הציבור בדרכו להסתער? "הפדיון בחנויות מחר יהיה גבוה מהממוצע ב-200%"

כך אומר אוריאל לין. יורם פיק, מנכ"ל קניון הנגב קצת פחות אופטימי. איך יעביר הציבור את יום הבחירות? בקניונים וברשתות הגדולות כבר נערכים ל"יום הגדול" - אספנו את המבצעים האגרסיבים
משה בנימין |

הפוליטיקאים נערכים ליום הבחירות שיערך ביום שלישי הקרוב, ציפי לבני בנוסף לקמפיין הבחירות שלה, מנסה גם לעודד את הבוחרים להגיע אל הקלפיות ולהצביע.

הציבור, להבדיל מהפוליטיקאים נעשה אדיש ואם בעבר היה שיעור ההצבעה לבחירות על 80%, בבחירות האחרונות הצביעו רק 63%. בסופו של דבר יום הבחירות מאופיין יותר מהיותו "יום שיאה של הדמוקרטיה" ביום של "שופינג" עבור הישראלי שמבלה את היום הזה במרכזי הקניות ובקניונים.

אוריאל לין: הפדיון ביום הבחירות יהיה גבוה ב-200% מהממוצע היומי

לדברי אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר: "יום הבחירות יתאפיין בפעילות עסקית ערה מהרגיל במיוחד בענפי המסחר והשירותים, ובפדיון גבוה בכ- 200% מהממוצע היומי. זאת מאחר ואזרחים רבים ינצלו את השבתון לקניות ולפעילויות תרבות ובידור. סה"כ הפדיון של יום זה יעמוד על כ- 1.2 מיליארד שקל, ומספר העובדים צפוי לעלות בכ- 5%".

Bizportal פנה למנכ"לים של הקניונים מהבולטים במדינה בכדי להבין כיצד הם מתכוננים ל"יום הגדול".

גדעון אברהמי: אנחנו צופים גידול של 50% לעומת יום רגיל

"אנחנו מצפים לפעילות ערה וגם אם אכן יהיה מזג אויר קר וגשום, הצפי הוא לגידול של כ-50% ביחס ליום רגיל". כך לדברי גדעון אברהמי, מנכ"ל קניון ירושלים (מלחה) מקבוצת קניוני עזריאלי. אברהמי מוסיף ואומר: "בבחירות קודמות היתה פעילות גדולה יותר אבל קשה להשוות לתקופת העבר".

קניון באר-שבע: "הפדיון הגבוה ביום הבחירות יפגע בכ-10% בעקבות המיתון"

יורם פיק, מנכ"ל קניון הנגב צופה כי ביום הבחירות יעלה הפדיון "בין 20% ל- 40% ביחס ליום רגיל" אך מדגיש כי במידה והבחירות לא היו מתקיימות בזמן מיתון - העלייה הייתה בסדר גודל של 5% עד 10% יותר מכך. בהתייחסו לתחזית האופטימית של אוריאל לין אומר פיק: "לא נראה לי שיהיה גידול של 200% - נראה לי קצת מוגזם".

סיטי אשדוד: "מצפים לשלש את המכירות"

מיכל אחאבן מקניון הסיטי באשדוד מתייחסת לבחירות בתקופת מיתון ואומרת: "אני חושבת שזה דווקא ישפיע לטובה, מכיוון שאנשים מחפשים את הזול, מעבר לזה שאנחנו אחרי תקופת לחימה ומקווים שאנשים יבואו לפצות את עצמם באמצעות קניות". אחאבן מציינת את התאריך של הבחירות, ב-10 לחודש כתרומה לתנופת הקניות: "התאריך משחק תפקיד חשוב. ב-10 לחודש אנשים פותחים חודש אשראי חדש ואנחנו בד"כ רואים גם בחודש רגיל סוג של 'פיק' מבחינת קניות ביום זה".

בחירות - אז דיסק שני ב- 50% הנחה

לכבוד המאורע המשמח ובעיקר כדי למקסם רווחים על חשבון האדישות הישראלית הטיפוסית - נערכות החברות במשק והקניונים לקראת הסתערות ההמון עם היד הקלה על הוויזה. אספנו עבורכם חלק מהמבצעים.

רשת TOWER RECORDS, תשיק ביום הבחירות מבצע אשר במסגרתו יימכרו כל האלבומים במחלקת המוזיקה, דיסק שני ב-50% הנחה (עד 12.3). בנוסף, עקב הסמיכות לטקס האוסקר מוכרת הרשת את מיטב סרטי האוסקר מכל הזמנים במבצע 1+1 מתנה. "אנו צופים מכירה של אלפי סרטים במסגרת המבצע כשהמכירה הגדולה ביותר תתקיים כאמור ביום הבחירות" מוסר עופר לוין, מנהל רשת החנויות. לוין צופה כי המבצע ביום הבחירות יוביל ל "עלייה של 35% במכירות ביום הבחירות".

הקניונים מחכים שתבואו לבחור בהם

הגרנד קניון בחיפה מקיים stop sale במתכונת מיוחדת לרגל יום הבחירות ה-17, במסגרתו תתקיים מכירה של עד 50% הנחה על קולקציית חורף 2009 של המותגים המובילים בקניון. כמו כן יכלול ה- stop sale שלל מבצעים מיוחדים על מוצרים מתחומים שונים, ביניהם: בשמים, קוסמטיקה, ספרות, איפור ועוד.

