התוכנית תפעל בשנת הלימודים הקרובה ותכשיר בני ובנות נוער מכיתות ח' עד י' להיכרות עם עולם האנרגיה, ההתייעלות, האנרגיות המתחדשות והתחבורה היעילה. בכל רשות תוקם קבוצת נוער שתפתח מיזם קהילתי בתחום האנרגיה המקיימת.
ההכנסות במחצית הראשונה הסתכמו בכ-980 מיליון שקל, כך עולה מנתונים שפרסם משרד האנרגיה היום. הירידה המשמעותית ביותר נרשמה במאגר - 24% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מלבד הלחימה מול איראן, שבמהלכה נעצרה העבודה בקידוחים, סיבות נוספת לירידה היו עבודות תחזוקה
שבוצעו במאגרים במאי וירידה בשער החליפין של הדולר
במסגרת קול קורא חדש שפרסמו משרד האנרגיה והתשתיות, משרד התרבות והספורט והמשרד להגנת הסביבה, יינתנו מענקים לרשויות מקומיות שיקימו קירויים סולאריים בשטחן מעל מגרשי ספורט. בכך יתאפשר לערוך פעילויות ספורט שם גם כשיורד גשם וגם בשעות החשיכה, תוך כדי יצירת
מקור נוסף של אנרגיות מתחדשות
משרד האנרגיה והתשתיות פרסם דו"ח לגבי התחרות העולמית על מינרלים קריטיים, המשמשים בסיס חיוני לטכנולוגיות של אנרגיה מתקדמת, שמתואר כאחד האתגרים האסטרטגיים המרכזיים של המדינה
התקנות החדשות שייכנסו לתוקף מחייבות התקנת מערכות סולאריות על מבנים שאינם למגורים ועל בתים פרטיים עם גגות גדולים; המטרה: חיסכון בעלויות, צמצום זיהום והפיכת כל גג לתחנת כוח ירוקה
אלי כהן שר האנרגיה והתשתיות מבהיר: "בית הזיקוק שנפגע בבז"ן ישוב לפעילות בתוך פחות מ-30 ימים, יש בית זיקוק נוסף שממשיך לעבוד. מעריכים שהמלחמה עם איראן תיקח שבועות. הדממנו את פעילות שתי אסדות הגז, אבל אנו ערוכים. עוד לא הפעלנו את מלאי החירום, מצליחים
להתמודד עם המלאי שבשגרה"
שני צעדים במשק האנרגיה: המועצה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה להעביר להפקדה תמ"א שקובעת לראשונה אסדרה תכנונית לייצור חשמל מעל שדות חקלאיים. ישראל היא מהמדינות הראשונות בעולם שמקדמות אסדרה תכנונית למתקנים אגרו וולטאיים. כמו כן, אישרה המועצה תוספת של 5 אלף
דונם למכסת המתקנים הקרקעיים של אנרגיה מתחדשת
הוועדה הבין-משרדית מציעה לשמר את רזרבות הגז למשק המקומי, לקדם תשתיות יצוא ולבחון אפשרות להקמת זירת מסחר לגז טבעי; שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן: ״משק הגז הטבעי הוא נכס אסטרטגי עבור מדינת ישראל, שמחזק את מעמדנו הכלכלי והמדיני בעולם בכלל ובמזרח התיכון
בפרט. המלצות הוועדה משקפות את המדיניות שיבטיחו רזרבות מספיקות לשוק המקומי, יעודדו חיפוש מאגרי גז חדשים והבטחת מחיר נמוך לשוק הישראלי״