רמי לוי בכנס Bizportal: "אני בעד להעלות את שכר המינימום גם מעבר ל-4,600 שקל, לי זה יעשה רק טוב"

בשיחה אישית בכנס Bizportal EXPO, רמי לוי פרס את תפיסת עולמו. "התחרות היא בריאה, הדבר הבא - ת"א ור"ג דרך האינטרנט"
לירן סהר | (2)

"התחרות היא בריאה, אם אוריד מחירים באזור מסוים ומתחריי יורידו אף הם את המחירים, יגיעו קונים מאזורים מרוחקים יותר וכולם ייהנו". את הדברים אמר רמי לוי בשיחה אישית שהתקיימה עימו במסגרת כנס Bizportal EXPO שנערך ביום חמישי בגני התערוכה שבתל אביב.

"נכנסתי לבורסה ואני לא מפחד מעניין השקיפות", אמר לוי באשר להנפקת רשת שיווק השקמה שהוא עומד בראשה. לוי אומר כי הוא לא חושב שהמניה שלו היא בועתית, זאת למרות הצמיחה הגבוהה. "בהשוואה למכפיל של המתחרים שלי, המניה שלנו נמוכה", אמר.

התחרות בענף הקמעונאות, בין היתר מול שופרסל וקו-אופ, לא מרגשת את לוי. לדבריו, הרשתות מנסות לעשות את מה שהוא עשה - להוריד מחירים. "התחרות היא בריאה, אם אוריד מחירים באזור מסוים ומתחריי יורידו אף הם את המחירים יגיעו קונים מאזורים מרוחקים יותר וכולם ייהנו", ציין לוי במהלך השיחה.

בנוגע לעניין שעומד על סדר היום - העלאת שכר המינימום - לוי אמר בשיחה כי הוא דווקא תומך בהצעת החוק של ח"כ עמיר פרץ, כאשר אף טוען שיש להעלות אותו אל מעבר ל-4,600 שקל בחודש. "ברגע שיעלו את שכר המינימום ב-50 אחוז תגדל הצמיחה במשק, יוכלו לרכוש יותר מוצרים אצלי, נראה צמיחה וגידול במחזורים אצלי". לוי אף ביקש להדגיש כי כ-90% מעובדיו משתכרים מעל שכר המינימום.

בהתייחסות לפרשת הולילנד, לוי אמר כי השקיע בפרויקט כחודש לפני שהפרשה יצאה, והביע תמיכה בו. "כל עוד לא ניתן גזר הדין לא ניתן להטיל אשמה על אף אחד, אם היו עוד פרויקטים כמו הולילנד העיר ירושלים הייתה העשירה ביותר בארץ, בניית פרויקטים בקנה מידה גדול בירושלים הייתה מביאה עשרות אלפי אנשים מקרב המעמד הבינוני- גבוה".

בהתסכלות קדימה, לוי מאמין כי בעתיד הלא רחוק מרבית הרכישות בתחום הקמעונאות יתבצעו ברשת האינטרנט. "נתחיל בפיילוט הראשון ברמת גן ותל אביב, אחר כך נמשיך למכירה באינטרנט דרומה מתל אביב. מלבד המחסן ברמת גן, אנחנו מתכוונים להקים מחסן הראשו בין חולון לראשון לציון", הצהיר. לוי ציין כי הוצאות התפעול אומנם יגדלו, אך יבואו על חשבון פתיחת סניף סופרמרקט רגיל.

"יש הרבה אנשים שעובדים מהבוקר עד הערב ואין להם זמן לעשות קניות, אני אתן להם את הפתרון ולא ביוקר", אמר לוי והוסיף כי "המחירים יהיו זהים למחירי המרכולים, 20% עד 30% יותר זול ממה שאנשים רוכשים היום". לוי הוסיף בנימה הומוריסטית כי גם אם מיליון איש יקליקו על עוף בשקל ברשת האינטרנט הוא יידע לספק את הסחורה.

מלבד תחום האינטרנט, לוי מתכוון עד סוף שנת 2011, תחילת שנת 2012 לפתוח עוד כ-30 סניפים ואף פועל להקמת רשת של תחנות דלק, קודם כל בקרבת סניפי המרכול ובהמשך גם בפריסה ארצית. לוי אמר כי האסטרטגיה שלו היא לספק מוצרים במחיר הזול ביותר ואף רמז על כניסה עתידית לתחום הביטוח והסלולר.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    יוסף 01/10/2011 22:32
    הגב לתגובה זו
    פרס ישראל לרמי לוי!!
  • 1.
    עובד אצל רמי לוי 27/05/2011 16:04
    הגב לתגובה זו
    נותן לכול העובדים שכר מינימום