות הזוג עקב הצהרת ה-FED עשויה להוריד אותו לרמת ה-1.3090 אשר מהווה רמת מבחן לתיקון עמוק יותר באופן משמעותי. על פי תרחיש זה, יעד השוק עשוי להיות 1.2900. בתרחיש ההפוך עשוי האירו/דולר לעלות לרמת ה-1.3300 כאשר שבירת רמת ה-1.3440 מהווה מבחן עלייה לשיאים חדשים עבור הזוג.
מגדל one world trade tower קרדיט: גרוק10 המגדלים הגבוהים בעולם
בין חלקם יש תחרות, רובם שברו שיא כלשהו וכולם מהווים הישג הנדסי, היכנסו לראות מיהם המגדלים הגבוהים בעולם: איפה תוכלו לעלות לקומה ה-96 ב-40 שניות ואיפה תוכלו לעמוד על רצפת זכוכית בקומה ה-120
כל אחד מהמגדלים הגבוהים בעולם הוא הישג הנדסי וטכנולוגי, אך נראה כי מתקיימת מאין תחרות בין המתכננים שלהם על שיאים שונים: בין אם מעליות מהירות, השעון הכי גדול, קומת התצפית עם הנוף הכי רחוק ומה לא. מעבר ליוקרה ולחדשנות יש לכל אחד מהם גם אלמנטים תרבותיים שמדברים על זהות ולאומיות. ריכזנו עבורכם רשימה שכולה שבירת שיאים בלתי ייאמנים של הנדסה, טכנולוגיה וחדשנות, יחד עם עוד 10 מגדלים ישראליים שמביאים לנו גם קצת כבוד.
1 # Burj Khalifa, דובאי, איחוד האמירויות
הגובה של המבנה מגיע לכ-828 מטרים. הוא הושלם ונפתח בשנת 2010. המבנה כולל כ-154 קומות + 9 קומות תחזוקה. העלות הכוללת לבנייתו הוערכה בכ-1.5 מיליארד דולר . בשעתו, המגדל שבר שיאים רבים והפך לסמל של פריצת גבולות האדריכלות והנדסה. המבנה משמש בעיקר למגורים, מלון, משרדים ותצפית לתיירים.
המגדל נבנה כחלק מהשאיפה של דובאי להפוך למרכז גלובלי של עסקים ותיירות,
תצפית "at the top" שנמצאת בקומה 124, מושכת מיליוני מבקרים מדי שנה ומאפשרת ראייה של עד 80 קילומטר בימים בהירים. האדריכל אדריאן סמית שאב השראה מצמח ההימנוקליס המדברי בעיצוב הצורה המדורגת של המגדל, שמטרתה להפחית את עומסי הרוח בגובה רב כל כך. המעליות במגדל נוסעות במהירות של עד 10 מטר לשנייה ומחזיקות בשיא עולמי למהירות למעליות בודדות.
- בנייה לגובה בירושלים? לא כל כך מהר
- 1,654 דירות חדשות ייבנו בבת ים. כמה הן יעלו?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

מגדל one world trade tower קרדיט: גרוק10 המגדלים הגבוהים בעולם
בין חלקם יש תחרות, רובם שברו שיא כלשהו וכולם מהווים הישג הנדסי, היכנסו לראות מיהם המגדלים הגבוהים בעולם: איפה תוכלו לעלות לקומה ה-96 ב-40 שניות ואיפה תוכלו לעמוד על רצפת זכוכית בקומה ה-120
כל אחד מהמגדלים הגבוהים בעולם הוא הישג הנדסי וטכנולוגי, אך נראה כי מתקיימת מאין תחרות בין המתכננים שלהם על שיאים שונים: בין אם מעליות מהירות, השעון הכי גדול, קומת התצפית עם הנוף הכי רחוק ומה לא. מעבר ליוקרה ולחדשנות יש לכל אחד מהם גם אלמנטים תרבותיים שמדברים על זהות ולאומיות. ריכזנו עבורכם רשימה שכולה שבירת שיאים בלתי ייאמנים של הנדסה, טכנולוגיה וחדשנות, יחד עם עוד 10 מגדלים ישראליים שמביאים לנו גם קצת כבוד.
1 # Burj Khalifa, דובאי, איחוד האמירויות
הגובה של המבנה מגיע לכ-828 מטרים. הוא הושלם ונפתח בשנת 2010. המבנה כולל כ-154 קומות + 9 קומות תחזוקה. העלות הכוללת לבנייתו הוערכה בכ-1.5 מיליארד דולר . בשעתו, המגדל שבר שיאים רבים והפך לסמל של פריצת גבולות האדריכלות והנדסה. המבנה משמש בעיקר למגורים, מלון, משרדים ותצפית לתיירים.
המגדל נבנה כחלק מהשאיפה של דובאי להפוך למרכז גלובלי של עסקים ותיירות,
תצפית "at the top" שנמצאת בקומה 124, מושכת מיליוני מבקרים מדי שנה ומאפשרת ראייה של עד 80 קילומטר בימים בהירים. האדריכל אדריאן סמית שאב השראה מצמח ההימנוקליס המדברי בעיצוב הצורה המדורגת של המגדל, שמטרתה להפחית את עומסי הרוח בגובה רב כל כך. המעליות במגדל נוסעות במהירות של עד 10 מטר לשנייה ומחזיקות בשיא עולמי למהירות למעליות בודדות.
- בנייה לגובה בירושלים? לא כל כך מהר
- 1,654 דירות חדשות ייבנו בבת ים. כמה הן יעלו?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

