נכסים ובנין: "איתור נכסים איכותיים בארץ ובחו"ל ימשיכו להיות נידבך מרכזי באסטרטגיית הקבוצה"

כך אמר היום רפי ביסקר, מנכ"ל קבוצת שיכון ובינוי עם הצגת דו"חותיה הכספיים לרבעון הראשון של השנה. החברה רשמה רווח נקי של 168 מיליון שקל ברבעון הראשון לעומת 110 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד
לירן סהר |

קבוצת נכסים ובנין מסכמת רבעון פעיל במיוחד ומציגה היום (א') דו"חות כספיים המעידים על שיפור בשיעור הרווחים. תזרים המזומנים של הקבוצה מפעילות שוטפת עמד ברבעון הראשון על 168 מיליון שקל לעומת 110 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד והרווח הנקי הסתכם ברבעון הראשון בכ- 57 מיליון שקל לעומת 51 מיליון שקל אשתקד.

באפריל 2010 השלימה הקבוצה (50%), ביחד עם חברת כור (50%) מקבוצת IDB , את העסקה לרכישת בנין מטה בנק HSBC בשדרה החמישית בניו יורק תמורת כ- 330 מיליון דולר. בנק HSBC הינו השוכר העיקרי בבנין בחוזה לתקופה של 10 שנים.

ההכנסות מהשכרת נכסים הסתכמו ברבעון הראשון בכ- 129 מיליון שקל לעומת כ- 130 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד וכ- 496 מיליון שקל בכל שנת 2009. הקיטון נובע ממכירת נכסים אשתקד. הכנסות הקבוצה מהשכרת נכסים צפויות לגדול ברבעון השני של 2010 בעקבות השלמת הרכישה של בנין מטה HSBC בניו-יורק.

הכנסות ממכירת דירות ומקרקעין הסתכמו ברבעון הראשון של 2010 בכ- 142 מיליון שקל לעומת כ- 112 מיליון שח ברבעון המקביל אשתקד. רישום ההכנסות הנ"ל על-פי IFRS מושפע מקצב איכלוס הדירות.

EBITDA (רווח נקי לפני מיסים על הכנסה, הוצאות מימון, פחת, הפחתות, שערוכים וחלק החברה ברווחי חברות מוחזקות) של הקבוצה הסתכם בכ- 155 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2010 לעומת כ- 140 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.

רפי ביסקר, יו"ר הקבוצה, אמר היום, בהתייחס להשלמת העיסקה והשלכותיה על תוצאות הכספיות של החברה : "רכישת בנין HSBC בניו-יורק מהווה דוגמא לניצול של הזדמנות עסקית, אשר התאפשרה הודות ליתרות הנזילות הגבוהות של החברה. הבניין, מהמרכזיים והייחודיים בניו יורק, יצטרף לתיק הנכסים המניבים האיכותי של נכסים ובנין ויגדיל את הכנסותיה כבר ברבעון השני של השנה. איתור ובחינת רכישת נכסים איכותיים בארץ ובחו"ל ימשיכו להיות נידבך מרכזי באסטרטגיה העסקית של החברה".

סגי איתן, מנכ"ל הקבוצה אמר כי "קבוצת נכסים ובנין פתחה את שנת 2010 עם המשך גידול בכל הפרמטרים התפעוליים ? תזרים מזומנים, EBIDTA ורווח תפעולי, זאת הודות לתמהיל ההשקעות הכולל נכסים מניבים איכותיים עם הכנסות יציבות משכר דירה לצד השקעות במגורים. לקבוצה יתרות כספיות בהיקף של 2.25 מיליארד ₪ שמאפשרות לה לבחון עיסקאות נוספת בקטגוריית הנכסים המניבים דוגמת רכישת מטה HSBC".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.