תחרות ה-Effie Awards: מהלך השיווק והפרסום של השנה - 'להעביר את דביר'
תחרות הפרסום והשיווק האפקטיבי, ה-Effie Awards של המרכז הישראלי לניהול (המי"ל) בשיתוף איגוד השיווק הישראלי ואיגוד חברות הפרסום בישראל חגגה עשור לקיומה בטקס חגיגי ובו הוכרזו הזוכים בתחרות השנתית.
בקטגוריית אפי פלטינום, על הישגים לאורך זמן, זכה בנק מזרחי - טפחות במקום הראשון עבור המהלך 'משני בנקים למותג בנקאות מנצח', שהוביל משרד הפרסום ראובני פרידן IPG, במקום השני, זכתה שופרסל עבור המהלך 'כינוס מותגי רשת שופרסל והפיכתו למותג הקמעונאות המוביל במדינה', מהלך שהוביל משרד הפרסום גיתם BBDO ובמקום השלישי חברת הסלולר סלקום 'משהו קטן וטוב, מהלך הנאמנות שפרץ את גבולות הסלולר',שהוביל משרד הפרסום גיתם BBDO.
בפרס ה-Grand Effie ("אלוף האלופים") , מהלך השיווק והפרסום של השנה , זכה בנק מזרחי - טפחות עבור "להעביר את דביר" – המהלך שפרץ גבולות בעולם הבנקאות, שהוביל משרד הפרסום ראובני פרידן IPG.
הזוכים קטגוריית מוצרי צריכה - לא מזון
בקטגוריית מוצרי צריכה - לא מזון, זכתה חברת פרוקטר &גמבל במקום הראשון על המהלך FAIRY: 'מנצחים את המיתון- נותנים ערך לצרכנים בזמן שכולם מורידים מחירים' של משרד הפרסום אדלר, חומסקי ורשבסקי Grey, במקום השני זכתה חברת חוגלה קימברלי עבור המהלך 'ניקול - השקיות המתכלות של ניקול - המהלך הכי נכון בסביבה' של משרד הפרסום גיתם BBDO ובמקום השלישי, חברת חוגלה-קימברלי עבור המהלך 'קלינקס - בכל מקרה זה ייגמר בקלינקס: ככה זה כשמותג לוקח בעלות על קטגוריה' של משרד הפרסום גיתם BBDO.
הזוכים בקטגוריית מוצרי צריכה - מזון
בקטגוריית מוצרי צריכה - מזון, זכתה חברת סלטי צבר במקום הראשון עבור המהלך 'סלטי צבר ורפי כהן מביאים לרשתות השיווק את טעם המסעדה המזרחית', של משרד הפרסום McCann Erickson, במקום השני זכתה מחלבת טרה עבור 'המהלך שצבע את השוק בשחור – לבן, מיתוג מחדש של מחלבת טרה' של משרד הפרסום JWT ישראל ובמקום השלישי זכתה חברת משק צוריאל עבור המהלך ,מוצרי חלב עיזים מהגליל לכווולם!' של משרד הפרסום יהושעTBWA.
הזוכים בקטגוריית מוצרי צריכה - לא מתכלים
בקטגוריית מוצרי צריכה – לא מתכלים, זכתה חברת גינדי החזקות במקום הראשון עבור המהלך 'הופכים מפסידים למנצחים – שיווק פרויקט נדל"ן בעידן של קבוצות רכישה' של משרד הפרסום שמעוני פינקלשטיין ברקי DRAFTFCB, במקום השני זכתה חברת צ'מפיון מוטורס עבור המהלך 'סיאט: תשוקה ספרדית כובשת את עולם הצעירים' של משרד הפרסום אדלר, חומסקי ורשבסקי Grey. ובמקום השלישי זכתה חברת סמסונג ישראל עבור המהלך ' מחזירים לסמסונג את הטאץ' של משרד הפרסום McCann Erickson.
הזוכים בקטגוריית תקשורת
בקטגוריית תקשורת, זכתה חברת פלאפון במקום הראשון עבור המהלך 'הצלחה מעולם אחר- פלאפון משיקה את רשת HIGH SPEED GSM ' של משרד הפרסום אדלר, חומסקי ורשבסקי ,Grey במקום השני זכתה חברת בזק עבור המהלך 'העתיד כבר כאן. בזק משיקה את ה-NGN' של משרד הפרסום אדלר, חומסקי ורשבסקי Grey ובמקום השלישי חברת הלווין Yes עבור המהלך 'מובילים את מהפיכת הצפייה ברזולוציה גבוהה (HD)' של משרד הפרסום McCann Erickson.
הזוכים בקטגוריית קמעונאות
בקטגוריית קמעונאות זכתה חברת נגב במקום הראשון עבור המהלך ' נגב, מובילה את מהפכת עיצוב הבית ' של משרד הפרסום אדלר, חומסקי ורשבסקי Grey ,במקום השני זכתה חברת טבע נאות עם המהלך ' המותג שהפך את המיתון להזדמנות' של משרד הפרסום ראובני פרידן IPG ובמקום השלישי חברת דומינו'ס פיצה ישראל עבור המהלך ' דומינו'ס פיצה משנה את החוקים בשוק המזון המהיר בישראל ' של משרד הפרסום זרמון גולדמן DDB.
