משרד האנרגיה והתשתיות הוא הגוף הממשלתי הרגולטורי האחראי על ניהול, פיתוח והסדרת משקי האנרגיה, המים, החשמל והמשאבים הטבעיים של מדינת ישראל, והחלטותיו מעצבות את חוסנו הכלכלי והאסטרטגי של המשק. המשרד מוסמך לקבוע את המדיניות הלאומית לגבי ניצול ופיתוח מאגרי הגז הטבעי בים התיכון, קידום פרויקטים של אנרגיות מתחדשות, ופיקוח על חברות תשתית ממשלתיות דוגמת חברת החשמל וחברת מקורות.
החלטותיו המקצועיות בנושאי קביעת תעריפי החשמל והמים, מתן רישיונות לחיפושי נפט וגז, ואישור הסכמי יצוא אנרגיה למדינות שכנות משפיעות ישירות על יוקר המחיה, על שיעורי האינפלציה ועל המעמד הגיאופוליטי של המדינה
באזור. רגולציה זו משליכה באופן מיידי על המגזר העסקי; היא מכתיבה את שולי הרווח ואת קצב הפיתוח של חברות הגז, הדלק והתשתיות הגדולות בישראל הנסחרות בבורסה לניירות ערך בתל אביב ומחזיקות במשקל כבד במדדי הדגל, מה שמשפיע באופן ישיר על התשואות בתיקי ההשקעות ובחסכונות
הפנסיה של כלל האזרחים.
משרד האנרגיה והתשתיות משיק קמפיין חדש שקורא לצרכנים להשוות מחירי גז ביתי ולבחון מעבר ספק. במשרד אומרים כי נמצאו פערים של מאות ולעיתים אלפי שקלים בשנה בין חברות שונות. במקביל מקודמת תוכנית שתקל על המעבר בין ספקים, תחייב שקיפות גדולה יותר ותנסה לצמצם
את כוחן של החברות הגדולות בבניינים משותפים
המשרד משלים מכרז לביצוע סקר אסטרטגי שיבחן אילו טכנולוגיות אנרגיה ואקלים ניתן לפתח בים התיכון. הבדיקה תכלול אנרגיה מגלים, רוח ושמש, אגירה, מימן ירוק ולכידת פחמן. המטרה: לגבש בסיס ידע שיסייע בקבלת החלטות על פיתוח ימי, תוך איזון בין צרכים כלכליים, סביבתיים
וציבוריים
מנכ"ל משרד האנרגיה והתשתיות מבקש ממנכ"ל האוצר עוד בחודש יולי האחרון לקבוע מדיניות ארוכת טווח בכל הקשור למיסוי רכב חשמלי והטבות שווי שימוש.
במכתב שהגיע לידי ביזפורטל מציין מנכ"ל משרד האנרגיה והתשתיות את היתרונות למשק בכל הקשור במעבר לכלי רכב
חשמליים - הפחתת תלות בייבוא דלקים, ניצולת אנרגטית גבוהה והורדת יוקר המחייה.
ההכנסות במחצית הראשונה הסתכמו בכ-980 מיליון שקל, כך עולה מנתונים שפרסם משרד האנרגיה היום. הירידה המשמעותית ביותר נרשמה במאגר - 24% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מלבד הלחימה מול איראן, שבמהלכה נעצרה העבודה בקידוחים, סיבות נוספת לירידה היו עבודות תחזוקה
שבוצעו במאגרים במאי וירידה בשער החליפין של הדולר
במסגרת קול קורא חדש שפרסמו משרד האנרגיה והתשתיות, משרד התרבות והספורט והמשרד להגנת הסביבה, יינתנו מענקים לרשויות מקומיות שיקימו קירויים סולאריים בשטחן מעל מגרשי ספורט. בכך יתאפשר לערוך פעילויות ספורט שם גם כשיורד גשם וגם בשעות החשיכה, תוך כדי יצירת
מקור נוסף של אנרגיות מתחדשות
משרד האנרגיה והתשתיות פרסם דו"ח לגבי התחרות העולמית על מינרלים קריטיים, המשמשים בסיס חיוני לטכנולוגיות של אנרגיה מתקדמת, שמתואר כאחד האתגרים האסטרטגיים המרכזיים של המדינה
התקנות החדשות שייכנסו לתוקף מחייבות התקנת מערכות סולאריות על מבנים שאינם למגורים ועל בתים פרטיים עם גגות גדולים; המטרה: חיסכון בעלויות, צמצום זיהום והפיכת כל גג לתחנת כוח ירוקה
אלי כהן שר האנרגיה והתשתיות מבהיר: "בית הזיקוק שנפגע בבז"ן ישוב לפעילות בתוך פחות מ-30 ימים, יש בית זיקוק נוסף שממשיך לעבוד. מעריכים שהמלחמה עם איראן תיקח שבועות. הדממנו את פעילות שתי אסדות הגז, אבל אנו ערוכים. עוד לא הפעלנו את מלאי החירום, מצליחים
להתמודד עם המלאי שבשגרה"
שני צעדים במשק האנרגיה: המועצה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה להעביר להפקדה תמ"א שקובעת לראשונה אסדרה תכנונית לייצור חשמל מעל שדות חקלאיים. ישראל היא מהמדינות הראשונות בעולם שמקדמות אסדרה תכנונית למתקנים אגרו וולטאיים. כמו כן, אישרה המועצה תוספת של 5 אלף
דונם למכסת המתקנים הקרקעיים של אנרגיה מתחדשת