דלק בנזין תדלוק תחנה
צילום: Image by IADE-Michoko from Pixabay

בלילה שבין שבת לראשון מחיר הדלק יעלה ב-11 אגורות

המחיר לליטר בנזין בשירות עצמי יעלה בלילה בין שבת לראשון ב-11 אגורות, ל-7.31 שקלים לליטר, ובאילת העלייה תהיה ב-9 אגורות. לפי הודעת משרד האנרגיה, הסיבה המרכזית להתייקרות היא העלייה במחיר הבנזין הבינלאומי באזור אגן הים התיכון, שהשפיעה ישירות על עלויות היבוא. עמלת התדלוק בתחנות בשירות מלא נותרה ללא שינוי

עוזי גרסטמן | (1)

יוקר המחיה ממשיך לכרסם בכיסם של אזרחי הישראל: המחיר לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת בתדלוק עצמי יעלה ב-11 אגורות מהחודש הקודם, וייקבע על 7.31 שקלים לליטר, בעוד שבאילת המחיר יעלה ב-9 אגורות ויגיע ל-6.19 שקלים לליטר. מחיר הדלק בשירות מלא יעלה ל-7.55 שקלים לליטר, ובאילת 6.39 שקלים לליטר. העלייה תיכנס לתוקף החל מחצות הלילה שבין שבת לראשון (בין הראשון לשני בפברואר), כך הודיע היום משרד האנרגיה והתשתיות. 


לפי הודעת משרד האנרגיה, הסיבה המרכזית להתייקרות היא העלייה במחיר הבנזין הבינלאומי באזור אגן הים התיכון, שהשפיעה ישירות על עלויות היבוא. מהנתונים שפרסם המשרד עולה כי המחיר הבינלאומי של הבנזין הכולל תוספות, עלה בשיעור של 6.82% לעומת החודש הקודם - מה שהוביל לעלייה בעלות הסופית של הבנזין בישראל. בנוסף, שער החליפין היציג של הדולר מול השקל רשם ירידה קלה של 2.12%, מה שהשפיע במידה מסוימת גם כן על חישוב המחיר בשקלים. עמלת התדלוק בתחנות בשירות מלא נותרה ללא שינוי – 24 אגורות לליטר באזורים החייבים במע"מ, ו-20 אגורות לליטר באילת.


לפי הנתונים שפרסם משרד האנרגיה, החישוב של המחיר לליטר בנזין נעשה באמצעות המרכיבים הבאים:

  • מחיר CIF W MED (מחיר הדלק הבינלאומי עם תוספות) – 2.05 שקלים לליטר (28% מהמחיר לצרכן).
  • סל הוצאות שיווק – 0.62 שקלים לליטר (9% מהמחיר).
  • מס בלו – 3.52 שקלים לליטר (48% מהמחיר).
  • מע"מ – 1.12 שקלים לליטר (15% מהמחיר).


המחירים, שמתעדכנים מדי חודש, מבוססים על ממוצע מחירי הדלק באגן הים התיכון בחמשת ימי המסחר האחרונים של החודש החולף. לכן, כל שינוי נוסף במחירי הנפט בעולם, כמו גם בתנודות שער החליפין של הדולר מול השקל, עלול להשפיע על המחיר שייקבע עבור מרץ 2025.


העלייה הנוכחית מצטרפת למגמה מתמשכת של התייקרות הדלק בחודשים האחרונים, כשצרכנים רבים ממשיכים לחפש דרכים לחסוך בהוצאות התדלוק - בין אם באמצעות בחירת תחנות עם מחירים נמוכים יותר, ובין אם באמצעות מעבר לכלי רכב חשמליים או היברידיים.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מירב 31/01/2025 10:02
    הגב לתגובה זו
    כל עוד ההנהגה החרדית בוזזת את קופת המדינה
ההסתדרות
צילום: דוברות ההסתדרות

הישג לגמלאי שירות המדינה: יצורפו לקרנות הרווחה

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו על הסכם לפיו החל משנת 2026, המדינה תתקצב פעילויות רווחה, תרבות ופנאי גם לגמלאים המבוטחים בפנסיה צוברת, בתנאים זהים לגמלאי הפנסיה התקציבית


הדס ברטל |

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו היום (ה') על הסכם קיבוצי מיוחד ופורץ דרך, המחיל את שירותי קרנות הרווחה גם על גמלאי שירות המדינה המבוטחים בפנסיה צוברת.