הזוכים בקטגוריית פיננסים
בקטגוריית פיננסים, זכה בנק מזרחי - טפחות במקום הראשון עבור המהלך 'להעביר את דביר' - המהלך שפרץ גבולות בעולם הבנקאות של משרד הפרסום ראובני פרידן IPG , במקום השני זכה מזרחי טפחות עבור המהלך, 'מזרחי-טפחות Live: פריצת דרך בשירות בעולם הבנקאות' של משרד הפרסום ראובני פרידן IPG ובמקום השלישי זכו שירותי בריאות כללית עבור המהלך 'כללית מציגה: מהפיכת טיפולי השיניים לכל המשפחה' של משרד הפרסום ראובני פרידן IPG.
הזוכים בקטגוריית מגזרים
בקטגוריית מגזרים, זכתה חברת פרוקטר &גמבל במקום הראשון עבור המהלך ' אריאל משיקה נוסחה חדשנית באמצעות מדיה חדשנית וסוחפת את המגזר החרדי' של משרד הפרסום Trio,במקום השני זכתה חברת בזק עבור המהלך להחדרת האינטרנט המהיר למגזר הערבי של משרד הפרסום סקטורס-אלבוסתאני ובמקום השלישי מפעל הפיס עבור השקה מחודשת של הצ'אנס במגזר הערבי של משרד הפרסום Trio.
הזוכים במלכ"רים, מגזר ציבורי ואחריות חברתית
גרי ליבנת' בנק רוטשילד ושות' בישראל. קרדיט: פלורין קאליןיותר מ-1,500 הייטקיסטים ישראליים הצטרפו למועדון המיליונרים בדולרים
5,400 ישראליים הצטרפו למועדון המיליונרים בדולרים במהלך 2024, מתוכם בין 1,500 ל-2,000 הייטקיסטים, כמה מיליונרים חדשים בהייטק יהיו השנה?
בסוף 2024 נמנו בישראל כ-186 אלף מיליונרים בדולרים, עלייה של 2.9% לעומת השנה הקודמת, המשקפת כ-5,400 ישראלים חדשים שחצו את רף המיליון דולר בנכסים נטו. אפשר להניח שהמספרים האמיתיים הם מעל 200 אלף - זה מגובה גם בנתון של בנק UBS שמציב את ישראל במקום ה-17 בעולם בעושר ממוצע למבוגר, כ-284 אלף דולר.
לפי דוח של Henley & Partners לשנת 2024, במהלך 2023 נרשמה עזיבה של כ-200 בעלי הון מישראל, בעוד שב-2022 נכנסו כ-1,100 בעלי הון לארץ. מרבית הנוטשים מעבירים את מרכז חייהם לארה"ב, בריטניה ופורטוגל. ובכל זאת, גם
לאחר ההגירה, מאזן המיליונרים נטו בישראל ממשיך לעלות בקצב של אלפים בשנה. משנת 2024 יש מצב הפוך - עלייה לארץ, אם כי אין נתונים רשמיים.
שליש מהמיליונרים החדשים מגיעים מההייטק
שנה שעברה הוגדרה כשנה חזקה להון הטכנולוגי הישראלי. לפי דוח 2024 של PwC , נרשמו 53 עסקאות אקזיט בשווי כולל של 13.38 מיליארד דולר, ו-34 עסקאות מיזוגים ורכישות בהיקף נוסף של 8.95 מיליארד דולר. שש הנפקות (IPO) גייסו יחד 781 מיליון דולר. בסך הכול, 106 עסקאות בתחום ההייטק הגיעו להיקף כולל של 26.7 מיליארד דולר. מתוכן, 8 עסקאות חצו את רף חצי מיליארד דולר (ששווים הכולל עמד על 6.8 מיליארד דולר), ו-23 עסקאות בטווח 100-500 מיליון (ששווים הכולל עמד על 5.8 מיליארד דולר), שמהוות יחד 44% מהיקף השוק. רוב העסקאות היו בתחומי IT & Enterprise Software, סייבר, ואינטליגנציה מלאכותית.
לפי IVC ו-Rise IL, כ-70% מההון שנוצר בעסקאות האלו הגיע לחברות טכנולוגיה. במחקרים קודמים של PwC הוערך כי 15-25% מהמניות בעסקאות הייטק מוחזקות בידי מייסדים ועובדים ישראלים. בהנחת 20% לבעלי מניות פרטיים, ההון החדש שהוזרם ליחידים ב-2024 עומד על כ־4.5 מיליארד דולר. אם מחלקים סכום זה למקבלי רווחים טיפוסיים בטווח 2-3 מיליון דולר, מדובר בכ-1,500-2,000 ישראלים שהפכו למיליונרים חדשים מהייטק בשנה אחת בלבד, כשליש מכלל הגידול באוכלוסיית בעלי ההון בישראל.
