דלק בנזין תדלוק תחנה
צילום: Image by IADE-Michoko from Pixabay

בלילה שבין שבת לראשון מחיר הדלק יעלה ב-11 אגורות

המחיר לליטר בנזין בשירות עצמי יעלה בלילה בין שבת לראשון ב-11 אגורות, ל-7.31 שקלים לליטר, ובאילת העלייה תהיה ב-9 אגורות. לפי הודעת משרד האנרגיה, הסיבה המרכזית להתייקרות היא העלייה במחיר הבנזין הבינלאומי באזור אגן הים התיכון, שהשפיעה ישירות על עלויות היבוא. עמלת התדלוק בתחנות בשירות מלא נותרה ללא שינוי

עוזי גרסטמן | (1)

יוקר המחיה ממשיך לכרסם בכיסם של אזרחי הישראל: המחיר לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת בתדלוק עצמי יעלה ב-11 אגורות מהחודש הקודם, וייקבע על 7.31 שקלים לליטר, בעוד שבאילת המחיר יעלה ב-9 אגורות ויגיע ל-6.19 שקלים לליטר. מחיר הדלק בשירות מלא יעלה ל-7.55 שקלים לליטר, ובאילת 6.39 שקלים לליטר. העלייה תיכנס לתוקף החל מחצות הלילה שבין שבת לראשון (בין הראשון לשני בפברואר), כך הודיע היום משרד האנרגיה והתשתיות. 


לפי הודעת משרד האנרגיה, הסיבה המרכזית להתייקרות היא העלייה במחיר הבנזין הבינלאומי באזור אגן הים התיכון, שהשפיעה ישירות על עלויות היבוא. מהנתונים שפרסם המשרד עולה כי המחיר הבינלאומי של הבנזין הכולל תוספות, עלה בשיעור של 6.82% לעומת החודש הקודם - מה שהוביל לעלייה בעלות הסופית של הבנזין בישראל. בנוסף, שער החליפין היציג של הדולר מול השקל רשם ירידה קלה של 2.12%, מה שהשפיע במידה מסוימת גם כן על חישוב המחיר בשקלים. עמלת התדלוק בתחנות בשירות מלא נותרה ללא שינוי – 24 אגורות לליטר באזורים החייבים במע"מ, ו-20 אגורות לליטר באילת.


לפי הנתונים שפרסם משרד האנרגיה, החישוב של המחיר לליטר בנזין נעשה באמצעות המרכיבים הבאים:

  • מחיר CIF W MED (מחיר הדלק הבינלאומי עם תוספות) – 2.05 שקלים לליטר (28% מהמחיר לצרכן).
  • סל הוצאות שיווק – 0.62 שקלים לליטר (9% מהמחיר).
  • מס בלו – 3.52 שקלים לליטר (48% מהמחיר).
  • מע"מ – 1.12 שקלים לליטר (15% מהמחיר).


המחירים, שמתעדכנים מדי חודש, מבוססים על ממוצע מחירי הדלק באגן הים התיכון בחמשת ימי המסחר האחרונים של החודש החולף. לכן, כל שינוי נוסף במחירי הנפט בעולם, כמו גם בתנודות שער החליפין של הדולר מול השקל, עלול להשפיע על המחיר שייקבע עבור מרץ 2025.


העלייה הנוכחית מצטרפת למגמה מתמשכת של התייקרות הדלק בחודשים האחרונים, כשצרכנים רבים ממשיכים לחפש דרכים לחסוך בהוצאות התדלוק - בין אם באמצעות בחירת תחנות עם מחירים נמוכים יותר, ובין אם באמצעות מעבר לכלי רכב חשמליים או היברידיים.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מירב 31/01/2025 10:02
    הגב לתגובה זו
    כל עוד ההנהגה החרדית בוזזת את קופת המדינה
מגדל one world trade tower קרדיט: גרוקמגדל one world trade tower קרדיט: גרוק

10 המגדלים הגבוהים בעולם

בין חלקם יש תחרות, רובם שברו שיא כלשהו וכולם מהווים הישג הנדסי, היכנסו לראות מיהם המגדלים הגבוהים בעולם: איפה תוכלו לעלות לקומה ה-96 ב-40 שניות ואיפה תוכלו לעמוד על רצפת זכוכית בקומה ה-120

