שלמה זהר בונה על ברלין: מצטרף כיו"ר ושותף ל-IDO גרופ של עדי קייזמן
עדי קייזמן, בעל השליטה בחברת הנדל"ן איי.די.או גרופ הודיע היום (א') על צירופו של שלמה זהר, יו"ר בנק דיסקונט לשעבר, יצטרף לחברה כיו"ר פעיל ושותף. במסגרת תפקידו, יעסוק זהר בהרחבה ופיתוח פעילות החברה בתחום הנדל"ן למגורים בברלין. במסגרת ההסכם ירכוש זהר עד כ- 5.4 אחוז ממניות החברה בתמורה של כ- 5 מיליון שקל.כמו כן, החברה צפוה לאשר הקצאת אופציות לזהר להגדלת אחזקותיו במחיר מימוש של כ- 25% מעל מחירה בבורסה.
"בפעילותנו בברלין בשנים האחרונות הקמנו בעיר תשתית עסקית רחבת ידיים אליה צירפנו בעבר את קבוצת שיכון ובינוי בבעלותה של שרי אריסון, עתה, בשיתוף עם שלמה, נוכל להמשיך וליהנות מהמודל העסקי יוצא הדופן של החברה הפועל בעיר ולשקוד על שכלולו והגדלתו." הוסיף קייזמן.
שלמה זהר, יו"ר איי.די.או גרופ: "אני מאמין כי פעילות ההשכרה למגורים של איי.די.או גרופ בברלין תלך ותגדל בשנים הבאות. במהלך השנתיים האחרונות נבנה בברלין פורטפוליו של בנייני מגורים באיכות טובה ובהחלט יש פוטנציאל של השבחה ניכרת בפורטפוליו הקיים. להערכתי ברלין צפויה להמשיך בצמיחה גם בתקופה סוערת כמו היום, בהמשך לחיזוקה כבירה של גרמניה המאוחדת. "
להערכת קייזמן, תחום הנדל"ן למגורים בברלין ימשיך להתחזק בשנים הקרובות. "כיום, אחוז הדירות הפנויות בעיר יורד באופן הדרגתי ועומד על פחות מכ-3% ואילו מספר התושבים המתגוררים בעיר אמור להכפיל את עצמו מ- 4 מיליון לכ- 8 מיליון איש בעשור הקרוב". קייזמן מוסיף כי "מניתוחים שערכנו עולה כי צפוי להיות מחסור של כ- 400 אלף יחידות דיור בעיר בשנים הקרובות. העיר נהנית מפריחה ושגשוג. מטות מרכזיים של חברות גדולות כמו MTV, SONY וחברות אחרות מתמקמים מחדש בברלין, לצד שגרירויות אשר אף הן מעבירות פעילותן לעיר באופן הדרגתי. בנוסף, בסוף 2011 צפוי להיפתח בברלין שדה תעופה חדש אשר יהיה אחד מהשדות המודרניים והמתקדמים בעולם. עם פתיחתו בשנה הראשונה מתוכננים לעבור בו 30 מיליון נוסעים ותוך חמש שנים תגדל כמות הנוסעים ל- 45 מיליון".
פעילות הנדל"ן בברלין של איי.די.או גרופ כוללת אחזקה של כ- 200 אלף מ"ר המשמשים בעיקר למגורים. בנוסף מחזיקה החברה בפרויקט המיועד לפיתוח בגרמניה בשטח כולל של כ-25 אלף מ"ר. ניהול הנכסים נעשה באופן עצמאי בכל ההיבטים, דהיינו, פיתוח, ניהול, שיווק, ואחזקה. הנכסים מוחזקים בשיתוף יחד עם שיכון ובינוי אחזקות בע"מ. לדברי קייזמן, החברה מתכננת להמשיך בפעילות משותפת עם שיכון ובינוי, תוך ניצול המערך העסקי שהקימה בעיר להרחבת הפעילות.

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