- מעל אלף מיליונרים חדשים ביום - האמריקאים התעשרו ב-2024
- UBS: "צופים 45,000 מיליונרים בישראל עד 2029"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שנה שעברה גם התאפיינה גם בזינוק בעסקאות סקנדרי, כלומר עובדים ומייסדים שמימשו אחזקות עוד לפני אקזיט או הנפקה. מדובר בעשרות חברות ישראליות פרטיות, שבהן מימושים של מיליונים בודדים ועד עשרות מיליונים למייסדים. בשנת 2025 יש אומנם תנודות, אך המגמה חיובית - יש גידול בהיקף ההשקעה בהייטק ובאקזיטים. אם על פי הנתונים מעל 1,500 איש בהייטק הפכו למיליונרים, הרי שב-2025 אפשר כבר לדבר על היקף כפול.

בוקר טוב למבקר המדינה שחשף ש"מלחמה עולה כסף": הדוח הלא רלוונטי של מתניהו אנגלמן
דוח המבקר חושף כשלים בהיערכות הכלכלית למלחמה, התנהלות בעייתית של הקבינט החברתי-כלכלי והיעדר מענה מערכתי ליישובי הצפון ומאשים בנזקים כלכליים חמורים, אבל זה לא דוח עמוק, מלא ואובייקטיבי; והכי חשוב: המצב האמיתי הוא לא "התרסקות כלכלית", הכלכלה הישראלית ניצחה - התועלת מהמלחמה ומהחזרת החטופים החיים עולה על כל פיפס בגירעון
מעמד של מבקר הוא מעמד על. אתה נמצא למעלה, שולט, מסתכל למטה ומחליט מה לבקר, איך לבקר, כמה לבקר. אין כנראה גוף ציבורי אחד שתיפקד באופן מושלם מה-7 באוקטובר הארור. גם משרד האוצר וכל ההתנהלות הכלכלית שלו היתה מחדל, אם כי הדרג המקצועי התעשת שם יחסית מהר. הראש - לא. מה לעשות? שר האוצר במלחמה, ויש לו אג'נדה ברורה. הכלכלה מבחינתו בעדיפות שנייה, שלישית. ברור שזה מחדל, זה היה כך מהיום הראשון, כנראה שכל אזרח כאן ראה ורואה את זה. אגב, באופן יחסי, חייבים להגיד וגם לשבח - הכלכלה מצוינת. המבקר מבקר, אבל צריך להגיד מילה טובה לעם, לעסקים, לממשלה, לאוצר. רוב המדינות אחרי שנתיים של מלחמה היו מגדילות את הגירעון במספרים מטורפים ואפילו קורסות אצלנו העלות יחסית נמוכה.
המבקר טועה שהוא כותב על נזק-עלות ענקית לדורות הבאים ומבליט את זה בדוח שלו. זו תמונה חלקית, ולא אובייקטיבית. הוא כנראה צריך לחזור ולהתרענן בקורסים בכלכלה. אף אחד לא חושב שמלחמה לא עולה כסף, אבל מול העלות הזו יש גם תועלת. שיבדוק המבקר מה באמת העלות לעומת התועלת בהישגים במלחמות בכמה חזיתות ויבין שהעלות ששילמנו באופן יחסי היא נמוכה - כמה שווה להוריד את האיום האיראני? יש לזה בכלל מחיר?
כמה שווה להחזיר את החטופים החיים ורוב החללים? יש לזה מחיר?
בכלכלה יש מונחים מאוד ברורים - מדברים שם על תועל ועלות וזה לא חייב להיות בכסף, זה במשאבים, במקורות ועוד. התועלת שבהחזרת כוח ההרתעה שווה הרבה. המבקר צריך לתת לנו גם את ההתייחסות לזה. אחרת, מה עשה בעצם - אמר לנו שמלחמה עולה כסף?
ובכן, בוקר טוב, אדוני המבקר, מתניהו אנגלמן. אומרים עלייך ועל תפקידך שבסוף אלו אנשים והאנשים מוטים. אנחנו לא חשבנו שאתה מוטה, אבל הדוח שלך הוא לא רציני. אתה צודק לחלוטין לגבי סמוטריץ', לגבי הקבינט הכלכלי שלא תיפקד, לגבי ההפקרה של התושבים בצפון. אבל דוח צריך להאיר גם על המקומות שהיו תקינים ולתת תמונה מלאה. הדוח הזה יצא לא מאוזן, לא אובייקטיבי ולא רלבנטי.
- נגמרה הביקורת: אנגלמן מבקש חצי מיליון לדרך - השכר לא הספיק?
- מבקר המדינה באיום לרמטכ"ל: "אם לא תהיה ברירה - אפעיל סמכויות חקירה"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בתמונה הגדולה, הכלכלה היא המקום שתיפקד הכי טוב בשנתיים האחרונות.
ונביא כאן את ריכוז עיקרי הממצאים של הדוח שמשתרע על פני מאות עמודים וחושף תמונה מדאיגה ומורכבת של כשלים מערכתיים בהיערכות הכלכלית לשעת חירום, התנהלות בעייתית ואף מחדלים בתפקוד הקבינט החברתי-כלכלי, והיעדר מענה מערכתי ראוי לתושבי הצפון שספגו את נזקי המלחמה הממושכת.
