עסקאות הנדל"ן הבולטות: דירת 5 חדרים בחיפה, 130 מ"ר, משופצת, נמכרה ב- 420 אלף שקל

כמדי שבוע משרדי התיווך הגדולים מדווחים על עסקאות הנדל"ן הבולטות ברחבי הארץ
לירן סהר |

משרדי התיווך הגדולים מדווחים על עסקאות הנדל"ן הבולטות ברחבי הארץ:

דירות למכירה

תל אביב

דירת 4 חדרים, ברחוב רבינא בנווה אביבים, 150 מ"ר, משופצת קומפלט, קומה 6, עם מעלית וחניה נמכרה ב- 2.57 שקל.

העסקה בוצעה על ידי אנגלו סכסון השכונות הצפוניות תל אביב

דירת 3 חדרים ברחוב אמסטרדם, 70 מ"ר, קומה גבוהה עם מעלית, נמכרה ב- 2.5 מיליון שקל.

דירת 3 חדרים ברחוב נחמני, 100 מ"ר, קומה 3 עם מעלית וחניה, נמכרה ב- 2.9 מיליון שקל.

העסקה בוצעה באמצעות אנגלו סכסון תל אביב כיכר המדינה

גבעתיים

דירת 4 חדרים ברחוב הכנסת, 100 מ"ר, עורפית, מרפסת שמש, קומה 5/6, עם מעלית וחנייה, נמכרה ב-2,015,000 שקל. מחיר מבוקש 2,100,000 שקל.

העסקה בוצעה באמצעות רי/מקס 100%

הרצליה

דירת גג 4.5 חדרים ברחוב העצמאות, 156 מ"ר, קומה 3 עם מעלית וחנייה, נמכרה ב- 1.683 מיליון שקל.

דירת גג 4 חדרים ברחוב רמב"ם, 100 מ"ר, קומה 3 ללא מעלית ועם חנייה, נמכרה ב- 1.4 מיליון שקל.

העסקאות בוצעו באמצעות אנגלו-סכסון הרצליה

מודיעין

דירת 4 חדרים, ברחוב עמק זבולון, 130 מ"ר, קומה ראשונה עם מרפסת, נמכרה ב-1,300,000 שקל.

העסקה בוצעה באמצעות רי/מקס 2000

נתניה

בפרויקט שרבט, דירת 4 חד'' 110 מ"ר, קומה 5, עם חנייה, נמכרה ע"י רועי ברקמייר ב-1,200,000 שקל.

העסקה בוצעה באמצעות רי/מקס סילבר

כפר יונה

דירת גן, 130 מ"ר גינה, בנוי 118 מ"ר, 4 חדרים בבניין חדש ברחוב טורמוס, נמכרה ב-1,270,000 שקל.

העסקה בוצעה על ידי רי/מקס עמק הזהב

עמק חפר

מגרש פינתי לדו כ-400 מ"ר, בעין הים, בין מכמורת לאולגה, נמכר ב-780,000 שקל, כולל פיתוח והשבחה.

העסקה בוצעה על ידי רי/מקס עמק הזהב

פרדס חנה-כרכור

בית 3 חדרים ברחוב קק"ל בפרדס חנה, 90 מ"ר בנוי על מגרש בשטח 1200 מ"ר, נמכר ב- 2.38 מיליון שקל.

קוטג' 4 חדרים ברחוב אתרוג בפרדס חנה, 129 מ"ר בנוי על מגרש בשטח 200 מ"ר, נמכר ב- 910,000 שקל.

דירת 4.5 חדרים בחלומות כרכור ברחוב נטע בכרכור, 128 מ"ר, קומה 3 עם מעלית, נמכרה ב- 1.125 מיליון שקל.

העסקאות בוצעו באמצעות אנגלו-סכסון פרדס חנה-כרכור

רחובות

דירת 4 חדרים, כ-105 מ"ר, ברחוב גורדון, קומה 3, ללא מעלית, משופצת ומושקעת, חנייה מקורה, 2 מרפסות פנימיות, ללא מחסן, נמכרה ב-780,000 שקל.

העסקה בוצעה באמצעות רי/מקס מטרופולין

רמלה

דירת 3 חדרים ברחוב אהרון בוגנים, 75 מ"ר, קומה 2 עם מעלית וחניה, נמכרה ב- 665,000 שקל.

דירת 3.5 חדרים ברחוב האתרוג, 90 מ"ר, קומה 3 עם מעלית וחניה, נמכרה ב- 730,000 שקל.

העסקאות בוצעו באמצעות אנגלו-סכסון רמלה

לוד

דירת 2 חדרים ברחוב אלי כהן, 50 מ"ר, קומה 1 ללא מעלית, נמכרה ב- 320,000 שקל.

דירת 2 חדרים בגבעת הזיתים, 48 מ"ר, קומה 1 ללא מעלית, נמכרה ב- 365,000 שקל.

העסקאות בוצעו באמצעות אנגלו-סכסון לוד

ירושלים

דירת 3 חדרים, עם אפשרות לחבר מחסן, רחוב החיל, בגבעה הצרפתית, 110 מ"ר, גינה קדמית, עם מרפסת אחורית 15 מ"ר, נוף להרי יהודה, לשיפוץ מלא, נמכרה ב-1,350,000 שקל.

העסקה בוצעה באמצעות רי/מקס חזון

דירת 3 חדרים במושבה היוונית, רחוב גמלא, 59 מ"ר עם אפשרות להרחבה של עוד 34 מ"ר, קומה 3, טרסה של 20 מ"ר, נמכרה ב- 1.17 שקל.

דירת 3 חדרים ברמות, רחוב סולם יעקב, 60 מ"ר + אפשרות הרחבה של כ- 30 מ"ר, קומה 1, נמכרה ב- 950,000 שקל.

דירת 3 חדרים + יחידת 2 חדרים נפרדת בתלפיות, רחוב עין גדי, 79 מ"ר, קומה 2 ללא מעלית, 3 מרפסות, עם חניה פרטית, נמכרה ב- 1.17 שקל.

העסקאות בוצעו באמצעות אנגלו-סכסון ירושלים

חיפה

דירת 5 חדרים ברחוב אחד העם, 130 מ"ר, קומה 3, משופצת קומפלט, נמכרה ב- 420,000 שקל למשקיע מהמרכז.

העסקאות בוצעו באמצעות רי/מקס סיטי

אשקלון

דירת 3 חדרים, ברחוב טבריה, שכונת נווה אילן, 120 מ"ר, קומה רביעית עם מעלית, נמכרה ב-620,000 שקל.

העסקה בוצעה באמצעות רי/מקס אנרג'י

באר שבע

דירת 3 חדרים ברחוב סנהדרין, 76 מ"ר, קומה 1 ללא מעלית עם חניה, נמכרה ב- 310,000 שקל.

וילה 5 חדרים במיתר ברחוב שדרות השלום, 170 מ"ר בנוי על שטח בגודל 700 מ"ר, נמכרה ב- 1.475 שקל.

העסקה בוצעה באמצעות אנגלו-סכסון באר שבע

שכירות

חיפה

דירת 4 חדרים ברחוב טבנקין, קומה 3, 100 מ"ר, חדשה, מרפסת+חנייה, הושכרה ב-3,000 שקל למשפחה מהעיר.

העסקה בוצעה באמצעות רימקס סיטי

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.