קניון רננים: 50% הנחה על גולף קידס, מצעי כותנה לילדים ב 99 שקל בגולף אנד קו, 1+1 על מגוון מותגים במאמא יוקרו, 50% הנחה על תיקי חורף בפיור בגס, מגוון פריטים ב 60 שקל הנחה בדלתא, משקפי שמש באופטיקנה ב 99 שקל, 50% הנחה על כל החנות בנטורלייזר, מגוון דגמים החל מ 99 שקל ברוקט דוג, 50% הנחה ומגוון פריטים ב 30 שקל בילדונים, 1+1 בסליו, 50% הנחה בלי קופר, בלו בירד ובלו בירד יאנג, 3 פריטים ב 50 שקל בפוקס, 2 חולצות ב 99.90 שקל, וג'קטים ב 99.90 שקל בקסטרו, ועוד.

טיסה אל הקלפי

לאלו שמעוניינים להצביע בארץ ונמצאים בחו"ל, אל על יוצאת במבצע של טיסות לארץ לקראת יום הבחירות או מאפשרת, בשיתוף החברה להשכרת רכב הרץ, הטבת רכב חינם ל-3 ימים לבאים מאירופה או 4 ימים לבאים לישראל מיעדים רחוקים.

המחירים המוצעים לטיסות נכנסות לקראת יום הבחירות ב- 10 בפברואר, בהנחה של 25% ממחיר הבסיס לשלל יעדים. כך שטיסה מניו יורק וטורונטו תעלה 629$ כולל מיסים ותוספות או לחילופין מלונדון ב- 389$.

בנוסף לכך מציעה אל על, מבצעים לרכישת כרטיסים מוזלים ביום הבחירות ויום למחרת, לטיסות למגוון יעדי אל-על לתקופת האביב והקיץ.

משקפי שמש ב-48 שקלים וחולצות ב-50% הנחה

רשת אופטיקה הלפרין יוצאת ביום הבחירות עצמו, בלבד, במבצע המקנה הנחה של 55% על משקפי הראייה ובנוסף לכך ימכרו משקפי השמש ב- 48 שקלים. ברשת celio יוצאים במבצע של 50% הנחה על כל פריטי החורף וב-10% הנחה נוספת לרוכשים מעל 400 שקלים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

קמעונאות
צילום: Pixbay

עלייה של 4.9% בפדיון רשתות השיווק ברבעון השלישי של 2025

על פי נתוני הלמ"ס, נרשם גידול מתון בקצב המכירות בהשוואה לרבעון הקודם; סקטור המזון רשם עלייה של 3.1%

רן קידר |

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה את נתוני הפדיון של רשתות השיווק לרבעון השלישי של השנה, עבור החודשים יולי עד ספטמבר 2025, מהם עולה כי רשתות השיווק רשמו עלייה במכירות של 4.9% (במחירים קבועים, בחישוב שנתי), זאת לאחר עלייה גבוהה יותר של 7.4% ברבעון הקודם, שכיסה את אפריל עד יוני. 

גם בחתך שסוקר מזון בלבד נרשמה מגמת צמיחה, אם כי בקצב מתון יותר: עלייה של 3.1% בנתוני המגמה, בהשוואה לעלייה של 4.0% ברבעון הקודם. 

גם בניכוי עונתי, המגמה זהה, היות ועד אוגוסט נרשמה עלייה של 2% בסך כל ההוצאות (לא כולל דלק), ואילו עד ספטמבר הנתונים עלו לעלייה של 2.7%. גם סקטור המזון, בניכוי עונתי, הציג את אותה המגמה כשעלה עד אוגוסט ב-0.8% ואילו בספטמבר הוסיף 1.3%. 

על פי הנתונים הללו, ולאור מדד המחירים לצרכן שהראה עליה במחירי הירקות הטריים, אך ירידה במחירי הפריות הטריים והמשקאות, ניתן להבין כי העלייה בפדיון אינה בהכרח נובעת מעליית מחירים, אלא לצריכה מוגברת. 

עם זאת, מבט על גרף הפדיונות מראה עלייה ברורה בפדיונות מאז פרוץ המלחמה ב-7.10.23: 


נתוני הפדיון ברשתות השיווק מתייחסים לרשתות המתמחות במזון ולרשתות המתמחות במוצרים אחרים: מוצרי טקסטיל והלבשה, הנעלה, מוצרים בני קיימה, כלי בית ו"שונות" - מוצרי קוסמטיקה, תרופות, צעצועים, ספרים, ציוד משרדי ואופטיקה. פדיון הרשתות המוגדרות כרשתות מזון כולל את הפדיון גם ממכירת חומרי ניקוי ומוצרים אחרים. השינויים בערך המכירות ברשתות אלה אינם משקפים בהכרח את השינויים בערך המכירות של מוצרי צריכה בכלל המסחר הקמעוני. זאת, כאשר יש מעבר של קונים ממסגרת המסחר הקמעוני האחר למסגרת חנויות של רשתות השיווק הנחקרות, מסיבות שונות, למשל: פתיחת סניפים חדשים, רכישה של חנויות קיימות וסגירת סניפים. הנתונים, הנאספים מדי חודש מרשתות השיווק על ידי סוקרי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, משמשים כאינדיקטור לצריכה הפרטית. נתונים אלה מקדימים בחודש את הנתונים של פדיון המסחר הקמעוני ממקורות מע"מ, המשמשים גם הם כאינדיקטור נוסף.