עד היום, נהנו רק גמלאים בפנסיה תקציבית נהנו משירותי הקרן הכוללים סבסוד פעילויות תרבות, נופש, בריאות ופנאי. ההסכם החדש קובע כי החל משנת  2026, המדינה תעביר תקציב ייעודי עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת העומד בתנאי הזכאות, ובכך תשווה את מעמדם למעמד הגמלאים הוותיקים. פנסיה תקציבית היא שיטת הפנסיה המסורתית של עובדי המדינה עד תחילת שנות ה-2000, שבה המדינה (המעסיק) מתחייבת תשלום קצבה קבועה, בהתאם לשכר ולותק, מתקציב המדינה. מאז 2003 עובדי מדינה חדשים כבר אינם נכנסים לפנסיה תקציבית אלא לפנסיה צוברת.

עיקרי ההסכם:

שוויון מלא: קרנות הרווחה יעניקו מעתה את אותם השירותים בדיוק לכלל הגמלאים, הן במסלול התקציבי והן במסלול הצובר. 

תקצוב המדינה: המדינה תקצה סכום שנתי (הצמוד למדד) עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת, בדומה למודל הקיים בפנסיה התקציבית. 

תחולה רחבה: ההסכם חל על גמלאי הדירוגים המיוצגים על ידי ההסתדרות בשירות המדינה. 


אלי גליקמן מנכל צים
צילום: שלומי יוסף

חברות ספנות זרות מתעניינות בצים - אבל הסיכוי לעסקה נמוך מאוד

המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר אבל הדירקטוריון מנסה לקבל הצעות גם מגופים אחרים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה צים אלי גליקמן

צים ZIM Integrated Shipping Services -1.35%  , חברת הספנות הוותיקה של ישראל על המדף.  המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר שפועל בתחום הרכב, נדל"ן וספנות. אבל הדירקטוריון גם בשל לחץ מבעלי מניות מצהיר כי הוא מנסה לקבל הצעות מגופים אחרים. התקבלו הצעות - כך הודיעה צים בשבוע שעבר, גם מגופים אסטרטגיים.   

ענקיות ספנות בינלאומיות הביעו עניין ברכישת החברה, אבל ההערכה היא שהסיכוי שהמהלך יתממש נמוך מאוד. הסיבה פשוטה - צים נחשבת לנכס לאומי וביטחוני מהמעלה הראשונה, והמדינה צפויה להפעיל את כל הכלים שברשותה כדי למנוע מכירה לגורמים זרים. היא יכולה להטיל ווטו על המכירה. 

היסטורית, צים הוקמה מתוך צורך אסטרטגי,  להבטיח לישראל עצמאות ימית וסחר בטוח. עד היום, היא נתפסת כעורק חיים לאומי, במיוחד בשעת חירום. מלחמות, מגפות, משברים, כשחברות זרות הפסיקו לפעול, צים נשארה היחידה שהמשיכה להביא לישראל מזון, ציוד חיוני ותחמושת.

כמו אל על, גם צים נהנית ממעמד מיוחד לטוב ולרע, שמאפשר למדינה להטיל וטו על מהלכים אסטרטגיים באמצעות מניית זהב או רגולציה מחמירה. באל על, למשל, הוכנס בעל שליטה - משפחת רוזנברג, תחת תנאים מחייבים שהגדירו את אל על כחברת הדגל הלאומית בתעופה. בצים הסיפור יהיה דומה. מדובר בחברה הלאומית בתחום הספנות, והשליטה בה לא תעבור לידיים שעלולות שלא לשרת את האינטרסים של ישראל בשעת הצורך. צריך לזכור ש-98% מהסחר עם העולם נעשה דרך הים. 

לפי הידוע, חברות ענק הביעו עניין בצים, לרבות הפג לויד הגרמנית, ומארסק הדנית.  בהפג לויד מחזיקים גורמים מקטאר וסעודיה.