הדס ברטל |
נושאים בכתבה מגדלים

כל אחד מהמגדלים הגבוהים בעולם הוא הישג הנדסי וטכנולוגי, אך נראה כי מתקיימת מאין תחרות בין המתכננים שלהם על שיאים שונים: בין אם מעליות מהירות, השעון הכי גדול, קומת התצפית עם הנוף הכי רחוק ומה לא. מעבר ליוקרה ולחדשנות יש לכל אחד מהם גם אלמנטים תרבותיים שמדברים על זהות ולאומיות. ריכזנו עבורכם רשימה שכולה שבירת שיאים בלתי ייאמנים של הנדסה, טכנולוגיה וחדשנות, יחד עם עוד 10 מגדלים ישראליים שמביאים לנו גם קצת כבוד.

1 # Burj Khalifa, דובאי, איחוד האמירויות

הגובה של המבנה מגיע לכ-828 מטרים. הוא הושלם ונפתח בשנת 2010. המבנה כולל כ-154 קומות + 9 קומות תחזוקה. העלות הכוללת לבנייתו הוערכה בכ-1.5 מיליארד דולר . בשעתו, המגדל    שבר שיאים רבים והפך לסמל של פריצת גבולות האדריכלות והנדסה. המבנה משמש בעיקר למגורים, מלון, משרדים ותצפית לתיירים.

המגדל נבנה כחלק מהשאיפה של דובאי להפוך למרכז גלובלי של עסקים ותיירות,

תצפית "at the top" שנמצאת בקומה 124, מושכת מיליוני מבקרים מדי שנה ומאפשרת ראייה של עד 80 קילומטר בימים בהירים. האדריכל אדריאן סמית שאב השראה מצמח ההימנוקליס המדברי בעיצוב הצורה המדורגת של המגדל, שמטרתה להפחית את עומסי הרוח בגובה רב כל כך. המעליות במגדל נוסעות במהירות של עד 10 מטר לשנייה ומחזיקות בשיא עולמי למהירות למעליות בודדות.

 

מגדל בורג' חליפה באיחוד האמירויות, קרדיט: גרוק
מגדל בורג' חליפה באיחוד האמירויות - קרדיט: גרוק


סופרמרקט אינפלציה קניות
צילום: תמר מצפי

מפתיע: האינפלציה בישראל נמוכה בהרבה מהמדינות המפותחות

אם חשבתם שישראל הרבה יותר יקרה מהעולם, המספרים מוכיחים אחרת: עשור של אינפלציה נמוכה מציב את ישראל בפער של יותר מפי 2.5 מול ה-OECD

ד"ר אדם רויטר |
נושאים בכתבה אינפלציה OECD

מסתבר שקצב האינפלציה בישראל נמוך בהרבה מאשר ברוב המדינות המפותחות, ה-OECD. זאת בניגוד ל"תחושות בטן" שיש לנו. מסתבר גם שמדד מפתיע מראה שאפילו מחירי השירותים העירוניים בתל אביב, כבר אינם בראש רשימת הערים המרכזיות היקרות בעולם המערבי, כפי שהיה בעבר. המסקנות הללו מספקות ללא כל ספק עוד תחמושת לאלו הדורשים מבנק ישראל להוריד את הריבית במיידי וכמה שיותר.

בממוצע שנתי קצב האינפלציה בישראל ב-10 השנים האחרונות היה 1.4% לשנה מול ממוצע של 3.8% ב-OECD. משמע בחו"ל, ברבות מהמדינות המערביות, קצב האינפלציה הממוצע גבוה ביותר מפי 2.5 מאשר אצלנו!

המקור: עיבודי חיסונים פיננסים לפרסום של ה-OECD  

www.oecd.org/content/dam/oecd/en/data/insights/statistical-releases/2025/7/consumer-prices-oecd-07-2025.pdf


תל אביב (מבחינת יוקר המחייה) זה לא מה שהיה פעם

כדי להבין עד כמה תמונת האינפלציה מורכבת וכוללת הרבה מאד אלמנטים שהמדיה הכלכלית פעמים רבות מתעלמת מהם, להלן טבלה ובה בדיקה שפרסמו Visual Capitalist על בסיס נתונים שבדק דויטשה בנק, בנוגע לעלות החודשית שמשקי הבית ועסקים בערים שונות בעולם משלמים על שירותים עירוניים דוגמת חשמל, מים, פינוי אשפה וכו':