ההאטה בצמיחת התמ"ג נמשכת, הגרעון הלאומי קפץ פי 5
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה הבוקר את נתוני החשבונות הלאומיים של ישראל לשנת 2018, מהם עולה כי נרשמה גם בשנה החולפת נרשמה האטה בתוצר המקומי הגולמי וגרעון המדינה הגיע לסכום של כ-31.7 מילארד שקל - גבוה פי 5 מהגרעון בשנת 2017.
על פי נתוני הלמ"ס, בשנת 2018 הסתכם הגרעון בחשבון השוטף של המגזר הממשלתי ב- 31.7 מיליארדי שקל, וזאת, בהשוואה לגרעון של 6.3 מיליארד שקל ב-2017 ושל 9.7 מיליארד שקל ב- 2016. את העלייה בגירעון הממשלתי מייחסים בלמ"ס ליציבות בהכנסות השוטפות לעומת עלייה של 5.3% בהוצאות השוטפות. הגירעון הכולל במגזר הממשלתי, הכולל גם את הגירעון בחשבון ההון, הגיע ב- 2018 ל- 3.3% מהתוצר. זאת, בהשוואה ל- 1.0% מהתוצר בשנת 2017 ול- 1.4% מהתוצר בשנת 2016.
עוד עולה מהנתונים כי התוצר המקומי הגולמי, אשר משקף את ערך הנטו של כלל הסחורות והשירותים שיוצרו בישראל במחירים קבועים, עלה בשנת 2018 ב-3.3%, לאחר עליות של 3.5% ב-2017 ושל 4% ב-2016. התוצר המקומי הגולמי לנפש עלה ב-2018 ב-1.3% במחירים קבועים, לאחר עלייה של 1.5% ב-2017 ושל 2% ב-2016.
ההכנסה המקומית הריאלית (התמ"ג בתוספת רווחים או הפסדים משינויים בתנאי הסחר עם חו"ל) עלתה ב-2.5% בשנת 2018 – כך שההפסד מתנאי הסחר כאחוז מהתמ"ג היה 0.7% עקב ההרעה בתנאי הסחר. זאת, בהמשך להרעה בתנאי הסחר בשנת 2017 הפסד של 0.4% מהתמ"ג והטבה בתנאי הסחר בשנת 2016 אז חל רווח של 0.8% מהתמ"ג.
- הגירעון גדל ל-8.1% - בקצב הזה הוא גם יתקרב ל-10%
- ראש אגף מאקרו כלכלה בבנק ישראל: "הגירעון צפוי לטפס ל-7%"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נקודת האור בנתוני הלמ"ס מגיעה מנתוני ההכנסה הפרטית הפנויה המותאמת לנפש אשר עלתה ב-2018 ב-4.5% לאחר עלייה של 0.2% ב-2017 ועלייה של 3.8% ב-2016. שיעור החיסכון הפרטי הנקי הגיע ב-2018 ל-16.5% מההכנסה הפרטית הפנויה המותאמת, בהשוואה ל-14.5% ב-2017 ול-15.9% ב-2016.
- 2.אין הכנסות מנדלן כחלון הבריח משקיעים מה הפלא=מיתון (ל"ת)ו 23/03/2019 09:52הגב לתגובה זו
- 1.לא לדאוג .. נתניהו עשה גרעון ..... והולך הביתה.... (ל"ת)שימי 10/03/2019 13:34הגב לתגובה זו

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן
אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים.
השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.
מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול
טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.
גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.
- כששמיים נסגרים: מתי מגיע פיצוי על ביטול טיסה?
- טסים לחגים? המדינות שכדאי לכם להמנע מהן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.